Legg igjen en kommentar
Regler for kommentering
Del dine tanker om SKAM. Alle kommentarer blir lest av SKAM-redaksjonen før de publiseres og vi forbeholder seg retten til å slette kommentarer som ikke følger reglene.
Her er reglene du må følge:
Kommentarer med personopplysninger om skuespillerne eller andre vil ikke bli publisert.
Kommentarer med personangrep vil ikke bli publisert.
Kommentarer med stygg og unødvendig språkbruk vil ikke bli publisert.
Håber vi skal med på fest på lørdag ?
Det ska vi! ??
Det ska vi. NRK TV-guide har uppdaterats.
I følge TV-guiden varer den episoden bare 25 minutter og det er ikke satt opp noe for fredagen da? :/
Og det er ikke satt opp noe Skam på fredag i det hele tatt.
Men så langt har jo klippene denne uken vart 37 minutter, så enten skjuler de den faktiske spilletiden på episoden ved å "late" som de har tenkt å sende "Yes, no, maybe"-episoder etterpå, eller så er ukens klipp bare en nettgreie (siden de ikke handler om Sana) og lørdagens episode blir fra bare festen.
Inget avsnitt på fredag https://tv.nrk.no/guide/23-06-2017
Avsnitt på lördag https://tv.nrk.no/guide/24-06-2017
Och på https://tv.nrk.no/serie/skam står det att SKAM 10:10 blir tillgänglig på lördag
Det er sant ass.
Visar de något både imorrn o lördag?
Nei. I følge TV-guiden sendes Skam kl. 23.30 på lørdag.
Tror det er reprise på fredagens episode ?
At det ikke er det, fordi står ikke noe på fredag!!!
Tror ikke det ass. De har legit snakka om det på nyhetene at dem som ser episodene ukentlig må vente en ekstra dag på ukens episode. Vi blir nok med på eid-fest!
ER DET SANDT!? ??????
Ja, på TV kommer det 22:30, men klippet på nett kommer trolig før, hvis de ikke gjør en liten vri siste sending da.
Da blir det Eva og Jonas!!! Tror jeg, da.. 🙂
Eva skal være singel jeg, alle i serien må jo ikke ha kjæreste liksom..
Det håper jeg også, faktisk. At Eva ønsker å være singel. Fint å bare være seg selv også, det er kjærlighet til livet og til seg selv det også, alle MÅ ikke på død og liv ha kjæreste, at det er det å ha kjæreste som er å ha kommet i mål, lizm.
Neeeii?? chris + eva = ❤
Only Chriseva plsss
jeg håper det
Ud fra dette er det da det sidste det tyder på
Jeg tror det bekrefter det Eva kanskje føler innerst inne når hun ikke vil være kjæresten hans.. Og når hun nå har truffet Jonas igjen så tror jeg det er av en grunn...Og når Chris ikke kjenner forskjell på å tro man er forelsket og å vite det (med Eva altså), da tror jeg kanskje heller ikke han er det..og kanskje han bare blir trigget av at hun ikke vil ha ham.... men jeg kan ta feil... 🙂
Tror Chris er forelska, men samtidig er litt usikker på sine egne følelser fordi han tror han ikke kommer til å klare å være en god kjæreste.
Han er liksom fanga i en rolle som devil may care fuckboy uten substans og vet ikke hvordan han skal gå fram for å vise at han er mer enn det.
Men. Den andre Chris kan kanskje hjelpe han? 🙂
❤
Yousef next..
Savner den fyr og de dejlige øjne. Savner Sana og de dejlige smilehuller.
Where Yousef?
He is in Turkey! That was all they talked about last week, hehe keep up fellow-skam-lover <3
I Tyrkia!!!! Hallooo, følger du ikke med? De har sagt det sånn 500 ganger!
Da!!! Tror du ikke hun mente det som et udbrud og ikke som et spørgsmål...!! følger du slet ikke med, Tyrkia ?
Yes i think carolina knows. PROBERLY it's like, where is yousef!!! (Where is Yousef, we miss him). Don't you think Turkia.... ?
first
Forstår ham godt for Eva er mega cute.
William ass. Vilken man han blivit! Detta är den riktige guruadviser ❤️
Och han orkar "pule" i i fyra dagar- bara det!!
...nei...bare nei... eskild er den beste guruadviser!!!
guruadviser? LOL
Håper bare vi får se ham oppføre seg litt mer menneskelig (mindre popstjerne) sammen med de andre folka i løpet av helga. Vi har jo ikke sett ham sammen med noen av vennene til Noora f.eks. Vil gjerne se en William som er litt mer omgjengelig, har guarden litt mer nede, ikke bare sammen med Noora. Ler sammen med jente-Chris, diskuterer kaosteorier med Sana, drikker med Eva...
Jeg synes det så stille. Kan tyde på at William har et lite nettverk, få venner, rundt seg.
Trist hvis det er sånn. Håper han blir gode venner med Nooras gjeng da.
Det ble jo kjent i første sesong at han er den "kuleste og mest populære" i hele 3. Klasse. Det at han er i et forhold med en 99'er er liksom noe utenom det vanlige. Han har masse venner på sin egen alder.
tv-programmet på nrk-tv er endret, det blir igen episode 10 på fredag som tidligere meldt. E10 vises på nrk 3 lørdag 23.30???
Väntar på ett sms till. Ett där W textar sin mamma och säger att han vill presentera sin stora kärlek för henne.
Actually, Id like to see the first meeting of Noora/William with their families. I guess, that neither Noora or William will be able to treat their lover`s parents normally. I mean, they know and understand, how much damage those parents have done. Their relationship should be very cold, but it would be interesting to watch at
Jeg har hele tiden ment at Eva holdt sammen med Chris fordi han føltes trygg for henne. Her hadde hun noe hun ikke trengt bekymre seg for å føkke opp. Fordi det ikke var seriøst, og ikke kunne bli det heller. Men etter klippet på søndag er jeg blitt helhjertet med i heiagjengen for Chris og Eva.
William er, kanskje med rette, litt skeptisk til Chris sine følelser. Men jeg tror ikke Chris egentlig i tvil om han er forelska. Jeg tror han er i tvil om han kan leve opp til forelskelsen. Han har vært dårlig kjæreste før. Hva om han ødelegger dette?
Grunnen til at jeg heier på Chris er kontrasten hans til Jonas. Vi ser det så tydelig i drømmene deres. Drømmer som i begge tilfeller neppe er drømmer, men en historie de vil fortelle Eva. Eller... Hvertfall Jonas sitt mareritt. Det om at Eva hadde røde klær og danset og ropte I kveld er det lov å være hore! Det er Jonas som prøver å gjerde henne inn med humor. Jonas har megahøye tanker om Eva. Men han krever hele tiden at hun lever opp til dem. Hun må bekrefte hans bilde av både seg selv og henne. Ellers blir Jonas ukomfortabel. Chris krever ikke noe sånt av Eva. Chris liker Eva akkurat som hun er, hele pakka. Og drømmen til Chris... Det kan være en søt måte å prøve å nærme seg spørsmålet Vil du bli sammen med meg? Men den kan fint ha vært en ekte drøm også. Chris er så utvilsomt betatt av henne. Utrykket hans når hun sier at han hvertfall ikke er sanndrømt. Blikket hans når hun svarer Ikke noe spesielt til Vildes spørsmål om hva hun driver med. Han har ingen problemer med å stole på Eva, slik Jonas har. Han lar seg ikke vippe av pinnen, eller snarere skyves ut av senga. Men jeg tror han har problemer med å stole på seg selv.
nei
Synd å kaste bort sjansen sin på å bare å si "nei". Er nysgjerrig på hva du mener, jeg, og det er helt greit å se ting forskjellig og være uenige. Det er jo det som er spennende, å kunne lære litt om hvordan andre tenker, uten å bli ufine eller uvenner!
Selv mener jeg William ga kloke råd til Chris. Han vet hvilken type Chris har vært, for han har vært lignende selv. Han vil nok bare forsikre seg om at Chris mener alvor, det er jo tross alt Nooras venninne det er snakk om. Og nå jo VET William hva ekte kjærlighet er, og han har opplevd øyeblikket som forandret ALT. Chris mangler litt der, enn så lenge.... Kanskje velger Eva å være singel, man MÅ jo ikke være sammen med noe.
LINN HAR DET _IKKE_ BRA. OG NOORA ER SÅ SLEM MED HENNE.
Noora er bare litt i sine egne tanker og verden nå (noe ungdommer ofte er, særlig hvis in love). Hun er ikke slem, og hvertfall ikke on purpose. Hun sjekker Linn ettehvert + Linn har jo Eskild hjemme også.
Ta henne med, da! Det er ikke lov å si sånn: Å nei! Hun er håpløs altså, nå ringer hun igjen!
Ville ikke sagt slem, men litt ufølsom. Kjente også på at her burde Noora hørt Linns behov for selskap. Men en hel kveld med Espen Ecbo høres ikke helt ut som Nooras cup of tea, så mulig hun oppfattet noe allikevel.
...eller Linn er forelsket og vil kjæmpe kjæmpe gerne på Eid-fest i Sanas hus...
Slem???
Nei, Linn har det åpenbart ikke bra, men Noora er ikke slem med henne. Noora er lei, noe som er veldig forståelig da det helt sikkert er mye her vi ikke har fått med oss. Hun sier jo hun har ringt 10 ganger i dag allerede. Take it fra noen som har vært der selv, det er begrenset hvor lenge man kan være hobbypsykolog for ei venninne.
takk, M, jeg har og vært der. Det ser så lett ut fra utsiden, å bare ta henne med, liksom. Greit nok man skal støtte en venn som går gjennom en (midlertidig) krise, men når det er snakk om flere måneder der ingenting nytter føler man seg voldsomt utilstrekkelig. Det er ikke Noora sitt ansvar å ta seg av Linn. Heller ikke Eksild sitt. Hvor mange her kan med hånda på hjertet si de gått ifra sola og William for å kjøpe dopapir og sitte inn på en en sofa med Linn? Det beste Noora kan gjøre er å oppmuntre henne til å søke profesjonell hjelp hvis hun ikke allerede får det. Når det er sagt synes jeg likevel Noora er litt vel spydig og nedlatende ovenfor Linn, det virker heller ikke som hun helt forstår at Linn sannsynligvis er syk.
Kan ikke kalle Noora slem, men uoppmerksom det er hun ass. Må jo være en grunn til at Linn har ringt minst 10 ganger i dag. Har hun angst?
Tipper vi får se Linn i mårra
Hun var ikke direkte slem med henne, bare litt oppgitt siden Linn hadde ringt henne 10 ganger tidligere allerede og fortsatte å ringe henne... Men fikk så vondt av Linn da jeg hørte samtalen, fordi det viste ganske tydelig at hun hadde kjempeangst: I det uskyldige spørsmålet 'kan du kjøpe dopapir?' hørte jeg en jente som var redd for å gå ut av leiligheten, og satt fast hjemme uten dopapir og med angst uten å kunne komme seg ut av huset, og det nesten desperate 'kommer du hjem snart' og 'da kanskje vi kan se på xx programmet på Tv sammen, da?' viser utrolig godt hvordan det virker som om Linn ikke har noen andre venner eller støttepersoner enn de hun bor sammen med i kollektivet, og hvor ensom og alene hun er... skulle ønske vi fikk et klipp med Linn! Tror livet hennes hadde vært interessant å se. Og viktig å ta opp dette, at det fins unge folk som har det sånn også... ikke alle har venner, faktisk. Og noen bare gir opp og takle livet. Da er man helt prisgitt at man har noen rundt seg som ser deg og støtter deg, for om man 'kommer seg videre'. hjerte til Linn
Neida Noora er ikkje slem. Ho er opptatt m å skrive tale til Sana. Og Linn har ringt 10 gangar, litt masete, men heller ikkje Linn klarer å formidle direkte at ho ikkje har det OK.
Eller, kanskje hun har en personlighetsforstyrrelse og de rundt henne har funnet sine egne måter å omgå henne på?
Ja, jag håller helt med dig och det bästa med William är att han VET vad han tycker och känner. Han får mycket skit för detta, men jag uppskattar den sidan av honom. Han är väldigt stark som vågar gå sin egen väg och kämpa för vad han tror på oavsett vad <3
Ja precis. Jag älskar det med William. Mycket kan man säga om honom, men det finns aldrig några tvivel om vad han tycker eller vem/vilka han tycker om. När han väl känner något för någon så är det *all in*. Han tvekar inte eller är ambivalent. Han ger inte upp. Han är den där typen av man (ja människa) som när han väl faller så faller han hårt.
Jonas og Eva❤️
LOVE
yousef....yousana
Eva, gå for Jonas, du
Så bra at Chris får litt motstad fra kompisen, kanskje han tar noen runder ekstra med seg selv og virkelig inviterer Eva på fresh prince og nachos
...blir en bra fest, ass!
Can someone translate this Chat? It will be a big party in saturday!!! I'm excited!!
At first Chris tells William, that he brought Eva flowers and now he is going to the party. Then William asks Chris if he is in love with Eva, and Chris replies that he think he is. William then sends a message saying, that if he THINKS he is in love, he is not, and that the only reason Chris wants Eva, is because she doesn't want him..
Chris says that it started the same way with William and Noora, but William says that the difference between Chris and Eva and William and Noora is that William KNOWS he is in love with Noora, and that Chris hasn't had the moment that changes everything - but then Chris says that it is gonna happen with Eva ❤️
Hope that helps?
C: sealed the deal. came with flowers and I'm invited to the party.
W: great
C: bro show some respect then
W: why, you're not in love with her
C: what why do you say that
W: Are you?
C: I think so
W: then you're not in love
C: wtf
W: you wouldn't have sait THINK SO, you want her because she doesn't want you
C: Like the way it started with you and Noora then. So you don't love her then either?
W: Yes
C: what's the difference
W: I KNOW
C: and?
W: You would have too. You haven't had the moment that changes everything
C: lol
W: But it will happen one day
C: it happens with eva
W: ok I stand behind you, great that you're joining the party on saturday
Chris: Sealed the deal. Brought (Eva) flower and I'm invited to the party.
William: Cool
C: Bro show some respect
W: Why you are not in love with her
C: What why do you say that?
W: Are you?
C: I think so
W: Then you are not in love
C: What the f*ck
W: You would not say I THINK. You want her because she does not want you
C: So it's the same as with you and Nora in the beginning then. You are not in love with her either?
W: Yes (I am)
C: What's the difference
W: I KNOW
C: And?
W: You would know that too. You have not had that moment that changes everything
C: Lol
W: But it's going to happen one day
C: It's happening with Eva
W: Ok I support you bro cool that you are coming to the party on Saturday
Ch: Sealed the deal. Came with flowers and now I'm invited to a party.
W: great
Ch: Bro show some respect
W: Why, you are not in love with her.
Ch: Why are you saying that?
W:Are you?
Ch: Think so
W: Then you're not in love
Ch: wtf
W: you didn´t say it believably. You want her just because she does not want you.
Ch:Could had said the same at the start with you and nora back then. You're not in love with her either?
W:Yes ( as in he is in love )
Ch: what is the difference?
W: I KNOW.
Ch: and?
W: You have not had the moment that changed everything.
Ch: lol.
W: But it will happen one day.
Ch: It happens with eva.
W: Okay, you're gonna do a lot of greetings on a party on Saturday
Ja hvordan oversetter man egentlig forskjellen mellom JO og JA...... For det er jo ikke helt det samme da.
På eid-festen kommer øyeblikket som forandrer alt! Jeg heier på Chriva! ❤❤
Chriva og Evris høres ut som henholdsvis hinduistiske og egyptiske guder.
Evris??!
VILKET ÖGONBLICK BLEV WILLIAM FÖRÄLSKAD I NOORA? Mina pengar ligger på när hon sjöng för honom men vill gärna vara helt säker
Jeg har vært forelsket og hatt mange fine lyeblikk, men når jeg har vært hjemme og tatt meg selv i og feks tenke på den personen da jeg skjønner at oi jeg elsker han, han går jo ikke ut av tankene. Poenget er at det øyeblikket kan oppstå når som helst, men tipper det var når hun skjelte han ut med den bossy sangen;)
Alltså jag smäller av!! Var instagrambilden planerad eller ett svar på detta!? Kära Julie och Marie, ni fortsätter imponera och överraska ända in i mål!
In <3 since 2015
❣️❣️❣️❣️❣️
Det tror jag oxå!! Hans blick ändrades så fort hon öppna munnen o börja sjunga
I think he fell in love with her somewhere in episode 3 of season 2, while she stayed with him after the party and sang. Everything before that was just an interest and willing to get what he cant have, because only in 2x03 he gets to see the part of the real Noora, not all self-confident, bossy and bitchy shell.
And I believe that was the moment he tried to explain to Chris. A difference between fleeting attraction and falling in love
I afsnit 11 var han forelsket, måske blev han det allerede i klippet Drittsekk i afsnit 8
tipper det var når hun lekset opp for ham om hvor bedritent han oppførte seg mot Vilde!
Jeg tror faktisk det er det øyeblikket i skolegården da Noora kjeftet han ut for det han sa til Vilde. Var da han ble oppmerksom på henne og etter det så var det bare henne:)
Hun var ikke helt klar, men han hadde bestemt seg og han måtte få henne på to manns hånd slik at han kunne vise henne/få henne til å forstå at han var så mye mer enn det alle rykter og ting som ble sagt om han. Har sagt det før, men jeg tror ikke han var den føkkboyen han ble tatt for å være og jeg tenker at han ble brukt av jenter han og, som bare var ute etter å ligge med han (som Vilde selv sier hun gjorde). Også var det lenge siden han tillot seg å føle noe som helst for å beskytte seg selv fra å bli såret tror jeg. Ja han har sagt og gjort endel dumme ting, men jeg har hatt sansen for han fra dag en egentlig!
Jeg tror at det er noe dypere enn det, særlig nå når vi har fått sett mer av Williams bakgrunn.
Enig om at det ligger noe dypere, det er så fint st W bruker mellomnavnet til Noora. Noora er på mange måter søsteren Amalie som han har fått tilbake. Noora er ikke bare kjæreste, men soulmate. Jeg tror at w har funnet den brikken han har leitet etter siden søsteren døde.
Tror det var mye, mye før det. Han var allerede forelska da de hadde date på benken, tror jeg. Og hvem vet hvor lenge før det. Men da hun sang for ham var kanskje første gangen Noora så vidt turte innrømme for seg selv at hun var forelska i ham. Det sitter langt inne for henne, ass!
Måske det var da hun stod op for Vilde og sagde sandheden til ham lige op i hans ansigt. Der tror jeg han blev overrumplet, imponeret og forelsket.
Hvor 20% gik til flygtninge, der var han allerede træt og såret, ikke bare en gut der ikke fik alt hvad han pegede på.
Faktisk tror jeg han var forelsket allerede da han avbrøt Noora og Eva midt i Justin Biberlyttinga. Noora tar ham jo ikke alvorlig i det hele tatt, så hun tror han erter henne, men jeg syns han virker oppriktig når han sier "Kult" til musikken hennes. Han er åpen for det hun hører på, han er villig til å sette all sin tøffe kjekkascred til side for henne. Hvis hun liker det så er han åpen for det han også. Og måten han ser ned på når hun forteller ham at hun ikke vet hva han heter en gang. Tror det egentlig sårer ham, men han samler seg. Sier hun kan kalle ham hva hun vil for hans del. Og han gjør det samme når de sitter på benken. Når hun spør om han har sett en rævva high school film. Han ser ned et øyeblikk. Tror han stålsetter seg fordi han skjønner det tar lang tid å finne nøkkelen til Nooras hjerte. Han prøvde å være oppriktig, personlig. Dele noe fra barndommen. Det funka ikke. Så han må lete videre. Han får jo ikke nok av den leken hennes før på Save the Penetrators. Veldig tålmodig fyr, William.
Og en ting til jeg glemte å skrive: Jeg tror William fikk et kick allerede da Noora skjelte ham ut i skolegården pga. Vilde. Et kick nettopp av typen at han ville ha henne fordi hun ikke ville ha ham, som han nå skriver til Chris. Men jeg tror det gikk over til forelskelse mye senere. Kanskje da Noora sa at hun elsket ham tilbake?
Mener du virkelig at man kan bli forelsket før man har snakket ordentlig med noen? Fysisk tiltrukket - helt klart. Interessert/betatt - definitivt. Men forelsket? De hadde jo bare utvekslet et par setninger da han avbrøt Bieber-lyttinga. På det tidspunktet ante de jo egentlig ikke hvem den andre personen var. Jeg vet ikke hvilket øyeblikk William snakker om i meldingen her. Men for min del tenker jeg at det var mye senere. Kanskje da Noora hadde angstanfallet på rommet sitt og han for første gang fikk følelsen av at hun virkelig trengte ham, og at han kunne være der for henne. Hjelpe henne med å roe seg ned og skrive 17.mai - talen for henne. Eller kanskje til og med så sent som da de lå i senga til Noora og hun turte å åpne seg om kjæresten hun hadde da hun var 13 mm. Jeg vet ikke.
Noora är skikkelig förälskad när hon pratar med Sana. William har nog blivit förälskad i henne innan. Tror kanske efter de kyssts På Penetratorfesten. På morgonen spår han henne att hon kommer bli jävli förälskad i honom i alla fall och han inrömmer sen att han kastade ut henne för att hans bror inte fick märka att han har fölelser för henne.
Betatthet kommer i mange former, men skikkelig forelskelse er noe helt annet.
@B Folk har veldig ulik terskel for å bli forelsket. Det du beskriver høres mer ut som kjærlighet for meg. Og William har faktisk sett veldig mye av Noora den første gangen hun skjeller ham ut. Han har nok skjønt mye mer om henne enn det både Noora og vi antok der og da. Det kan fint ha vært hans øyeblikk som forandret alt. Samtidig, han kunne tatt feil. Alle forelskelser ender ikke noe sted, uansett hvor mye de kjennes som et lynnedslag der og da. Men det øyeblikket hans ble jo bekreftet igjen og igjen at var ekte, jo bedre kjent han ble med Noora.
Egentlig tror jeg forresten Chris kjenner Eva godt nok til å være mer enn forelska i henne, når jeg tenker på meg om.
#teamtruelove, takk, du skriver så flott. Det er akkurat disse sidene ved William som vi har så lett for å overse. Det er så lett å være fordomsfull og bare se drittsekken.
Sånn i ettertid er det enklere å se at han er en følsom og sårbar gutt, som sårt trenger trygghet, varme og kjærlighet - som alle mennesker <3
Föll han kanske som en fura redan den gången när hon skällde ut honom på skolgården?
Jag tror att det var tidigare. Eller han var ju mer än vanligt intresserad innan, men kanske att han insåg hur förälskad han var när hon sjöng?
Eva og Jonas!!!
Well, jeg tenker.. Kanskje Chris er forelska i Eva. Men da må han jo vise henne litt oppmærksomhet og vise henne at han seriøst vil være trofast
Det samme må Eva for ham. Hun har litt fuckgirl-stempel selv.
Hvem bliver den næste hovedperson mon? Bliver det Sana igen? Eller Elias, Yousef?
Jeg glæder mig voldsomt til den store Eid-fest på lørdag!
Jag hoppas på Yousef som kommer hem från Turkiet lagom till en pride-vors!
Så kan han å gutta prata kärlek <3
Alla (?) säsongers partners har fått sin egen dag, så ja, Yousef up next?
Jeg tror det blir tilbake til Sana på Eid- festen jeg?
Yousef blir rett før id festen?
Tror og håper at det blir Linn sin dag i morra. Tenker det neppe er tilfeldig at vi fikk telefonsamtalen mellom Linn og Noora i William-klippet idag. En Linn som for meg hørtes enda mer sliten ut enn vanlig. Enda litt tristere også. En samtale som fikk meg til å føle enda mer med henne. Og jeg kjente på et stort behov til å bli bedre kjent med henne. Jeg tror samtidig vi har mye viktig å lære av hennes perspektiv også. Men mulig det blir Eskild eller Elias i stedet, men tror egentlig ikke det. Gleder meg uansett til nye fine øyeblikk❤
Hei Jeez: Jeg kommenterte under den lange fine kommentaren under William-klippet. Som du ser er jeg enig med dette. Var en ekstra sår Linn vi hørte i dag. Neppe tilfeldig tenker jeg..fikk noen dårlige vibber. Men som vanlig er hun bare et "forstyrrende moment" i Noora eller Eskild sitt liv. Hun kommer stadig med små hint om at hun ikke har det bra,men det skjer ingenting mer. Ingen som virkelig fanger dette opp. Selv om Eskild sa at 2017 blir Linn sitt år,så ble det ikke noe mer med det. Får ikke håpe 2017 blir året de husker Linn av feil årsaker.. Håper hun blir reddet,slik Isak reddet Even i O-helga-natt klippet ❤
Hei Skamvill??? elsk på kommentaren din under William-klippet!
Synes selv det er sårt å ha sett hvordan Linn i tilfeller har blitt sett på som en belastning. Nesten så man kan føle at de andre har sett på henne som litt i veien, til tider. De mener det nok ikke sånn. For både Eskild og Noora henger helt klart mye med Linn. Og de prøver nok på beste måte. Men mange ganger virker det som at de ikke tar det Linn sier seriøst. Som du skriver, hun hinter, men ingenting skjer. Ikke slik vi har sett det hvertfall. La oss hvertfall håpe at fredag 23.juni blir hennes dag, til tross for at Eskild lovet henne et helt år. Det slo meg i går at hvor lite jeg egentlig vet om Linn. Kjenner Eskild og Noora henne like overfladisk som oss tro. I så fall er det veldig synd. Men også noe som skjer i det virkelige liv. Tror mange av oss kan relatere til Linn og hennes situasjon. Uansett hva det er som ligger bak. Ensomhet, depresjon, sykdom eller angst. Det kan jo være så mangt. Håper vi får se betydningen av at noen bryr seg. Virkelig bryr seg. For vi trenger å se det. Betydningen av sommerfuglereffekten. For egentlig er det så lite som skal til for å gjøre stor forskjell i noens liv ❤ så det er ingen tvil i mitt hjerte om at vi trenger Linn sitt perspektiv. Gjerne med litt Guru-Eskild attåt?
Må bare kommentere at du skriver veldig godt Jeez. Ser ofte etter kommentarene dine her inne. Vi får håpe dette blir Linn sin dag❤ Som du sier,håper sommerfugleffekten når Linn?
Kommer til å savne alle dere i kommentarfeltet! Dette har vært halve morroa med Skam,å lese alle de fine og ulike tolkningene..blir nesten litt sentimental om dagen med tanke på at det snart er slutt ?
Ja, håper så utrolig mye at det blir Linn!
Kanskje Linn, siden hun ble nevnt i dag?
Guru!
Jeg håper på Eskild! Guru <3
Yousef eller og Elias tror jeg. Evt Linn og Elias
hoppas, hoppas, hoppas det är Sana imorgon
Jeg håper det blir Elias <3 Han er så søt som støtter Yousana, hele tiden!!! Det MÅ være Elias, vær så snill Juli 🙂 Det samme gjør baloon squad <3 Og etterpå selvfølgelig kommer Yousef og Sana, på lørdag <3 <3 <3
C: sealed the deal, showed jo with flowers and got invited to the party
W: Nice
C: bro, show some respect.
W: why, you're not in love with her?
C: why do you say that?
W: are you?
C: I think so
W: you're not in love
C: what the fuck?
W: you said you THINK so
You want her because she doesn't want you
C: so the same way it starter between you and Nora. You're not in love with her either, I guess?
W: yes i an
C: the difference being?
W: I KNOW i'm in love
C: and?
W: you would have known too. You haven't har the moment that changes everything.
C: lol
W: but it'll happen
C: it's happening with eva.
W: ok. I'm Vemund you bro. Awesome that you're joining the party on saturday
Romantiska penetrators!
Jag dör! ?
Bästa på länge!!! <3
Det ögonblicket för William måste ju nästan varit när Nora spelade gitarr för honom. Hon SÅ körde gitarr tricket tillbaka samtidigt som hon anklagade honom för att använda sig av det =D
She played the player B-)
Yeah, that moment with the guitar is definetely THE moment for William.
Mon Yousef også kommer med til festen alligevel??
Jeg tror det? Kanskje det blir "gaven" fra vennegjengen. At de spleiser på en billett for Yousef. Håper virkelig at de treffes igjen før skam tar slutt
Tviler på at de bestiller en flybillett tilbake når han skal feriere med familien? Veldug urealistisk når man er så ung som de er. Men beryr ikke at de ikke elsker hverandre! Håper på en skype/video på storskjerm?
Eller att han skämtade med henne när han sa att hon skulle vara tillbaka i augusti?
Friday Yousef day. Not Magnus and other boys and girls.
He is in Turkey
Selvfølgelig handler Williamklippet om alle andre enn William. Selvfølgelig viser det oss William skjønne hva som er riktig å gjøre for Noora, og bestemme seg for det uten å diskutere det med henne. Det er hans styrke og svakhet. Håper han blir bedre på å si høyt det han tenker til henne. Hvis de skal få det bra i lengden hjelper det ikke så mye å tenke det rette, og gjøre det rette, uten å la andre vite hvorfor. Mennesker kan være sjokkerende dårlige til å gjette hva andre tenker, selv om, nei særlig om, dem som står oss nærmest. Vi er så raske til å tolke våre egne verste tanker om oss selv inn i den andres oppførsel. William som kanskje trakk seg unna Noora fordi han følte seg hjelpeløs og udugelig fordi han ikke klarte bli med da hun skulle vitne mot Nico, ikke klarte være der for henne da hun trengte det som mest. Eller kanskje fordi han var såret over at Noora løy til ham, ikke bad ham om hjelp fra hun trengte det. Noora som trodde oppførselen hans kom av at han ikke lenger syns hun fortjente hans kjærlighet. Det er bra de har hatt en oppklarende prat. Men én oppklarende prat bryter ikke gamle mønstre. De må brytes dag for dag, igjen og igjen, ved å lage nye mønstre.
Precis!
Varje dag,år ut och år in måste Evakianerna säga: "vi tycker om Noorhelm,vi tycker om Noorhelm, vi tycker om Noorhelm"
Och Noorhelmianerna säga:
"vi tycker om Evak, vi tycker om Evak, vi tycker om Evak"
Kloke gode ord som alltid fine #teamtruelove ❤ Så enig, så enig. Er det noe sesong 2 lærte oss så er det at vi mennesker trenger mennesker, men det krever ekte og tydelig kommunikasjon, ikke bare fysisk tilstedeværelse. Vi vet jo hvor viktige DR. Skrulles visdomsord om ensomme øyer og brobygging ble for Isak i sesong 3. Her har William fortsatt mye igjen å lære som du siee. For det er når man lager sine egne tanker og sannheter, at misforståelser oppstår. Og som sommerfugleffekten William så genialt nevner i klippet, kan selv små ting få store konsekvenser. Kommunikasjon er og blir et kjernepoeng i alle sesongene. Et viktig clue til oss seere. Bare prat sammen. Så blir alt så mye enklere. Ingen av oss trenger å føle oss alene. Ikke William heller. For sammen blir vi sterkere❣
Kroppen trenger potet, men sjelen trenger ord?
Omg❤ "kroppen trenger potet, men sjelen trenger ord" (!!??) mitt nye mantra❣
Så mye sannhet!
Har ikke du skrevet samme kommentar en gang tidligere i dag? Trykte liker da, og.
Jo! Men da spratt den opp på skjermen min med en gang uten noen sånn "takk kommentaren vises etter vi har godkjent", så jeg trodde ikke det hadde virka.
Pleas Yousana again
Eva + Chris = Sant ❤
Jeg håper de blir sammen.
Eva ?Jonas
Once a fuckboy always a fuckboy.
Even cheated on Sonja(haven't seen an apology for that yet) Isak used Emma, Jonas was veryy often rude to Eva, Eva cheated on Jonas, P-Chris cheated on his girlfriend, Jonas and Eva had sex again so Jonas cheated on Emma.
BUT still it is William who gets all the hate for things he did. Yes he was a fucbkoy once, but he changed for the better, he apoligized to vilde, and proved us wrong in the end. End of story, go look at your own favorite characthers and you will se all of them have done some wrong.
De fleste forandrer seg, andre ikke. Jeg lå mye rundt da jeg var tenåring i tidlig i 20-åra, men jeg er ikke der nå lengre (er snart 30). De fleste raser fra seg før de blir lei av ulike grunner. Jeg er verken gift eller har barn, men ser tilbake på den tiden i dag og har ingen interesse av å fortsette i samme tralten. Man blir ikke voksen over natta, men det er ofte at man plutselig innser at man ikke lenger er den man var når man var 19. Takk og lov for det.
Å tro at andre er den samme som de en gang var (eller slik andre oppfattet at de var) viser lite respekt for vedkommende. Som 16-åring var jeg ikke samme person som jeg var da jeg var 10, og jeg er ikke samme person som 29-åring som jeg var ti år tidligere. Selv om noen tviholder på ungdommen, er det unntaket og ikke regelen.
Så Jonas er ikke noe å satse på? Han er den som har vært mest utro og ligget mest rundt av alle karrakterene..
Once a Jen always a Jen.
Ikke helt sant da. Mange norske gutter OG jenter ligger rundt når de er unge. Men så roer de seg ned, får fast partner og barn.
Og det er ikke noe galt med å ha sex med flere, så lenge man er ledig og det er helt frivillig for begge parter 🙂
Var en selv, men nå.. gift umed barn og trofast uten ettertanke..! Kan absolutt forandre seg.
That is.. I once was one, now.. married with kids.. and faithful!
Ikke helt sant da. Mange norske gutter OG jenter ligger rundt når de er unge. Men så roer de seg ned, får fast partner og barn.
Og det er ikke noe galt med å ha mye sex, så lenge det er helt frivillig for begge parter 🙂
Er dette seriøst det du mener? Har ikke skam lært deg at det er mer til alle enn det man ser ved første øyekast, og at alle kan forandre seg?
Nesten alle de guttene jeg kjente som var fuckboys da jeg var ung er nå patetiske griser som er utro mot damene sine. Ikke mye bedring der i gården. Tror de er 16 enda.
Chris og Eva er gode for hinanden<333 jeg er ikke med på heppe bølgen på Jonas og Eva. Tror ikke det kommer til at ske. Efter min mening passer Eva og Jonas meget bedre som gode venner end som kærester, så jeg hepper helt klart på Eva og Chris
Heppe?
Heppe betyder att heja på. "Jag hejar på Eva och Chris!".
but what you have been giving us for the last week will let me breathe for the next year. I'm a girl but number one relationship shown by you in all Skam seasons will always remains Isak and Even love for me.
You need to reevaluate what you get angry about.
What are your sources? About Julie Andem leaving to help shoot Shame?
Det er problemet. Dere internasjonale Skam fans bryr dere kun om Evak og rakker ned på William spesielt bare fordi dere ikke har den samme forståelsen for hans karakter som det skandinaviske fans har. Latterlig at dere priser Evak så høyt når dere tydeligvis ikke har satt dere inn i dybden og nyansene som Skam inneholder.
Alle karakterene og historiene er så unike og like bra, men de fleste priser kun evak og det er sykt trist. Men skam er så mye mer!
Men FLQ... personen over deg sier da ikke noe negativt om William. Kun at Evak betydde mest for hen (og det må da hen få lov å mene) og at hen digger SKAM og har kost seg siste uka. We are SKAMmily ?
Kost sig siste uke men sint på Julie tidligere: "Okay Julie Andem, I was angry that you..."
Dybden til William
Dybden til Skam, skrev jeg konkret dybden til William? Les bedre neste gang, det klarer du nok du og.
Skulle det kunna vara så att det är hbtq-frågor som är det största och viktigaste att lyfta i en del länder? För många av oss i norden är det inget nytt/annorlunda/svårt med ett gaypar, men kanske i andra ställen av världen?
Mina hjärtefrågor i livet är just hbtq och integration och därför slår mitt hjärta hårdast när jag ser tillbaka på s3 och 4. För andra är det kanske ätstörningar, sexuella övergrepp, att man är utanför osv..
Men jag håller ändå med- så onödigt att prata illa om- eller tycka illa om- eller svartmåla andra karaktärer bara för att man gillar en annan.
ALT er love! Vi kan gillar alla, även om vi har några vi älskar mer.
@FLC men denne jenta har da ikke rakket ned på William eller på annen måte vist at hun ikke ser nyansene i Skam? Ikke dømme andre veien heller da.
Enig med du! Så forresten et fint innlegg av en norsk homofil mann som klagde over den internasjonale Evaks-fansen. Han påpekte at jentene ble rakka ned på over den minste ting, mens gutta (gjengen til Isak) ble unnskyldt når de åpenbart gjorde noe dumt/stygt.
Siden han var norsk (nordisk) var han mye mer nyansert i sitt bilde på de ulike karakterene og ikke minst på hva SKAMS budskap er. Så, jeg tenker at dette nok er en kulturell greie. De land som ligner oss mest, forstår mest, sånn er det bare.
jeg liker fremdeles ikke william, tolererer han bare for noora sin skyld. hun er ung, det varer ikke for alltid, hun finner seg noen som er bedre for henne etterhvert. jeg liker ikke even og isak heller, blitt for mye mas om de. alle andre, though <3
lol, er du serr FLQ? e tror nok hvis du går inn på tumblr så finner du ut at det er stedet hvor nyansene av skam er mest analysert og snakket om egentlig. 'forståelse' for en karakter som william er jo ok, men det er jo like greit å ikke like ham. spess siden han manipulerte og behandlet både noora og vilde som dritt i noen perioder. det finns jo en god grunn. og å være glad i even og isak og hva det betyr for dem personlig har jo ingen påvirkning på hvordan de tenker om william og noorhelm. så nei, ingenting som er 'latterlig' her, men kommentaren din
I think it's unfair to criticise and generalise 'international SKAM fans' as if everyone who is not Scandinavian has to take responsibility and distance themselves from a couple of fans who i.e. take things too far, or who respond with a perspective that corresponds with their own cultural background and are also occasionally misunderstood. I've seen plenty of William criticism on here from Scandinavians as well (I can read the languages but I can't write it), equally I've seen comments from Scandinavians that emphasise the importance of Evak to their lives.. please give everyone a fair chance and be mindful of the language you use and avoid being prejudicial.
Of course there are Scandinavians who dislike William and like Evak, but someone writing in Norwegian doesn't necessarily mean they are Norwegian.
Vilket moment är det han syftar på?? Nu senast när de pratade om allt? El nåt tidigare från S2? ?
Eva og Jonas er endgame ???
Where Sana ? I miss her. Her problem,life.
Sorry P-Chris, jeg hepper altså på Jonas og Eva.
I'm sorry but Willhell is just so mean to Chris here. The poor guy's just in love for the first time after a lifetime of being a fboy and wants some support from his best friend but William just makes him feel stupid. That's so sad
Jeg tror det er fordi han kjenner Chris og vil være helt sikker på hva han tenker og mener.
Jeg synes William er klok og gir gode råd.
Or maybe William is just being a good friend... for all we know, p-chris could act like this every time he meets a new girl, it's not uncommon behaviour for teenagers to think that everything they feel and do is final and forever 🙂 William does what any friend is supposed to do, he's honest, and in a way also protects chris from possible heartbreak in case that Eva really doesnt feel the same way..
Eva and Jonas, Noora and William, Vilde ( bi or Magnus), Sana and Yousef, Isak and Even
yousana better
Я так понимаю Юсефа в субботу не будет?
Va fan Chris ?
I morgen e det Linn. Lover!
LINN <3
Håber at Yousef dukker op til Eid på lørdag!!! ???
Thank you Julie for SKAM and for this season about Sana! Iman Meskini is pure talent and this role fits her so perfectly! All the actors are amazing! I hope the next clip will be about eskild ❤️
Jo, jag tror han är kär, eller på god väg att bli det iallafall... men det hade varit fett, och gjort det lite mer realistiskt, om det inte klaffade nu... att inte alla får sina happily ever efter. Kanske Eva med Adam eller Elias.
Men stackars Chris :/
Så nyydelig alt i dag- men please gi oss et instabilde!!!!!
Øy, har vi snakka om at ukas TV-episode først kommer kjempeseint på lørdag? Altså etter at fasten brytes og Eid er i full gang? Det blir Eid-fest i siste episode da, sant? Hurra! Perfekt! (Er jeg bakpå? Jeg sjekka oversikten først nå...)
Jag tror att de ändrade schemat på webbsidan först natten mellan onsdag och torsdag så det är ganska färska nyheter.
Litt bakpå, men det går bra 😉
Åh vad jag ser fram emot Eid festen
Förändrade allt?
Måste väl ha varit när Noora skällde ut honom i s 1.
Sånt glömmer inte ens en fuckboy.Allt var dessutom sant.Nog första gången ej tjej sa ifrån. I nån mening såg honom.
Bakom masken och alla trauman.Skärpt jente den där Noora!
Tuuuusen takk for at William kom tilbake!! Det reddet hele sesong 4, som var gørrkjedelig helt til William kom...Hurra!
Gentle reminder: be kind. Be patient. Be understanding. Share the love.
Kommentarfeltet på de andre postene har vært så flotte og positive nå, la oss fortsette trenden. Blir jo helt varm i hjertet av alle kjærligheten vi har vist de siste dagene. Ikke la det slutte nå.
Peace, love and respect peeps. We can do it.