604 kommentarer

  1. :)

    30
  2. Oi

    Elsker det her!!

    89
  3. Hooolyyy

    SHIT

    20
  4. Toodeloo

    ?

    31
  5. Aurora

    Haha???????

    35
  6. Lucía

    Hi, im from Spain and i lobe this show <3

    100
    • :)

      Love es con uve.

      15
      • Norwegian who's proud to be able to say hola

        To be fair, they sound the same

        31
      • m - svensk

        men ni uttalar väll h:et? det gör man väll inte på spanska? (vill bara vara säker att jag uttalar rätt när jag talar norska)

        1
      • que va...

        No tienen nada que ver.

        3
    • nextcomedia

      yayyyyyyyyyyyyy cuantos espagnoles perdiendo el alma hay por aqui???
      I LOVE IT TOO! but need translations every time XD
      besos desde Madrid!

      42
    • Cute

      Brasil, here XD

      32
      • C

        Hvis du var fra Brasil hadde du vel ikke skrevet det på norsk..

        6
      • c?

        hvem av de skrev norsk? lol

        4
      • ?

        Hvor så du norsk?

        4
      • Hey

        Brasil here too hahah ??

        14
      • Abc

        Brasil here too
        Adoro Skam

        13
  7. HC

    Sukk ?

    29
  8. Halla

    OMG SEXTIG YAAAAAAS!!! ?

    513
    • Fru fantastisk

      Isak! You dawg! Digger det. Vet når jeg skal sjekke innom igjen nå!

      141
    • ..

      Dusjen I DAG TIDLIG faktisk ?? De har vært sammen hele helgen ??

      284
    • HOT

      fader. Hadde jeg vært mann, hadde jeg søren meg hatt boner, jeg også…

      331
      • 18

        jeeeezzzz det er akkurat det som skjer ass… hot Message..ahhhh

        4
      • Skam avhengi gutt fra stavern

        Følern :3

        10
      • Gregers

        Jeg er mand og tro mig det er nemt at forstille sig ting isak kan gøre der giver en boner, han er jo hot når han er påklædt, hvor hot er han så når han er nøgen 🙂

        20
    • Tror jeg

      glæder mig ligeså meget til at se Even efter skole, som Isak gør!!
      Please, kom med et klip efter skole. Jeg kan ikke konse og «ta det kuli» jo! <3

      156
      • Mie

        Det må komme klipp i dag? Håper…

        62
      • dette var

        det ultimate clickbait fra SKAM-redaksjonen ass

        173
      • ... og din kommentar

        inntar en soleklar førsteplass i kommentarfeltet.

        6
      • Idag er jeg redd for

        At faren til Isak kommer på besøk siden han ikke svarer på meldinger.

        67
      • Mmmm

        Ja, det var det jeg å tenktemmm

        2
      • pappsen

        Håper han banker på før han går inn…hmhm

        19
      • Frustrert

        GAAAAH!!! Serriperri nå MÅ det komme et klipp snart. Dette er moderne tortur!

        45
    • Kjære alle sammen

      .. hvs jeg skulle bli overkjørt av en buss i dag, så vit at jeg døde med et kjempeglis om munnen.

      Er det mulig å bli så lykkelig av en hot tekst mellom to fiktive personer? ? Jeg gir meg over, blir bare bedre og bedre detta ????

      403
      • Bare det ikke er...

        Even som blir overkjørt av en buss i dag…?

        1
    • gutt 21

      satt her og tenkte om jeg skulle si dette… men nå gjør jeg det. Nå har SKAM klart å få meg til å grine og le,føle meg neffor, nesten deppa på Isaks vegne, så glad igjen med gledestårer og JAGGU KLARER DE Å GJØRE MEG KÅT OGSÅ… hva denne serien gjør med meg..fatter det ikke og jeg gruer meg til at dette skal ta slutt…

      349
      • ...

        Æsj

        3
      • C

        Helt enig!!!

        6
  9. eee

    first

    1
  10. !!!!

    OMG, DE ER SÅ SØTE!! Hjertebank her ass. Og sklir nesten av stolen..

    251
    • Danmark elsker Skam

      Hvad mener i dejlige nordmænd når i tilføjer «ass» til en sætning…. Kan du hjælpe? ❤

      10
      • Eline

        Det betyr bare «altså», og blir en slags forsterker.

        7
      • Eirin

        Sleng for altså. Det er bare for å konstatere det man nettopp sa.

        4
      • Dritkult ass! Fett ass! Jævlig kaldt, ass..

        Det er en forkortelse for «altså».. blir ofte lagt til i muntlig tale for å understreke hva en sier..

        13
      • Hmmm...

        Joda, men her er det mulig å tilegge det en dobbel betydning, helt opplagt. Noe som gjør det ekstra hot (også for en hetero jente)

        10
      • nei

        har ingenting med det engelske å gjøre

      • Hmm...

        Tuller du? Eller er du i fornektelse. Redd analsex? Selvfølgelig er det mulig å fortolke det i engelsk betydning også. Det må ikke bety at set er det, men gir det et pikant tilsnitt. Handler om grunnleggende tekstforståelse.

        9
      • bad translator

        tror nærmeste jeg kommer er «Yo» brukt på samme måten. «what you did in the shower this morning, yo..» (om du er vant til å bruke «yo» i setninger og sammenhenger som dette skjønner du hva jeg mener.)
        ordet ass kommer jo egentlig fra altså, som betyr therefore, men det blir ikke brukt med en slik betydning («What you did in the shower this morning, therefore»? xD)

        2
      • ass

        » ass»er slang for altså.

        6
  11. Emilie

    Ååå! Virker som de har kost seg masse i helgen ?❤️?

    1
  12. DEAD

    OFFICIALLY.
    PUT ME TO MY GRAVE, RIGHT NOW.

    289
    • Tom

      HAHAHAHAHA omg… full fyr i dusjen hahahahah

      47
      • ??

        Dææver ..Bhaha!

        1
    • ffwl

      this is at least a double homicide since I’m dead too

      43
  13. Smulan

    *is speechless* waaaaah

    47
  14. ?Even og Isak?

    Ååååå sååå sjønne de er?
    Synd det ikke kom ett dusjklipp??

    2
  15. ææææ

    grisete even!!!

    79
    • My

      ????

      7
    • Næææææ

      Deilige Even…bare spør Isak..

      10
    • Erotisk og romantisk

      Whaaat.. hvordan går det an å klikke «Like» på en slik komentar … og 78 stk til og med. Her forteller Even sin kjæreste at han er veldig fornøyd med den godhet Isak viste han i dusjen om morgenen. Og Isak blir vel glad for det, og ønsker i begjærets tegn å gjøre det en gang til for sin kjæreste… Det er romantisk og erotisk… sååå sier du grisete even,, var det en spøk eller?

      2
  16. Love is love

    ❤❤❤

    32
  17. .

    Da vet vi at neste klipp kommer 15.35. Good to know

    140
    • Anonym

      I det jeg er ferdig med undervisning, passer fint…

      9
      • .

        Hvorfor står det tid som gjenstår 11 minutter? Betyr det at det kommer et klipp da? ?

    • Dadaad

      … tror du bliver skuffet

      19
    • TH

      Eller ikke, heh

      14
    • Neppe

      Dette er det perfekte utgangspunkt for en ellipse der du fyller ut sjøl før vi får være en del av noe helt annet i den andre enden..

      19
    • Elsk

      Vil ikke ha klipp. Vil bare tenke meg hva som skjer ?❤️

      44
    • Ehm

      Nei det gjorde f meg ikke det!!!

      48
    • Lol

      Eller ikke. 😉

      21
  18. Love is love

    Elsker de to ass❤

    1
  19. #mannenimittliv

    ??

    76
    • ?

      Jaaaa, mannen i mitt liv ❤️ Even+Isak=❤️

      46
  20. Nysgjerrig...

    på hva som skjedde i dusjen <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

    81
    • ?

      Det er nå du skal bruke fantasien din?.

      230
      • ??

        oh jeg kan bruke fantasien min ?

        5
    • :pp

      Er nok det vi får vite om/når det kommer et klipp 15:35. :DDD #gledermegsåsyktnå

  21. Yaasss??

    Ooohhh?

    29
  22. Isak+Even= ❤️

    *rødmer* Even+Isak= ❤️

    83
    • Andrea og Maria

      SAMME!!!! fell you guuuurrrlll

      7
  23. Lou

    AAAAAAAAAAAAAAAHH!!! ???

    25
  24. Skam elsker!

    Lurer på hva han gjorde i dusjen ass

    42
    • Opera

      Han sang sikkert Pavarotti… 😉

      96
      • Smulan

        Hahaha nu får ni sluta innan jag skrattar ihjäl mig fullständigt här!! ??

        45
    • mitt tips...

      han spilte fløyte

      146
      • Fløyte

        Hahahha dæver. «Kom å spill på fløyta mi, fløyta mi, fløøøyta mi. Jeg skal love deg at du får det helt vidunderliiig» (med den Flo Rida sangen vettdu).

        45
      • Stine

        Hahaha!! Nå døde jeg litt også.

        3
      • L

        Hahahaha åh herregud skrattar, men stämmer nog bra

        3
      • fløyta

        HAHAHAHAHAHAH

        3
  25. Elsker Evak ?

    Ååååååååhhh
    Jeg har ikke ord!!!!
    Love love love ???

    45
  26. Jeg klarer heller ikke

    Å konse….?

    90
  27. S

    Jeg får da heller ikke til å konse nååå..

    130
  28. JEG

    klarer faen ikke å konse jeg heller. ass.

    197
  29. It's getting hot in here

    So take of all your clothes

    At kaffebrenneriet ?

    120
  30. ?

    Håper vi får se hva han gjør i dusjen!

    33
    • Hahaha!

      Neppe!

      12
    • Lill

      Dette er ikke HBO

      13
  31. ?

    Forelska

    15
  32. Har en følelse

    …av at de tre Kafebrenneriet-outletene i Oslo vil ha litt ekstra kundepågang om en snau times tid.

    181
    • Why

      De filmer jo klippene i forkant? Haha

      23
      • Ja

        Men tviler på at alle er klar over det

        18
      • ...

        tviler på at du er klar over det.
        sitti lenge på kaffebrenneriet nå?

        56
      • ...

        Hvilket av de tre (50) valgte du?

        5
    • Snasen

      Hehe, så jobber jo også skuespiller Henrik (Even) på et av de. Tipper han blir overrasket over å se seg selv og Isak der ?

      32
      • Kaffe-Even

        Hvilken av dem jobber han på? *Må inn og ta på* ???

      • Kaffebreneriet

        på Frogner;) Jeg har ikke dratt dit, hadde bare blitt alt for satt ut.. sukk <3 Even er heit!

      • VI TØR IKKE!

        Modige sjel som tør det! Jeg og venninna mi (begge 28!) har kjøpt kaffe der før. Men nå tør vi ikke gå dit fordi vi vet han jobber der. VI hadde nok rødmet ganske heftig, og mest sannsynlig blitt litt fnisete. Så hele opplevelsen av å se han i virkeligheten hadde bare gjort at det hadde blitt flaut. Vi kan heller ikke se Tarjei spille teater, fordi da «blander» vi virkeligheten med Skam-universet. Herregud, hva har skjedd med oss….

        3
    • Tre?

      Det er en haug Kaffebrennerier i Oslo – langt flere enn tre…

      1
  33. Shut the f... up ????

    Jeg elsker at det er på kanten og jeg elsker at Even har vært til Isak i natt å og jeg elsker SKAM ❤️❤️❤️ We want it hot, we want IT steamy og vi vil ha Even og Isak ?️‍??️‍???❤️

    3
  34. Rikke

    JESS!! På tide at gutta koser seg! Elsker det!! Håper det kommer klipp fra skoledagen og at hele skolen er cool med det nye paret <3

    80
    • .

      Må i så fall være at det skjer noe når de skal ut fra skolen, skoledagen er jo straks ferdig

  35. I herrens navn

    Får vi et dusjklipp etter dette eller? hhaha neida.joda

  36. konse

    Ingen konsing her heller! I`ll be there 1535….

    44
  37. Omg! Omg❣❣❣

    Tihi ? ??
    Lik hvis du hyler av lettelse over denne meldingen -de har vært sammen heeele helgen jo? (og neida har ikke oppdatert hvert tiende minutt idag?) Plis ikke føkk opp dette! Sammen er både vi og de sterkere ?

    212
    • ?

      Jaaaaaa! Men må innrømme at jeg har oppdatert ofte likevel ? Even og Isak holder sammen ❤️

  38. :)))

    When you get pølse til frokost

    228
    • Erik 18

      Pølse til frokost er digggg ..haha

      21
    • Grill eller wiener?

      Neppe noe wienerpølse.. Tror vi snakker om en middagspølse eller en knakkpølse.

      23
    • Oslogay

      Eggerøre på lørdag og proteinshake i dag. Søtt av Even å sørge for at Isak får i seg god og næringsrik mat.

      72
      • Elsk

        Best kommentaren. Jeg lo meg ihjel ???

        3
  39. Omfg?

    ?????Kan ikke si annet?

    22
  40. JEG SMELTER

    Hadde jeg vært snømannen fra Frost så hadde jeg vært borte nå. Fårr å si det sånn 😉

    194
    • ?

      Humoren din…. Så tørr at man blir betatt

      9
      • ❤️^

        ^aw jeg blir smigret.

        1
    • Skjerp deg.

      Olaf. Snømannen har eit navn.

      4
  41. DK - jeg tar det kuli...

    Oh my fucking god! Jeg er vild med det! Jeg håber, det betyder, at vi får et nyt klip med dem i eftermiddag!

    2
  42. Mariann

    Haha! Dette er ufattelig søtt. Og hyggelig å vite at de var sammen hele helgen + faktisk klarer å snakke om sex! Har tro på at de skal klare det meste sammen, tross alt. <3

    128
    • A

      Even +Isak = ❤️

      5
    • E

      JAAA de må holde sammen, dette MÅ bare gå bra!!!! Jeg holder ikke ut tanken på en trist slutt på dette ass

      5
  43. Isak+Even?

    Kudos til NRK for dette innlegget! ?????? Elsker at dere bare «put it out there»!

    1
  44. Jeg ELSKER ISAK

    Jag är DÖD älskar Isak älskar even älskar livet

    76
  45. ❤️

    Heia Even og Isak! Litt småflaut, mn altså, d kjæresteparet ? Dette blir bare så bra!

    1
  46. Mia

    Yeeeah! Så flott ❤️

    17
  47. ?

    Sitter her og rødmer ….. hatt en bra start på dagen disse gutta ???????? Go Evak!

  48. Eg får hjartestans!

    Dette er den vakraste kjærleikshistoria eg har sett på skjerm, nokon gong.
    Realistisk dialog, realistisk handling, og heilt sjukt bra skuespel. Oscar til Tarjei! Oskar til Henrik!

    Takk SKAM for at eg får gjenoppleve ungdomstida mi. #skamhartattoverlivetmitt

    988
    • Raja

      Sånn helt seriøst: Hvem nominerer serier og skuespillere til priser som (internasjonal) Emmy?

      197
      • Etter litt rask googling

        Jeg ville tro at det er TV-selskapene selv som nominerer sine serier/skuespillere, og så blir de påmeldte bidragene vurdert av en intern jury.

        Vet ikke hva NRK sin policy mht. å nominere sine programmer til f.eks. internasjonal Emmy etc. er, men okkesom er ikke akkurat det noe vi som fans kan gjøre stort med. Da må det heller satses på de premieringene som kjører reine «publikumsfavoritt» type avstemminger. Amanda-prisen til Skam, kanskje? :-p

        47
      • Ms. Holly Crap

        Man kan jo kjøre underskriftskampanje for å få NRK til å gjøre det. Men meget mulig de har fatta greia sjøl.

        11
      • Even

        Nå er både Oscar og Amanda to filmprisutdelinger, så det er jo både usannsynlig og umulig siden dette er en serie. Gullruten derimot.

        9
      • Gullruten

        Gullruten for beste mannlige skuespiller for rollen som Isak: Tarjei Sandvik Moe. Helt klart??

        342
      • 18

        18årsgrense på gullruten, de må bare endre de reglene!!

        21
      • Skuspillerne er vel over 18?

        ???

      • SKAM Er verdt alle filmpriser ?

        Priser til både Even og Isak + til SKAM??????

        50
      • ...

        Hun mente jo ikke at hun delte ut den på ekte da? Hun mente bare at de er verdt en Oscar liksom. Det tror jeg egentlig du forsto, om du hadde tenkt deg om to ganger før du kverulere henne??

        10
      • Enig med Raja

        Oppfattet det ikke som en kvervulering, men som et faktisk spørsmål, helt seriøst. Begynte å lure på det samme selv, SKAM er jo en serie som absolutt burde bli nominert i en utenlandsk kategori. ☺️

        64
    • Fredrik

      Heilt einig! Einaste er at eg angra på at eg ikkje var like tøff som Isak, kunne hatt ei så mykje lukkelegare ungdomstid om eg hadde gjort som han 🙂 Men så godt å sjå, og håpar dette er kvardags i 2016!

      115
    • ❤️

      Ja, veldig dyktige. Håper på happy slutt for Even og Isak! Noe annet blir bare for kjipt ❤️ Heia Even og Isak!

      61
      • ..

        Applaus for Mari Magnus og ?

        17
    • ?

      Og jammen kanEven skrive sms også altså

      19
      • C

        Ja Omg hvilket sexigt sms ?

        3
    • Så enig...

      Og vil bare takke SKAM-redaksjonen for at dem minnet meg på hvor intenst det er å være i den alderen! For en som jobber på vgs og som i teorien har visst at ungdom har «feels»(…) er det greit å kjenne på det litt selv også. Blir kanskje litt mer forståelsesfull framover… Så får det bare være at jeg er blitt litt redd for å oppdage en boner i engelsken?

      35
    • ??

      #teamisakogeven

      3
  49. ???❤

    Kan jo seriøst ikke være meningen at jeg som jente skal bli turned on av det her ??

    350
    • Hugh Mungus

      Hvorfor ikke? Hvis du finner gutter attraktive så er jo dette det ultimate?

      131
      • Hugh Mongus for president

        Hugh Mongus hahahaha helt!

        4
    • Åh joda!

      Love is love 😀

      52
    • JOO..

      dette er sjukt hot.

      73
    • ❤️❤️

      Du er ikke den eneste for å si det sånn??

      50
    • En annen hetero jente

      Det er jo gutter overalt! Og peniser! What’s not to like?

      103
    • m - svensk

      även jag, som är lesbisk, blir nästan lite turned on. VAD GÖR SKAM MED MIG.

      98
    • K3

      Selv en lesbisk jente syns dette er hot! Ikke fordi jeg hadde hatt lyst til å være i dusjen med dem, men den følelsesmessige og seksuelle tiltrekningen er super-hot i seg selv ?
      Vi er folk ? og kan gjenkjenne lengselen, spenningen og ekstasen som vi ser utspille seg mellom Even og Isak ???❤️

      298
    • ;)

      ehhh aldri vært mer turned on enn av skam for å si d sånn. -hetro jente 😉

      1
  50. MEGMEGMEGMEGMEG

    Å HÆRREGUUUD, JEG ELSKER SKAM SÅÅÅ MYE. LIVET MITT ER BEDRE PÅ GRUNN AV SKAM?? EVEN OG ISKAK ER SÅ SØTE OG SÅ UTRULIG GOALS?? JAA❤️ FÅR FRYSNINGER OG BLIR DIREKTE GLAD! BABY YOU LIGHT UP MY WORLD LIKE NOBODY ELSE❤️❤️ MY MAN❤️❤️❤️

    79