Skam har tatt en nedtur med denne nye sesongen som har hovedfokus på guttene, er det bare sånn det er i starten? man skul tro at skam skulle få mer oppmerksomhet etter sesong 2, men det e jo det motsatte ejo
Skam-Lover
Herregud! Det er ikke så mange som har begynt å se på skam enda fordi mange vet ikke det har startet! Er det så vanskelig å få inn i huet sitt eller?! Jeg visste det ikke før i går, og uansett så syns jeg det er kult å ikke bare vise jentenes hverdagsliv, men også guttenes. Mener ikke å ta noens parti nå, sier kun det jeg mener.
eh
Første episode er ikke ute enda. For tidlig å dømme om serien er bra eller ikke da.
nieu
Det har ikke engang kommet ut en hel første episode, så slapp av. Du kan ikke dømme en hel sesong på under 10 minutter med klipp.
Sara
Jeg synest det omvendte?? Isak er best? Hadde ønsket Wiliham ikke hadde sluttet??? Kan dere si meg hvofor han i det hele tatt sluttet?
anonym x2
Likestilling! Kan ikke være mer fokus på jenter enn gutter #sexisme
Thomas
Likestilling! Kan ikke være mer fokus på jenter enn gutter, det er sexistisk #dagensfakkasamfunn
Rolig
Nå synes jeg at du burde slutte å klage på tredje dagen av SKAM. Selvfølgelig er det litt annerledes nå som hovedfokuset er landet på Guttegjengen, men det betyr da ikke at «skam har tatt en nedtur» for det. Som sagt, dette er tredje dagen! Ikke forvent full on Gossip Girl drama første uken, yeez
Ingeborg
du må nesten bare godta at det er slik sesongen kommer til å gå denne gangen, det er en gutt som er hovedrollen. Det er veldig mange som må lære seg at klagingen og hatingen på serien ikke leder noen vei, det er bare slitsomt for oss andre som faktisk interesserer oss i skam, uansett om det er gutter eller jenter i fokus. Se heller sesong 1 eller 2 igjen hvis dere er så desperate, eller sjekk ut nesten alle andre tenåringsserier. Du skal få lov til å ikke like denne type sesong men folk som deg begynner bare å høres barnslig ut med all klagingen deres… hah
Anti femenist :)
Thats sexist
Schwampis Schwampebobsen
Nedtur? Synes det er en positiv ting at guttene er i hovedfokus, var ikke så fan etter sesong to der Noora forandret helt personlighet og alt hun sto for for en gutt. Bare min mening. Ha en fin dag alle sammen! #ytringsfrihet bestevennlig hilsen Schwampebob
;))
Hold kjeft
anonym
serr hold kjeft, d har vært 3 freakings miniepisoda og du dømme allerede utifra det??
:)
Skam sesong 3 har vært ute i sånn to dager. Du har ikke hatt tid til å gi sesongen enn sjanse engang.
Herregud
Hva er så galt at det er fokus på guttene?!? Det hakke engang vært en hel episode ute…. gi det en sjangse før du klager, er ikke bare jenter som ser på serien
A
Enig. Det jeg likte med Skam var det at en kunne kjenne seg igjen i det som skjedde til en viss grad, men dette? Vet ikke med dere, men jeg kjenner meg ikke igjen i hele denne dop-situasjonen i det hele tatt.
Charlotte
Er jo ikke bare jenter som ser på skam, det at det er mer fokus på guttene denne sesongen er positivt med tanke på at gutter også kan relatere til ulike hendelser eller situasjoner. Hvorfor er det bare vi jenter som skal kunne relatere til ting?
A
Guttene er bra det, er ikke det jeg ikke relaterer meg til. Tviler liksom på at flertallet av gutter/ungdom bruker narkotika (og får problemer med kameratgjengen fordi de måtte kvitte seg med det når politiet kom). Ser ikke for meg at dette er noe som er «typisk» og noe en kan kjenne seg igjen i.
Sofie
Hehe jo
Idun
Jesus, første fullstendige episode har ikke blitt sluppet enda. Dessuten har media hatt mer enn nok å skrive om enn Skam.
ak
Enig
Sol☀️
Herregud, folk må få mene hva de vil uten at folk skal klage og si hold kjeft… noen syns dette er supert og andre syns kanskje ikke det er så bra enda… skal folk si «hold kjeft» til dere da båt dere sier at dere syns dette var bra? La folk få mene hva de vil også kan du ha dine meninger!!
Haha
Enig med deg sol
lk
Dessverre enig…
Tobias
Vi er noen homofile gutter som etterhvert begynte å se på Skam nå i vår ettersom det ryktes at denne Isak var homo. Hadde jo vært kjekt å se litt romantikk og greier som vi kunne identifisere oss med. Ser jo ikke mye av det i norske filmer eller serier. Dessverre så viste det seg at sensuren når det gjelder homofili er så streng at en vil ikke vise om Isak er homo eller ikke. En kunne jo komme i skade for å vise litt homofil romantikk noe som tydeligvis er fullstendig tabu i Skam. Når så sesong 3 begynte med at Isak klinte med en jente orker ikke vi se mere. Enten er Isak ikke homo eller så er homofiles kjærlighetsliv så mindreverdig at det ikke kan vises. Vi har nå gitt opp å se på Skam. Er bedre å ikke se på i det hele tatt en å se på og så bli nedverdiget og frustrert over den fryktelige holdningen de som står bak denne serien har overfor oss homofile ungdommer.
Chill
Slapp av litt a! Sesongen har nettop begynt å er kanskje litt dumt å gi opp serien etter 1 episode..
Kommer seg
Tror Skam lager et bilde av hvor vanskwlig det kan være for enkelte å stå fram som homofil i denne alderen når det kanskje er tabu i vennegjengen og at man må være en skjørejeger for å bli sett på som storkar av gutta. syntes de fikk det godt fram når isak så etter kompisende imens han klinte med jenta og mistet interessen et øyeblik da de lukket døren. Men så kan det være at han i tilegg ikke vil intrømme det ovenfor hun og eventuelt seg selv, så derfor gikk det lenger etterpå.
Er også ikke utelukket at isak er BI, men håper ikke det, tror ikke det vil få fram budskapet og bryte tabu på samme måte
Tobias
Forfatteren av Skam viser vel heller sitt eget hat og intoleranse mot homofile ved å fullstendig usynliggjøre homofil kjærlighet. Hadde en prøvd å bryte et tabu hadde en vel vist homofil kjærlighet og ikke som nå gjort hva en kunne for å unngå det. Det er jo nettopp holdninger som denne forfatteren har som gjør det vanskelig for oss homofile ungdommer. En har jo ikke vist en eneste homofil kjærlighetsscene så vidt jeg har sett og det sier vel litt om holdningene til de som har laget Skam. Vel uansett tenker ikke jeg følge denne serien mer for hva er vitsen med å se en serie som kun får meg som homofil ungdom til å føle meg som menneskelig søppel. Man trenger jo ikke oppsøke triste ting slik jeg som homofil gutt faktisk gjør ved å se på Skam.
johs
først
Løk
Jas
Joachim
Hva skjer!?
ojojojojojojojojojoj
kjappa på isak
s
isak<3
Lol
Lol
Lol
Lol ass
nei
sharing is caring
lea
denne sesongen har begynt skikkelig kjedelig! både sesong 1 og 2 startet mye bedre enn dette! håper det tar seg opp etter hvert!!
Jan Kåre
Sesong 1 var bra. 2 var ikke så kul. 3 ser meget lovende ut!
Wii
Er så lei av at folk klager på at sesongen har tapt seg etter kun 3(!) dager! Serien må bygge seg opp for at det skal bli spennende. Slapp av
Erlend
Synes denne Isak karakteren opptrer noe urealistisk ift til denne hasjen.For det første har han opptrått langt verre ovenfor Eva tidligere,da han omtrent ødela forholdet hennes til Jonas.Han vet at Eva vet at de røyker.Han kjenner Eva veldig godt.Hvorfor i svarte granskauen forteller han det ikke bare til henne.Tross alt mye bedre for henne også,en at mora feks finner det.Mulig poletiet allerde har funnet det.Eller kanskje Sana tok det – og jentene venter på at Isak skal spørre etter det.
Bonden
Er det deg bonden?
julia
nyyy video!!!!
3sesongsuker
3 sesong suger.Tro’kke jeg gidder å se på det mer
3sesongsuger
3 sesong suger ass.Tro’kke jeg ser på det mer
Kristoffer bekkevold
Hvor i helvete blir det av episoden a?
Homofil gutt
Det er litt kjedelig med disse chattene… SKAM bør ha med jentechatter også siden de som regel er morsommere. Jeg er selv en homofil gutt som har både br0s og GalPals, så jeg kjenner alle slags type gruppechatter. Og jentechatter er definitivt morsomst!! Guttechatter er ofte dølle med korte svar à là «jepp», «k» og «med», mens jentechatter oftere er lolle og har høy wtf-faktor. Jeg diggger seff at Isak er hovedperson i denne sesongen, det er kult og bra, men ikke glem lættisfaktoren ‘s SKAM! Særlig i første sesong var det masse lol og morsomt som skjedde med jentene og morsomme ting de skrev i Gjengen Allianse. Savner litt av det! Kanke baaare være drama!
?
? Det var jo morsomt at Isak gjorde om navnet på gruppa da ?
j
Skal det komme en episode ut i dag eller?
Snork
Ok – mulig gutta synes denne sesongen åpner bra, men jeg synes det er kjedelig. Får vel se sesong 2 i reprise heller…!
sesong 3 er bra ikke hate
Hvorfor hate sesong 3? Jeg synes denne var like bra som 2 siden nå kan dere se guttene også..
Klagingsdirektoratet
Den nye sesongen starta bokstavelig talt for to dager siden, og dere klager på at den er så dårlig? Don’t judge a book by it’s cover.
Kanye West
Mye fetere når det handler om jenter, og det kommer fra en gutt. Synes fortsatt det er litt interessant med Isak sin seksualitet da. Og hun jenta han klina med vil jeg se mer av.
Shalabais
Dette er jo ikke det mest spennede, men det er en oppdatering som forteller oss at hasjet er noe i fokus… Lurer på hvordan de skal vinkle dette til en læringsrik måte
Vent litt
Husk på gutter og jenter at sesongen akkurat har begynt, handlingen har så vidt startet. Man må sette seg inn i handlingen før man kan leve seg inn i serier, noe som er vanskelig nå på starten. Gi serien litt tid før dere begynner å kritisere, vær litt tolmodig, det blir bedre 😉
idonno
Hvordan vet du det? Er jo meningen at man skal vekke intr. hos folk med introen. Dette er jo bare dødt og kjedelig til nå. Kan gutter relatere seg til dette by the way. Har gutta i dag en sånn «narko» greie på gang overalt?
Schwaaaamp
Hai jei ike snake norge men ike spisse griss, de vere slemmt!1!!1! Dit grissetrynne ike spisse griss!!1! Elers du kome i fengsel jei bestemme!!1!
Hei
Vil ha video ikke masse annet dritt
?
Katterhookern! Jeg dauer!
Will
‘Kattehookern’ haha
Anna
Lowkey skuffa over starten på sesongen, håper på en STOR plottwist her
gudmund the notorious
synes kanskje isak ror situasjonen litt vekk herfra skifte samtaletema og sånt ikke snakke om at han har mista WEEDEN :p
Jan Kåre
Endelig kan vi gutter relatere oss til det som skjer i skam!!! Ikke så mye kjærlighet, bra!
Cola
savner Chris så mye!! Hun lagde litt humor! Trodde ikke jeg kom til å savne jentene egentlig men det gjør jeg!! Jeg vet at sesongen så vidt har begynt, men er så uvandt å ikke følge jentene
Revisor
Skulle hatt kvittering..
Litt nub kanskje?
De snakker jo i koder. Skjønner ingenting?
aaa
hvor prøver de å snakke så jævlig ghetto, de går på nissen jo
auri
plssssssssssssss!give them a happy ending!!!!!!!!!!plssssssssssssssssssss!
amaze
Fus
Skam har tatt en nedtur med denne nye sesongen som har hovedfokus på guttene, er det bare sånn det er i starten? man skul tro at skam skulle få mer oppmerksomhet etter sesong 2, men det e jo det motsatte ejo
Herregud! Det er ikke så mange som har begynt å se på skam enda fordi mange vet ikke det har startet! Er det så vanskelig å få inn i huet sitt eller?! Jeg visste det ikke før i går, og uansett så syns jeg det er kult å ikke bare vise jentenes hverdagsliv, men også guttenes. Mener ikke å ta noens parti nå, sier kun det jeg mener.
Første episode er ikke ute enda. For tidlig å dømme om serien er bra eller ikke da.
Det har ikke engang kommet ut en hel første episode, så slapp av. Du kan ikke dømme en hel sesong på under 10 minutter med klipp.
Jeg synest det omvendte?? Isak er best? Hadde ønsket Wiliham ikke hadde sluttet??? Kan dere si meg hvofor han i det hele tatt sluttet?
Likestilling! Kan ikke være mer fokus på jenter enn gutter #sexisme
Likestilling! Kan ikke være mer fokus på jenter enn gutter, det er sexistisk #dagensfakkasamfunn
Nå synes jeg at du burde slutte å klage på tredje dagen av SKAM. Selvfølgelig er det litt annerledes nå som hovedfokuset er landet på Guttegjengen, men det betyr da ikke at «skam har tatt en nedtur» for det. Som sagt, dette er tredje dagen! Ikke forvent full on Gossip Girl drama første uken, yeez
du må nesten bare godta at det er slik sesongen kommer til å gå denne gangen, det er en gutt som er hovedrollen. Det er veldig mange som må lære seg at klagingen og hatingen på serien ikke leder noen vei, det er bare slitsomt for oss andre som faktisk interesserer oss i skam, uansett om det er gutter eller jenter i fokus. Se heller sesong 1 eller 2 igjen hvis dere er så desperate, eller sjekk ut nesten alle andre tenåringsserier. Du skal få lov til å ikke like denne type sesong men folk som deg begynner bare å høres barnslig ut med all klagingen deres… hah
Thats sexist
Nedtur? Synes det er en positiv ting at guttene er i hovedfokus, var ikke så fan etter sesong to der Noora forandret helt personlighet og alt hun sto for for en gutt. Bare min mening. Ha en fin dag alle sammen! #ytringsfrihet bestevennlig hilsen Schwampebob
Hold kjeft
serr hold kjeft, d har vært 3 freakings miniepisoda og du dømme allerede utifra det??
Skam sesong 3 har vært ute i sånn to dager. Du har ikke hatt tid til å gi sesongen enn sjanse engang.
Hva er så galt at det er fokus på guttene?!? Det hakke engang vært en hel episode ute…. gi det en sjangse før du klager, er ikke bare jenter som ser på serien
Enig. Det jeg likte med Skam var det at en kunne kjenne seg igjen i det som skjedde til en viss grad, men dette? Vet ikke med dere, men jeg kjenner meg ikke igjen i hele denne dop-situasjonen i det hele tatt.
Er jo ikke bare jenter som ser på skam, det at det er mer fokus på guttene denne sesongen er positivt med tanke på at gutter også kan relatere til ulike hendelser eller situasjoner. Hvorfor er det bare vi jenter som skal kunne relatere til ting?
Guttene er bra det, er ikke det jeg ikke relaterer meg til. Tviler liksom på at flertallet av gutter/ungdom bruker narkotika (og får problemer med kameratgjengen fordi de måtte kvitte seg med det når politiet kom). Ser ikke for meg at dette er noe som er «typisk» og noe en kan kjenne seg igjen i.
Hehe jo
Jesus, første fullstendige episode har ikke blitt sluppet enda. Dessuten har media hatt mer enn nok å skrive om enn Skam.
Enig
Herregud, folk må få mene hva de vil uten at folk skal klage og si hold kjeft… noen syns dette er supert og andre syns kanskje ikke det er så bra enda… skal folk si «hold kjeft» til dere da båt dere sier at dere syns dette var bra? La folk få mene hva de vil også kan du ha dine meninger!!
Enig med deg sol
Dessverre enig…
Vi er noen homofile gutter som etterhvert begynte å se på Skam nå i vår ettersom det ryktes at denne Isak var homo. Hadde jo vært kjekt å se litt romantikk og greier som vi kunne identifisere oss med. Ser jo ikke mye av det i norske filmer eller serier. Dessverre så viste det seg at sensuren når det gjelder homofili er så streng at en vil ikke vise om Isak er homo eller ikke. En kunne jo komme i skade for å vise litt homofil romantikk noe som tydeligvis er fullstendig tabu i Skam. Når så sesong 3 begynte med at Isak klinte med en jente orker ikke vi se mere. Enten er Isak ikke homo eller så er homofiles kjærlighetsliv så mindreverdig at det ikke kan vises. Vi har nå gitt opp å se på Skam. Er bedre å ikke se på i det hele tatt en å se på og så bli nedverdiget og frustrert over den fryktelige holdningen de som står bak denne serien har overfor oss homofile ungdommer.
Slapp av litt a! Sesongen har nettop begynt å er kanskje litt dumt å gi opp serien etter 1 episode..
Tror Skam lager et bilde av hvor vanskwlig det kan være for enkelte å stå fram som homofil i denne alderen når det kanskje er tabu i vennegjengen og at man må være en skjørejeger for å bli sett på som storkar av gutta. syntes de fikk det godt fram når isak så etter kompisende imens han klinte med jenta og mistet interessen et øyeblik da de lukket døren. Men så kan det være at han i tilegg ikke vil intrømme det ovenfor hun og eventuelt seg selv, så derfor gikk det lenger etterpå.
Er også ikke utelukket at isak er BI, men håper ikke det, tror ikke det vil få fram budskapet og bryte tabu på samme måte
Forfatteren av Skam viser vel heller sitt eget hat og intoleranse mot homofile ved å fullstendig usynliggjøre homofil kjærlighet. Hadde en prøvd å bryte et tabu hadde en vel vist homofil kjærlighet og ikke som nå gjort hva en kunne for å unngå det. Det er jo nettopp holdninger som denne forfatteren har som gjør det vanskelig for oss homofile ungdommer. En har jo ikke vist en eneste homofil kjærlighetsscene så vidt jeg har sett og det sier vel litt om holdningene til de som har laget Skam. Vel uansett tenker ikke jeg følge denne serien mer for hva er vitsen med å se en serie som kun får meg som homofil ungdom til å føle meg som menneskelig søppel. Man trenger jo ikke oppsøke triste ting slik jeg som homofil gutt faktisk gjør ved å se på Skam.
først
Jas
Hva skjer!?
kjappa på isak
isak<3
Lol
Lol ass
sharing is caring
denne sesongen har begynt skikkelig kjedelig! både sesong 1 og 2 startet mye bedre enn dette! håper det tar seg opp etter hvert!!
Sesong 1 var bra. 2 var ikke så kul. 3 ser meget lovende ut!
Er så lei av at folk klager på at sesongen har tapt seg etter kun 3(!) dager! Serien må bygge seg opp for at det skal bli spennende. Slapp av
Synes denne Isak karakteren opptrer noe urealistisk ift til denne hasjen.For det første har han opptrått langt verre ovenfor Eva tidligere,da han omtrent ødela forholdet hennes til Jonas.Han vet at Eva vet at de røyker.Han kjenner Eva veldig godt.Hvorfor i svarte granskauen forteller han det ikke bare til henne.Tross alt mye bedre for henne også,en at mora feks finner det.Mulig poletiet allerde har funnet det.Eller kanskje Sana tok det – og jentene venter på at Isak skal spørre etter det.
Er det deg bonden?
nyyy video!!!!
3 sesong suger.Tro’kke jeg gidder å se på det mer
3 sesong suger ass.Tro’kke jeg ser på det mer
Hvor i helvete blir det av episoden a?
Det er litt kjedelig med disse chattene… SKAM bør ha med jentechatter også siden de som regel er morsommere. Jeg er selv en homofil gutt som har både br0s og GalPals, så jeg kjenner alle slags type gruppechatter. Og jentechatter er definitivt morsomst!! Guttechatter er ofte dølle med korte svar à là «jepp», «k» og «med», mens jentechatter oftere er lolle og har høy wtf-faktor. Jeg diggger seff at Isak er hovedperson i denne sesongen, det er kult og bra, men ikke glem lættisfaktoren ‘s SKAM! Særlig i første sesong var det masse lol og morsomt som skjedde med jentene og morsomme ting de skrev i Gjengen Allianse. Savner litt av det! Kanke baaare være drama!
? Det var jo morsomt at Isak gjorde om navnet på gruppa da ?
Skal det komme en episode ut i dag eller?
Ok – mulig gutta synes denne sesongen åpner bra, men jeg synes det er kjedelig. Får vel se sesong 2 i reprise heller…!
Hvorfor hate sesong 3? Jeg synes denne var like bra som 2 siden nå kan dere se guttene også..
Den nye sesongen starta bokstavelig talt for to dager siden, og dere klager på at den er så dårlig? Don’t judge a book by it’s cover.
Mye fetere når det handler om jenter, og det kommer fra en gutt. Synes fortsatt det er litt interessant med Isak sin seksualitet da. Og hun jenta han klina med vil jeg se mer av.
Dette er jo ikke det mest spennede, men det er en oppdatering som forteller oss at hasjet er noe i fokus… Lurer på hvordan de skal vinkle dette til en læringsrik måte
Husk på gutter og jenter at sesongen akkurat har begynt, handlingen har så vidt startet. Man må sette seg inn i handlingen før man kan leve seg inn i serier, noe som er vanskelig nå på starten. Gi serien litt tid før dere begynner å kritisere, vær litt tolmodig, det blir bedre 😉
Hvordan vet du det? Er jo meningen at man skal vekke intr. hos folk med introen. Dette er jo bare dødt og kjedelig til nå. Kan gutter relatere seg til dette by the way. Har gutta i dag en sånn «narko» greie på gang overalt?
Hai jei ike snake norge men ike spisse griss, de vere slemmt!1!!1! Dit grissetrynne ike spisse griss!!1! Elers du kome i fengsel jei bestemme!!1!
Vil ha video ikke masse annet dritt
Katterhookern! Jeg dauer!
‘Kattehookern’ haha
Lowkey skuffa over starten på sesongen, håper på en STOR plottwist her
synes kanskje isak ror situasjonen litt vekk herfra skifte samtaletema og sånt ikke snakke om at han har mista WEEDEN :p
Endelig kan vi gutter relatere oss til det som skjer i skam!!! Ikke så mye kjærlighet, bra!
savner Chris så mye!! Hun lagde litt humor! Trodde ikke jeg kom til å savne jentene egentlig men det gjør jeg!! Jeg vet at sesongen så vidt har begynt, men er så uvandt å ikke følge jentene
Skulle hatt kvittering..
De snakker jo i koder. Skjønner ingenting?
hvor prøver de å snakke så jævlig ghetto, de går på nissen jo
plssssssssssssss!give them a happy ending!!!!!!!!!!plssssssssssssssssssss!