Even, dette var så romantisk at jeg nesten døde, men håper du har en god forklaring på at du ikke svarte og at du skjønner at du skaper full berg- og dalbane i Isaks liv (og mange fleres).
Sofie B
Et andet sted i et andet univers… er når Even er sprunget ud af skabet? Men godt for Isak at han ikke skal bøvle med det skab mere!!
ej grin
ååååå herreguuuuddddd why must i suffer
T
Endelig skjer det ting!
åpent skap
skapet åpnet seg så lett som bare det jo :»)
isak bare: what, skal jeg ikke stå her å slite med dette i 1 min?? det bare åpna seg med en gang??
og tegningen «savner deg» – herregud så cute! men hva er det som forhindrer even i å faktisk svare på den meldingen a?
herregud for et søtt klipp mtp at det ikke varer et minutt en gang
Skåpet
Tänkte också på det :»’)
Shalla
Lurer på om Sonja gjør ting vanskelig for Even og at han må gjemme kontakten med Isak. Kan det være at hun faktisk er kjempekontrollerende og manipulerer E til å fortsatt ‘være sammen’ med henne?
Boy 17
Sonja…et nek 🙂 litt ovenfra og ned overfor emma også. ang aldersforskjell og hun merket liksom ikke noe..ahhhhh gid.
Even as ❤️
så mystisk og romantisk herregud ❤️
Trine
Tror at isaks åbenhed kan få Even til over tid at se sig selv i samme univers som Isak ❤️
Lisa
ENDELIG ❤️❤️❤️
PeKå
Åhhh, men kom deg ut av det alternative universet da, Even! Isak er BRA og han vil forstå…
Kommer Isak til å droppe vors/fest med gutta for å treffe Even i morra, tro?
Nei
Men enten treffer han even, eller får høre mer om evens fortid på elvebakkenfesten i morgen,
Boy 17
kanskje isak sender melding og ber han komme på vors..eller etter..
HALLELUJA!
#Evensvarte
Det smilet til isak ?
Dette var så søtt! Det er fortsatt håp ❤️
DEJLIGSTE EVEN
Savner også dig! <33
Ps. I believe in a thing called love
My
Lykken er et lite tegn fra den man elsker ??
Annika Landøøøøy yterøø
Even ilu <3
Ja!!!
Det er NÅ man setter pris på bare ett minutt!! Når man fikk et klipp igår OG meldinger! Og ikke har ventet 24t..
saknadskjenslekonsulent
«savner deg» Au, hjarte mitt. Korleis kan to ord gjere så føkkings vondt…
Feil
Blank lapp når han bretter den sammen? Even hadde jo tegnet på begge sider
f
………….nei
Han hadde tegnet på et ark og brettet det arket i to så tegningene vendte inn mot hverandre. Når Isak åpnet arket var det altså bare tegninger på en side av selve arket. Når han da lukket det igjen brettet han det på samme måte, altså så tegningene vendte innover. Ikke noen feil her nei. Hva da, skulle de liksom ha byttet ut tegningen med et vanlig hvitt papir midt i innspillingen bare for moro skyld?
Ben
Jo, det er ett blankt ark i siste klipp.
I begynnelsen ser vi at Even har tegnet på et halvt A4 ark, so han har brettet i 2.
På slutten så ser vi at Isak bretter det halve A4 arket TO ganger.
Dersom Tarjei brukte samme ark på begge tidspunkt, ville det ikke være mulig å filme scenen flere ganger for å gjøre den perfekt. Derfor er arket byttet ut, slik at det ikke vil få for mange brett i det.
SKAMalyse
SKAM er full av slike klipp- og kontinuitetsfeil.
Buksen til Isak i Returned.
I NOORA-sesongen var det også mange.
På de fleste filmproduksjoner (med penger) har de egne folk som hele tiden passer på at opptakene passer sammen, skuespillere har på seg de samme klær osv.
NRK-folka er de beste og mest proffe filmfolka i hele Norge. Så mange feil kan ikke være tilfeldig lenger..
Tror de liker å fore oss litt…
Alle fortjener en sjanse
Mange mener Even er for unnvikende og at Isak fortjener bedre og må gå videre. Jeg tror nok Even sliter og at det er mye vi ikke vet. Sliter man psykisk så er det ikke alltid måten man takler situasjoner på, gir så mye mening for de rundt. Selv er jeg bipolar og har veldig lett for å isolere meg av rein frykt for å være til plage for andre mennesker. Jeg syns ikke vi skal være så rask med å kalle Even en drittsekk før vi vet hvem han egentlig er.
Mennesker som er psykisk syke fortjener en sjanse de også – selv om det kanskje betyr at en må jobbe litt hardere for å få det til å funke.
?
Fint skrevet! Kjenner meg igjen i dette ?
Anonym
Og som noen med bipolar ektefelle kjenner jeg det også godt igjen.
Fullstendig enig!
Man tror altfor lett at folk er drittsekker for å beskytte seg selv fra å bli såret. Men man må tørre å være velvillig innstilt, ville forstå, kjempe og holde ut at noen kan påføre en noe smerte også, som regel er ikke det noe den andre personen ønsker å gjøre. Det er vel oftere sånn at man holder seg unna fordi man er redd for å plage/skuffe/ikke være bra nok for den andre, så blir det tolket som drittsekkaktig avvisning.
Øhh
Nemmere bare at smide en txt afsted Even- bare lige til info?
Med tårar i ögonen
Saknar dig!!!!!!
sandra
Goals, äntligen prata med varandra
Minner...
Aaaaah, dette minner meg sånn om da jeg og min fru sendte lapper til hverandre på jobb da jeg kom ut av skapet. ❤
Nederst på Evens lapp står det «Isak skriver en melding…». Even vil va kontakt!
?
Så søtt ? Kanskje Isak heller må lage en lapp og legge i skapet til Even ?
Jojo
Tvivlade förra veckan men nu tror jag det här kommer bli bra ändå ❤️❤️❤️❤️❤️❤️
Snälla gud eller vår skamgud
LÅT DEM FÅ VARA TILLSAMMANS!
isakeven's baby
SO CUTEEEEE :))
Så søtt!
Tenk om Isak aldri hadde nevnt den kommentaren om psykisk syke folk.. ❤️
Men så er dette TV og litt drama må vi ha!
Bare det ordner seg til slutt! ?
Her er det mye følelser ??
Heia Isak og Even!
Og skapet
åpner seg lettere og lettere….❤️❤️❤️
Skapet
For et fantastisk virkemiddel det skapet er. Lenge sliter han med å åpen det, så kommer Even inn og slår det opp for han, nå har han vært ærlig med sine venner og fortalt sannheten om seg selv og skapet åpnes, lett som ingenting.
Venus
Send en sms at du savner han sinnsykt Isak + at dere er en perfect match.
..
Ja, eller enda bedre. Skriv en lapp. «savner deg også. Kan vi treffes og snakke sammen. Svar Even» ?Noe sånt tenker jeg meg ?
Herregud!
Dette er jo ikke bra! Tolkningen maa vaere at Even ikke kan vaere sammen med Isak i «dette universet»… Noe plager Even, veldig. Herregud, jeg graater her, dette er jo ikke bra… Og jeg som allerede er for sent til jobb, med roede oeyne og fuktige kinn, liksom…. Herregud
Nei nei nei
Det står jo «samme tid et helt annet sted i universet»
IKKE et annet univers. Samme univers! ?
Nej - Et andet sted i Universet
Hvis man tænker på den første tegning Even lavede den med vanddråben. Der skete jo begge scenarier. Isak klarede ikke at holde pusten under vand i 1. omgang pga vanddråben, men han klarede det anden gang og de kyssede. Altså begge universer eksisterer og det som sker sker ligegyldigt i hvor i universet.
Juhu
På tide å finne ut hvilken lite detalj som er annerledes Isak! Eller så får du kjøpe deg gule gardiner :)!
Nåh..
Altså, Even❤️ Han styrer på…. Jeg liker han! Er nok bare redd for at han har for mye bagasje for Isak. Jeg håper så dette ordner seg!! Isak tåler mye, hann. Og Even er skjønn!
❤️ Even + Isak ❤️
Så søtt ? Dette kommer til å bli bra! Har trua på at det blir Even og Isak til slutt – selv om veien dit kanskje ikke vil være helt uproblematisk. Vi trenger at dette går bra! At de finner ut av det og at de blir lykkelige ❤️
Og det at noen skulle dø – som det stod i en avis i går – det ser jeg som helt uaktuelt. Jeg har vanskelig for å se hva poenget med en slik tragedie, i denne settingen? Mye kan sies og formidles uten at det er tilfelle. Nei, happy happy happy ending – takk! ? Isak+Even=❤️
enig ❤️
Går ikke at noen dør (har også lest det, men velger å ikke tro på det), det er verste måten å drive plottet på og det skjer seriøst hver eneste gang i homofile forhold vist på TV. Skam er alt for bra for det, helt enig i at man kan få frem mye uten en sånn tragedie. Less is more er et nøkkelord for denne serien og det er det som gjør det så fint ❤️
hvilken avis?
har ikke lest noe om det i avisa, men her er min hypotese om hva som vil skje;
Even sliter, og har tidligere påpekt at han har tenkt på døden. At for å flykte fra dine egne tanker er eneste måten å dø. Vi vet jo så og si ingenting om Even, så muligheten for at han har en fortid med selvmordsforsøk er ikke utelukket. I verste fall, kanskje han prøver å ta livet sitt senere, men mislykkes (evt. Isak redder han)? Da blir jo «frampeket» om at hovedpersonen må dø halveis confirmed, men det blir en episk og lykkelig kjærlighetshistorie hvor ingen dør? Just a thought
hjelp! !!
Jeg får ikke spilt av videoen ! Det kommer bare opp at jeg må laste ned siste versjon av flash, men det er ingen link. Hvordan får jeg lastet det ned?
dk
prøv at opdater 🙂
EE
NÅ må da Isak ta kontakt med Even! Er han ikke på skolen?
❤️❤️❤️❤️❤️
Er så glad nu!!! Endelig et livstegn ?
MagGie
Ingen problem med skapdøren lengre, bra for deg Isak! Savner Even helt utrolig mye, og håper sånn at de får snakket sammen snart. Kan ikke være lett for Even heller med all snakket på skolen, særlig ikke om han kanskje sliter med andre ting i tillegg.
Ida
❤️❤️❤️
Wii
Det står «skriv en melding» ?
Hanna
Ååå, det søte lille smilet til Isak smelter hjertet mitt. Har vært en del klipp siden vi fikk se han smile sist!
...
Even har magic fingers
Marty
Han var overrasket over hvor enkelt det var å få opp skapet! ?? Love it❤️
Lilian
They’re both such romantic dorks, I love it.
Tg
La dem få hverandre uten for store problemer. La historien få en lykkelig slutt. Er så lei historiene der homofili er et problem og nå går dette endelig riktig vei. Glad Isak har det bedre med seg selv nå, har vært den primære historien her. Men historien med Even er også viktig. La dem få hverandre SKAM
Søte Isak og Even
Jaaa min dag er reddet 🙂 jeg har så god følelse.
Snart fredag, gru gleder meg 🙂
ida
Nei, Even. Du kan faktisk være sammen med Isak i DETTE universet også. Er bare å slå opp med Sonja. Det burde du, for hvis du virkelig ville være sammen med Sonja, så ville du ikke vært utro mot henne.
Liv
Noen som så at det på tegningen fra «det andre universet» står at Isak skriver en melding nederst på mobildisplayet? Even vil ha svar! 😀
Nei det står
Skriv en melding…
Slik det gjør på iPhone kanskje? Gjør det ikke? Og det står i begge universene/stedene. Saken er jo at det er samme tid/annet sted.
noen under 25 her eller?
lurer litt, siden det er så mye roping om at «jeg er over 30… jeg er over 40… » osv
?
Eller i den anbefalte målgruppa…?
Gøy med stort aldersspenn – bare det ikke skremmer vekk seriens primære målgruppe fra å delta i diskusjonene…
Tror bare
At de som er over 40 syns det er litt kleint og prøver å finne andre på samme alder som bonder over en fjortisserie.
Gamlis
Nope. Denne serien er så godt laget at ingen trenger skamme seg. Og selv om årene synes på hud og hår er mange av følelsene omtrent de samme.
Øhmm
Vet ikke hvorfor jeg sa fjortisserie. Jeg mener naturligvis den beste serien ever… men point still stands.
Pus
Jeg er 19 ?
17
men hvem bryr seg?
?❤️? Skapet til Even sitter fast
Tror nok at det er skapet til Even som er i en låst posisjon. Håper Even får åpnet det snart.
Med hjelp av Isak
…….klarer han å komme ut av skapet – men han må ta farvel med dama.
Im shook!
Even, dette var så romantisk at jeg nesten døde, men håper du har en god forklaring på at du ikke svarte og at du skjønner at du skaper full berg- og dalbane i Isaks liv (og mange fleres).
Et andet sted i et andet univers… er når Even er sprunget ud af skabet? Men godt for Isak at han ikke skal bøvle med det skab mere!!
ååååå herreguuuuddddd why must i suffer
Endelig skjer det ting!
skapet åpnet seg så lett som bare det jo :»)
isak bare: what, skal jeg ikke stå her å slite med dette i 1 min?? det bare åpna seg med en gang??
og tegningen «savner deg» – herregud så cute! men hva er det som forhindrer even i å faktisk svare på den meldingen a?
herregud for et søtt klipp mtp at det ikke varer et minutt en gang
Tänkte också på det :»’)
Lurer på om Sonja gjør ting vanskelig for Even og at han må gjemme kontakten med Isak. Kan det være at hun faktisk er kjempekontrollerende og manipulerer E til å fortsatt ‘være sammen’ med henne?
Sonja…et nek 🙂 litt ovenfra og ned overfor emma også. ang aldersforskjell og hun merket liksom ikke noe..ahhhhh gid.
så mystisk og romantisk herregud ❤️
Tror at isaks åbenhed kan få Even til over tid at se sig selv i samme univers som Isak ❤️
ENDELIG ❤️❤️❤️
Åhhh, men kom deg ut av det alternative universet da, Even! Isak er BRA og han vil forstå…
Kommer Isak til å droppe vors/fest med gutta for å treffe Even i morra, tro?
Men enten treffer han even, eller får høre mer om evens fortid på elvebakkenfesten i morgen,
kanskje isak sender melding og ber han komme på vors..eller etter..
#Evensvarte
Dette var så søtt! Det er fortsatt håp ❤️
Savner også dig! <33
Ps. I believe in a thing called love
Lykken er et lite tegn fra den man elsker ??
Even ilu <3
Det er NÅ man setter pris på bare ett minutt!! Når man fikk et klipp igår OG meldinger! Og ikke har ventet 24t..
«savner deg» Au, hjarte mitt. Korleis kan to ord gjere så føkkings vondt…
Blank lapp når han bretter den sammen? Even hadde jo tegnet på begge sider
………….nei
Han hadde tegnet på et ark og brettet det arket i to så tegningene vendte inn mot hverandre. Når Isak åpnet arket var det altså bare tegninger på en side av selve arket. Når han da lukket det igjen brettet han det på samme måte, altså så tegningene vendte innover. Ikke noen feil her nei. Hva da, skulle de liksom ha byttet ut tegningen med et vanlig hvitt papir midt i innspillingen bare for moro skyld?
Jo, det er ett blankt ark i siste klipp.
I begynnelsen ser vi at Even har tegnet på et halvt A4 ark, so han har brettet i 2.
På slutten så ser vi at Isak bretter det halve A4 arket TO ganger.
Dersom Tarjei brukte samme ark på begge tidspunkt, ville det ikke være mulig å filme scenen flere ganger for å gjøre den perfekt. Derfor er arket byttet ut, slik at det ikke vil få for mange brett i det.
SKAM er full av slike klipp- og kontinuitetsfeil.
Buksen til Isak i Returned.
I NOORA-sesongen var det også mange.
På de fleste filmproduksjoner (med penger) har de egne folk som hele tiden passer på at opptakene passer sammen, skuespillere har på seg de samme klær osv.
NRK-folka er de beste og mest proffe filmfolka i hele Norge. Så mange feil kan ikke være tilfeldig lenger..
Tror de liker å fore oss litt…
Mange mener Even er for unnvikende og at Isak fortjener bedre og må gå videre. Jeg tror nok Even sliter og at det er mye vi ikke vet. Sliter man psykisk så er det ikke alltid måten man takler situasjoner på, gir så mye mening for de rundt. Selv er jeg bipolar og har veldig lett for å isolere meg av rein frykt for å være til plage for andre mennesker. Jeg syns ikke vi skal være så rask med å kalle Even en drittsekk før vi vet hvem han egentlig er.
Mennesker som er psykisk syke fortjener en sjanse de også – selv om det kanskje betyr at en må jobbe litt hardere for å få det til å funke.
Fint skrevet! Kjenner meg igjen i dette ?
Og som noen med bipolar ektefelle kjenner jeg det også godt igjen.
Man tror altfor lett at folk er drittsekker for å beskytte seg selv fra å bli såret. Men man må tørre å være velvillig innstilt, ville forstå, kjempe og holde ut at noen kan påføre en noe smerte også, som regel er ikke det noe den andre personen ønsker å gjøre. Det er vel oftere sånn at man holder seg unna fordi man er redd for å plage/skuffe/ikke være bra nok for den andre, så blir det tolket som drittsekkaktig avvisning.
Nemmere bare at smide en txt afsted Even- bare lige til info?
Saknar dig!!!!!!
Goals, äntligen prata med varandra
Aaaaah, dette minner meg sånn om da jeg og min fru sendte lapper til hverandre på jobb da jeg kom ut av skapet. ❤
Nederst på Evens lapp står det «Isak skriver en melding…». Even vil va kontakt!
Så søtt ? Kanskje Isak heller må lage en lapp og legge i skapet til Even ?
Tvivlade förra veckan men nu tror jag det här kommer bli bra ändå ❤️❤️❤️❤️❤️❤️
LÅT DEM FÅ VARA TILLSAMMANS!
SO CUTEEEEE :))
Tenk om Isak aldri hadde nevnt den kommentaren om psykisk syke folk.. ❤️
Men så er dette TV og litt drama må vi ha!
Bare det ordner seg til slutt! ?
Her er det mye følelser ??
Heia Isak og Even!
åpner seg lettere og lettere….❤️❤️❤️
For et fantastisk virkemiddel det skapet er. Lenge sliter han med å åpen det, så kommer Even inn og slår det opp for han, nå har han vært ærlig med sine venner og fortalt sannheten om seg selv og skapet åpnes, lett som ingenting.
Send en sms at du savner han sinnsykt Isak + at dere er en perfect match.
Ja, eller enda bedre. Skriv en lapp. «savner deg også. Kan vi treffes og snakke sammen. Svar Even» ?Noe sånt tenker jeg meg ?
Dette er jo ikke bra! Tolkningen maa vaere at Even ikke kan vaere sammen med Isak i «dette universet»… Noe plager Even, veldig. Herregud, jeg graater her, dette er jo ikke bra… Og jeg som allerede er for sent til jobb, med roede oeyne og fuktige kinn, liksom…. Herregud
Det står jo «samme tid et helt annet sted i universet»
IKKE et annet univers. Samme univers! ?
Hvis man tænker på den første tegning Even lavede den med vanddråben. Der skete jo begge scenarier. Isak klarede ikke at holde pusten under vand i 1. omgang pga vanddråben, men han klarede det anden gang og de kyssede. Altså begge universer eksisterer og det som sker sker ligegyldigt i hvor i universet.
På tide å finne ut hvilken lite detalj som er annerledes Isak! Eller så får du kjøpe deg gule gardiner :)!
Altså, Even❤️ Han styrer på…. Jeg liker han! Er nok bare redd for at han har for mye bagasje for Isak. Jeg håper så dette ordner seg!! Isak tåler mye, hann. Og Even er skjønn!
Så søtt ? Dette kommer til å bli bra! Har trua på at det blir Even og Isak til slutt – selv om veien dit kanskje ikke vil være helt uproblematisk. Vi trenger at dette går bra! At de finner ut av det og at de blir lykkelige ❤️
Og det at noen skulle dø – som det stod i en avis i går – det ser jeg som helt uaktuelt. Jeg har vanskelig for å se hva poenget med en slik tragedie, i denne settingen? Mye kan sies og formidles uten at det er tilfelle. Nei, happy happy happy ending – takk! ? Isak+Even=❤️
Går ikke at noen dør (har også lest det, men velger å ikke tro på det), det er verste måten å drive plottet på og det skjer seriøst hver eneste gang i homofile forhold vist på TV. Skam er alt for bra for det, helt enig i at man kan få frem mye uten en sånn tragedie. Less is more er et nøkkelord for denne serien og det er det som gjør det så fint ❤️
har ikke lest noe om det i avisa, men her er min hypotese om hva som vil skje;
Even sliter, og har tidligere påpekt at han har tenkt på døden. At for å flykte fra dine egne tanker er eneste måten å dø. Vi vet jo så og si ingenting om Even, så muligheten for at han har en fortid med selvmordsforsøk er ikke utelukket. I verste fall, kanskje han prøver å ta livet sitt senere, men mislykkes (evt. Isak redder han)? Da blir jo «frampeket» om at hovedpersonen må dø halveis confirmed, men det blir en episk og lykkelig kjærlighetshistorie hvor ingen dør? Just a thought
Jeg får ikke spilt av videoen ! Det kommer bare opp at jeg må laste ned siste versjon av flash, men det er ingen link. Hvordan får jeg lastet det ned?
prøv at opdater 🙂
NÅ må da Isak ta kontakt med Even! Er han ikke på skolen?
Er så glad nu!!! Endelig et livstegn ?
Ingen problem med skapdøren lengre, bra for deg Isak! Savner Even helt utrolig mye, og håper sånn at de får snakket sammen snart. Kan ikke være lett for Even heller med all snakket på skolen, særlig ikke om han kanskje sliter med andre ting i tillegg.
❤️❤️❤️
Det står «skriv en melding» ?
Ååå, det søte lille smilet til Isak smelter hjertet mitt. Har vært en del klipp siden vi fikk se han smile sist!
Even har magic fingers
Han var overrasket over hvor enkelt det var å få opp skapet! ?? Love it❤️
They’re both such romantic dorks, I love it.
La dem få hverandre uten for store problemer. La historien få en lykkelig slutt. Er så lei historiene der homofili er et problem og nå går dette endelig riktig vei. Glad Isak har det bedre med seg selv nå, har vært den primære historien her. Men historien med Even er også viktig. La dem få hverandre SKAM
Jaaa min dag er reddet 🙂 jeg har så god følelse.
Snart fredag, gru gleder meg 🙂
Nei, Even. Du kan faktisk være sammen med Isak i DETTE universet også. Er bare å slå opp med Sonja. Det burde du, for hvis du virkelig ville være sammen med Sonja, så ville du ikke vært utro mot henne.
Noen som så at det på tegningen fra «det andre universet» står at Isak skriver en melding nederst på mobildisplayet? Even vil ha svar! 😀
Skriv en melding…
Slik det gjør på iPhone kanskje? Gjør det ikke? Og det står i begge universene/stedene. Saken er jo at det er samme tid/annet sted.
lurer litt, siden det er så mye roping om at «jeg er over 30… jeg er over 40… » osv
Eller i den anbefalte målgruppa…?
Gøy med stort aldersspenn – bare det ikke skremmer vekk seriens primære målgruppe fra å delta i diskusjonene…
At de som er over 40 syns det er litt kleint og prøver å finne andre på samme alder som bonder over en fjortisserie.
Nope. Denne serien er så godt laget at ingen trenger skamme seg. Og selv om årene synes på hud og hår er mange av følelsene omtrent de samme.
Vet ikke hvorfor jeg sa fjortisserie. Jeg mener naturligvis den beste serien ever… men point still stands.
Jeg er 19 ?
men hvem bryr seg?
Tror nok at det er skapet til Even som er i en låst posisjon. Håper Even får åpnet det snart.
…….klarer han å komme ut av skapet – men han må ta farvel med dama.