282 kommentarer

  1. Astrid

    jaa! tag telefonen even!!! pls

  2. Meh

    Uggen følelse av dette

  3. !!

    Serr Even?!
    #EvenMåSvare

  4. Hallo

    Folka i skam er dårlige på å svare! Og jeg dør hvis Even ikke dukker opp på skolen i morgen! Tortuuuuur

  5. Nanna

    Fikk plutselig et akutt behov for å høre Love will tear us apart med Joy Division. Får litt vondt i magen av dette, jeg…

  6. #evenmåsvare

    Tid for my #

  7. Gutt

    Det Isak og Even trenger nå er en real prat om hva dette betyr, hva de tenker hver for seg. Og om hva faen de skal gjøre. Isak bør også bruke Noora. Og stay calm. OG FUCKING TA TLF EVEN!!

  8. #Evenmåsvare

    Herregud, nå er vi der igjen…

  9. Skam ?

    Har en stygg følelse av at vi går en uke i møte uten å se Even på skolen. Og at Emma avslører noe om fortiden til Even, som Sonja fortalte henne i frustrasjon/sinne på fredag.

    1
  10. Don't panic folkens

    Min teori:
    Sonja har vist seg å være kontrollfreak (ref. meldingene der Even kaller henne eventplanlegger og når Even bjeffer på henne fordi hun «overvåker» han, samt at hun var pissed og sluttet ikke å ringe etterpå)
    Even sa at han var fucked, rett etter at Isak hadde spurt om det var Sonja som ringte (Even, ja, nå er jeg fucked)
    Even sluttet midt på 3 året på Elvebakken. Mange her tror det er pga psykisk lidelse, men jeg er ikke helt sikkert om det er på grunn av det (dette blir far fetched men…) jeg tror at han har blitt forelsket i en gutt på Elvebakken, kanskje han prøvde seg på denne gutten? han ble rejected og det begynte å gå rykter på skolen om at han var homofil, derfor måtte han slutte der, kanskje han ble mobbet. Det forklarer også hvorfor han tviholder sånn på Sonja (for å bruke henne som skjegg og overbevise alle at han ikke er homofil) OG det forklarer også hvorfor han ikke har Facebook (har noen i det hele tatt tenkt på denne detaljen?)

    Hvis Sonja tidligere har hørt rykter om at Even er homofil, men Even har prøvd å motbevise henne, så forstår jeg hvorfor han er så nervøs for henne nå, i tillegg til at dama er fullstendig kontrollfreak. Han trenger tid til å hente seg inn, og nå er han helt alene med tankene så han trenger kanskje litt pusterom. Tror ikke han blir til å ha mye kontakt med Isak denne uken på grunn av det, men han kommer sterkere tilbake kanskje?

    1
  11. MaryJane

    Altså det kan jo ikke være så god stemning mellom dem hele tiden nå! Forventer liksom at noe fælt skal skje.. men NRK kan jo ikke la dette gå dårlig til slutt, det må jo ordne seg. NRK har tatt på seg ett sinnsykt stort ansvar nå for å gi unge gutter og jenter som sitter i denne situasjonen noen forbilder!! EVEN OG ISAK FOR ALLE PENGA <3

    1
  12. Even

    Even kommer ikke til å være på skolen i morgen.

    • SKAMLOVER

      Det fikk du rett i.

  13. Jeg tror...

    At Even ikke svarer på grunn av at han krangler med Sonja, om hvorfor han stakk fra festen og ikke kom hjem den natta. Han har nok en del respekt igjen for Sonja og velger da å se bort i fra at Isak ringer mens de krangler.

    Jeg tror også at Noora kommer til å komme som en reddende engel for Isak på skolen til mandag. At hun tar ham i forsvar når de andre gutta komme for å kjefte. Hun er jo minst like smart som Sana. I tillegg har hun jo en anelse fra sesong 1 om at Isak er homo. Så hun har nok forstått det.

  14. Episk kjærlighet

    «Hovedpersonen må jo dø, ellers er ikke kjærlighets historien episk» sier Even i episoden»Even»

    1
  15. Ta

    No telefon daaaa, Even!

  16. #evenmåsvare

    Nå slo det meg! Isak har alltid vanskeligheter med å åpne skapet på skolen. Even hjalp han!

    4
  17. Nei

    Ser at mange er nervøse og negative, men jeg har faktisk troa på det blir Even og Isak. En sterk følelse, men det blir nok vanskelig ja. Even vet ikke hvordan han skal slå opp med Sonja, mens Isak ikke tør å erkjenne helt hvem han egentlig er, hvertfall ikke ovenfor vennene sine. Han må «come clean» til noen snart. Håper på Jonas eller Eskild, kanskje Noora eller Sana.

    8
  18. ... Ikke end som Romeo og Juliet

    Har hørt at denne sesongen er inspirert av Romeo og Juliet. Vi får håpe det ikke ender på samme måte. Skjønner litt av Even ikke vil ta telefonen.. Det er ikke lett. Han har nok mange spøsmål og følelser som svirrer rundt i hodet. Han har jo tross alt vært utro og med en av samme kjønn i tillegg.

  19. Benedicte

    dette er så spennenden..

  20. SKAM gutt fra Stavern

    Hva skulle verden gjort uten SKAM? ?

    1
  21. Hanne

    I dont sleep cause sleep is the cousin to death – hentet fra NAS, favorittbandet til Isak ❤️

  22. I held her hand too tight

    Noen runder drama nå også tar vi en siste episode inspirert av nittitalls kultserien My So-called Life: Angela og Jordan Catalono holder hender nedover gangen på skolen mens Buffalo Tom spiller i bakgrunnen. Takk for meg.

    2
  23. J

    Tror detta vi fick se tyvärr var the calm before the storm. Nu går allt åt helvete:))) hoppas bara det blir bra i slutändan och vi inte blir plågade i onödan!

    3
  24. :(

    Får vondt i magen ass, ta telefonen da!

  25. Skjetten

    Slik er det å være håpløst forelska. Man venter og venter og sommerfuglene «flyr» i magen. Jeg håper Isak finner noen som virkelig passer for ham. De som spiller Isak og Even spiller så ekte, at det er sykt Nrk klarte å finne noen til rollene! 🙂

    1
  26. Marit

    Uff….får helt vondt i magen.Får håpe ikke Even driver og tuller med Isak.

  27. carro

    Sangen som blir spilt i det kyssklippet synger han jo im not in love:(

    • Nut

      Gra wikipedia, om bakgrunnen for låten(teksten):
      Stewart came up with the idea for the song after his wife, to whom he had been married for eight years at that point, asked him why he didn’t say «I love you» more often to her. Stewart said, «I had this crazy idea in my mind that repeating those words would somehow degrade the meaning, so I told her, ‘Well, if I say every day «I love you, darling, I love you, blah, blah, blah», it’s not gonna mean anything eventually’. That statement led me to try to figure out another way of saying it, and the result was that I chose to say ‘I’m not in love with you’, while subtly giving all the reasons throughout the song why I could never let go of this relationship.»

      1
  28. Here we go again

    Even må svare

  29. Skam

    Ut i fra det vi har sett nå, har Even vært hos Isak fra fredagskveld til søndagsmorgen?

    1
    • Skam-fan

      Ja, tror det. Det ser vel sånn ut.

  30. Ahka

    Drittttt kult at even er på besøk hos isak❤️