282 kommentarer

    • Cecilie

      Nice drawing. Answer the phone.

    • K

      L, Isak wrote «Nice drawing. Answer the phone.»
      Tlf = telefon

  1. Anonym

    Mon tro hvor Even har tatt veien da?

  2. Gamlemor

    Å nei, backer Even ut nå!

  3. Tro, håp og kjærlighet

    Svar da, Even! ???

  4. ?

    Hva betyder tlf? (jeg er ikke norsk og forstår ikke allt…)

    • Telefon

      Forkortelse for telefon

      1
  5. Nesten skrekkfilmnoia

    Æææææ det her er too much. Man kan bare lukte drama som begynner nå ?

    4
  6. JKRowling

    Kjenner meg igjen i dette! #evenmåtatlf

    6
  7. Lilja

    Ikke helt overraskende. Håper ikke Even går awol. Tror ikke Norge (og Danmark og deler av Sverige) er klar for en runde med Svar da Even/Hvor er Even ?

    22
  8. Ånei

    Nå fikk jeg rett og slett vondt i hjertet! Tror Isak har en forferdelig uke foran seg.. Kompisene er dritsure, Emma er dritsur, Even ignorerer ham. Ser for meg at Even krampaktig vil prøve å fikse ting med Sonja og dermed holder seg borte fra Isak. Forhåpentligvis holder han det ikke ut altfor lenge og kommer tilbake til Isak igjen <3 Det er jo tydelig at Even også har sterke følelser for Isak!

    32
  9. Sukk

    Ja Even. Ta telefonen da..

    5
  10. ..

    #evenmåsvare

    3
  11. First :)

    Stakkar 🙁

    Du må svare han Even.
    Er hans første gang :(((

    2
  12. Tro, håp og kjærlighet

    Svar da, Even ???

  13. Adam og Adam

    Og så lenge var Isak i Paradis… SUKK!!!

    10
  14. Dette er såå vondt!!!

    Var så happy for Even & Isak i går, herreguud nå er det krise her ????

    4
  15. Anonym

    Hvis even bAre spiller med følelsene til idak jaa, utrolig leit for isak

  16. Jente

    Begynner å bli nervøs jeg ass

    3
  17. Wææ

    #evenmåsvare

    3
  18. Skamtastisk

    Det er ved sånne meldinger man får litt vondt i magen, men samtidig vet man at man ikke må begynne med den jævla overanalyseringen

    240
    • Skam fan

      Huff helt enig

      11
  19. Tante Trine

    And so it begins…

    28
  20. Anonym

    Syntes sesong 3 bruker så lang tid på å gjøre en liten handling, skulle ønske det var litt mere som sesong 2..

    5
    • ??

      hahahahha har du sett sesong 2 en gang??? det gikk ikke noe raskere der for å si det sånn. skam rusher ikke gjennom noe det ikke er nødvendig å rushe gjennom. ting som det her tar lang tid i virkeligheten også. 🙂

      15
      • Enig

        Skam bygger på virkeligheten og lager scener som virker ekte. I vår verden hadde ikke «en liten handling» nødvendigvis bare tatt en dag, og at alle levde lykkelig alle sine dager etter én uke. Realiteten er at mennesker bruker tid på å fordøye ting, tar avstand for å tenke, og holder tunge byrder til seg selv. Derfor kan man ikke rushe gjennom små handlinger, man må ta tid til å gå gjennom de og fordøye alt.

        7
      • Enig deluxe

        Dette er så utrolig sant!

    • :)

      dette skjer jo mye fortere enn i sesong to, her har vi fester/vors hver helg, drama hele tiden, og karakterene snakker fraktisk, noe noora aldri gjorde

      1
  21. Oinei

    EVEN, DU MÅ SVARE!

    32
    • SuperÆrligeJenta

      Først var det #WilliamMåSvare, nå er det #EvenMåSvare.

      27
  22. Nut

    Fra himmel til helvete på en dag. Får jo vondt i magen av dette. Føler så med Isak nå

    58
  23. ?

    Nei, nei – ikke for needy nå. Gi ham litt space…

    9
    • Lettere sagt enn gjordt..

      Det er sånn alle tenker, men ingen klarer :p

  24. Kari

    Ai kjenner følelsen gitt..

    11
  25. HERRE FRED JEG ER FØRST

    JESUS FINNES :DD

    3
    • Jesus

      Ja 😀

      5
  26. Caroline

    Svar da, Even!!

    8
  27. !!

    Venter på at «Even Kosegruppa» blir byttet til Even

    9
  28. Skamgutt

    Huff håper ikke Even leker med Isak nå.

    Tipper han får et helvete på skolen på mandag.
    Både Jonas og gjengen, og Emma er forbannet.

    Tror og håper han snakker med Nora.

    138
    • autocorrect

      *Noora

      1
      • noone

        er lei av noora ass..

        32
    • elin

      eller Sana!!

      13
    • Jonas

      Håper også han snakker litt med Noora snart. Så i forrige klipp, at du var genuint bekymret, men redd for å røpe noe, om hun sa noe. Så vil kanskje tro at Noora selv, tar kontakt med Isak snart.

      21
    • Isak blir Emma

      Kanskje Isak nå nærmest begynner å stalke Even slik Emma gjør med Isak.

      Dette kan fort bli et hyklersk kommentarfelt

      13
      • jKl

        Hva snakker du om, hun stalker da ikke Isak??!! Hun bare er frempå og tar mye insj.

        3
    • siri

      Skjønner ikke hvordan alle kan være så mistroiske mot Even? Se på klippet fra lørdag og fortell meg at Even er ute etter å såre Isak? Han ligger hele dagen med Isak på armen og snakker om livet, er det noe en «player» ville gjort? Og før han har dratt i dag tidlig, har han lagt igjen en lapp med tegneserieruter basert på det de snakket om sammen i går OG situasjonen hvor de hadde sitt første kyss. Med et sitat fra en Nas låt, som Even introduserte Isak for for noen uker siden. Even er så fin og søt, men faenmeg alle prøver å få han til å høres ut som en psykopat liksom. Skjønner ikke noe!

      Ja, Isak kommer til å bli såra av Even (men tror det går bra til slutt), men det er fordi ting er vanskelig for Even også, med tanke på Sonja, komme ut av skapet, kanskje han har vært/er deprimert? Ikke fordi han er utspekulert slem!

      56
      • Enig

        Ja, og husk at Even sa til Isak der de lå i senga at det kom til å bli styr på «på hjemmebane». Deretter spurte han om han kunne bli for alltid. Ikke døm Even så fort, han har sikkert bare møtt den virkeligheten som kommer til å treffe Isak i trynet på mandag allerede…han utsatte det bare i det lengste ved å bli så lenge….

        9
      • Jas

        I totally agree. Hadde Even vært en player ville han rota med Isak og stukket tidlig lørdag morgen. Du ligger ikke og koser, kysser og filosoferer en hel dag hvis du kun er ute etter å komme i buksa på noen. Dessuten tror jeg en real player hadde vært mer sneaky med tanke på å få alenetid med Isak, ikke stukket fra et vors med dama si på en så desperat og åpenbar måte. This is love!

        16
      • jKl

        Ja ja, du får vente og se da. Flere av oss har opplevd at en fyr kan være grei og «forelska», men så tar de dystre kyniske sidene over og det viser seg at han bare lekte med oss av kjedsomhet…eller ihvertfall vil han vi skal tro det, når han er ferdig med oss.
        Alt er ikke enkelt og logisk her i verden dessverre.

      • ane

        så enig med deg trådstarter 🙂

        1
  29. EVEN!!!!

    Han blir fader meg banket opp av Sonja!! SVAR EVEN!!!!…

    15
    • Dråpe i halsen

      Hehe

      1
  30. Tonje

    Æ elske SKAM!!!!!!❤️❤️❤️❤️❤️??????????☺️????

    4
  31. Stina Aasland

    First xD. ,.,

    • Meg

      Du er ikke first de bare venter noen ganger med å publisere kommentarer ..

      1
  32. Dritt

    Eeee…Ka skjer first

  33. sad

    :(((

    1
  34. Esak fan

    Vet ikke hva jeg skal tenke om dette. Blir knust hvis det ikke funker.

    11
  35. translate?

    in english, does this translate to… nice drawing take phone when

    6
    • translator

      something like: nice drawing, please pick up your phone

      1
    • Anonym

      take the phone, Even* its a name, the name to the boy he was laying in bed with:)

      1
    • Giz

      Nice drawing. Pick up the phone!!!!

    • Translater

      Nice drawing. Pick up the phone.

      3
    • norsk oslojente

      Almost, «nice drawing, take the phone then» or «take the phone though» is more accurate I think

      1
    • yes

      Nice drawing. Please answer the phone.

    • Skamtastisk

      Yep, except the «when»…. Could be translated as «though»

    • Almost

      Well, you’re pretty close. ‘Fin tegning’ does mean nice drawing, while ‘ta telefonen da’ translates to please answer your phone, implying that Isak has been trying to reach Even for quite some time.

  36. Å nej

    And The drama begins :/

    8
  37. Møg

    Første!

    1
  38. Mariann

    Au. Får vondt i hjertet av dette her. Skam-redaksjonen, vær så snill å gi oss en lykkelig slutt for alle involverte? Please?

    27
  39. Storyn folks

    Even kommer alltid välja annat före Isak. Fordi han är en impulsperson. Isak blir kär. Even utnyttjar honom när han har impulsen. De två kommer inte bli ihop. Alla hoppas. Men hallå. Det sker inte i slutändan. Isak växer som människa och erkänner vem han är men lever sitt liv utan Even.

    20
  40. Melly

    Ja ta telefonen da!!!!

    4
  41. Stakkars

    Får nok ikke svar i uka som kommer, Isak!

    2
  42. Eva

    Off. Nå får jeg helt vondt av Isak.

    6
  43. Ja

    ta telefonen Even pliiis!!

    3
  44. Måkejævel

    Det er ikke greit å dra tilbake til parallelle virkeligheter hvor isak aldri fikk en vanndråpe i halsen, og hvor de siste to døgna aldri har hendt. Ikke greit.

    Og den lappen klarte å være både en søt internreferanse dem imellom, og et dystert frampek.

    Var for sjarmert av hjertet – fra han som ikke bruker emojor, men innser nå at even ikke signerte lappen. Faen

    28
    • Men...

      Gjør det noe at Even ikke signerte lappen? Det er jo åpenbart at det er fra ham, med tanke på referansene til samtalene deres. Eller er det noe jeg ikke skjønner her?

      2
  45. Maja

    #Evenmåsvare

    5
  46. SKAM

    #EVENMÅSVARE

    6
  47. Idk

    Even må svare

    3