Liker ikke helt et annet univers greia! Mister litt troa på lykkelig slutt, men er SÅ gira for i morgen! Da må det skje noe bra !!!! Også så bra med opptatteringer denne uka, jeee endelig henter det seg opp
Et svar!
Jeg måtte se slutten flere ganger, krølla han brevet?? Men vår kjære, skjønne venn ble så glad og overrumplet at han skjelver på hendene!
sofia
Jag tror att Even försöker säga att dom inte kan vara tillsammans i detta universumet i denna tid, men om det såg annorlunda ut skulle dom vara tillsammans. Så tror helt ärligt inte att det är ett så bra slut till detta 🙁
MagGie
Nei nei.. jeg håper ikke duhar rett. Jeg kommer til å få kjærlighetssorg om det ikke blir noe mer mellom dem. Mulig at Isak også blir litt lei ?
LL
Det tror kanskje jeg også.. Han prøver å si at hvis ting hadde vært annerledes…
?
Så sårt. Så vakkert. En melding fylt med så mye kjærlighet og savn… ❤️ Måtte de to universer snart smelte sammen til ett…
PS: Er det «noen» som «overvåker» mobilen til Even, eller…?
?
Rettelse: De ER jo i samme univers! Yes – dette begynner å ligne noe, ass.
Nydelig
Even prøver så godt han kan. Han vil så gjerne. Og han nærmer seg.
Isak, vær tålmodig! Du kommer til å få så mye kjærlighet. ?
"Jeg savner deg"
Åh mitt hjärta!! Isak svara att du saknar honom också! Bara gör’t!! <3 <3 <3
Få tak i Even!
Hadde jeg vært Isak, hadde jeg forsøkt å oppsøke Even nå. Og om ikke det hadde lykkes, så hadde jeg skrevet en laaang melding om at jeg savner han, trenger han, det er mye som skjer nå, alle vet om oss, unntatt meg, jeg aner ikke hva som skjer med oss, pls kom å prat med meg! Og så ventet…
Elsker det skapet og alt det representerer
Og nå sto det åpent helt til scenen var ferdig ?
Mia.
Fint men fortfarande bekymmrande… Kan de bara vara samman i ett parallellt universum? För att Isak sa att han inte ville ha psykiskt sjuka i sitt liv? Vi kanske måste vänta på Isak+Even tills Isak landat och accepterat sin mammas sjukdom
han hadde reparert låsen :-)
Så søtt, Even hadde reparert låsen til skapet når han la lappen der 🙂
Næh
Det er bare isak som ikke trenger å åpne skapet med tvang lenger. Det går fint nå.
.
Skapet er ikke overfullt av masse innestengte greier lengre 😉
.
Han dyttet vel lappen inn gjennom sprekken øverst?
Amandine
Thank you ,thank you, thank you
VAR DET NOEN ANDRE...
som fikk sånn sommerfugl aktig følelser i magen da de leste savner deg? Jeg er totalt dratt inn i hele følelsesspekteret til disse to guttene. Magisk.
Julia
Even! ❤️ He does care. Isak’s face was so happy. ☺️
Pia
Jeg tror redaksjonen vil vise hvor enkelt og fint det gikk for Isak å komme ut av skapet, og hvor mye Even, som ikke kommer seg ut, må slite og ha det vondt fordi han ikke kommer seg ut.
isa
crying at a 57 sec clip…. this is what you’ve done to me
<3<3<3
?
Endelig får vi et svar fra Even ?
Også skriver han, Savner deg! ?❤️❤️❤️
De to MÅ bare ende opp sammen, jo før jo bedre ??
Marie
Jeg liker ikke Even. Jeg tror han bare leker med Isak, bare passer på at Isak holder intresset ved liv. Han vil ha makt over Isak på en måte. Jeg håper Isak finner en annen.
no no
Nej du tar fejl! de skal bare springe ud begge to! Even+Isak
Asfaltengel ?
Hva er det med Sonja…? Hun har neppe aluminiumsben, men noe er det… Og dette «noe» tror jeg er et hinder for kjærligheten mellom Even og Isak. Og at Evens tanker om ensomhet og døden som eneste utvei, er sekundært til dette. Illuminati…
..
Tenker det samme.
Sonja
Men har ingen tenkt på at det er en mulighet for at det er Sonja som sliter?? Det nevnes i en episode at hun er så kontrollerende, og Even har indirekte sagt at han ikke kan gå fra henne. Kanskje hun har så mye baggasje, Even er hennes klippe, og han er livredd for hvilke konsekvenser det vil få hvis han går. Kanskje hun også truer med noe? Kanskje derfor ikke Even svarer på tlf, men tegninger, da han vet at Sonja kontrollerer…!?
Måka
En av de vanskelige tinga med psykisk sjukdom er jo at det er litt smittsomt. Når man har vært der for noen som sliter lenge, sliter man ofte litt sjæl også. Om sonja har vært der for even gjennom all skiten hans, og det nå er hans tur å være der for henne, og han faktisk forelsker seg i noen andre og har mest lyst til å dumpe henne, så skjønner jeg godt at han føler seg som en dritt.
Måka
Ok. Må bare legge til at smittsomt sikkert er et dårlig ord. Men det er ganske vanlig om man f.eks har vært sammen med og vært veldig støttende og involvert med noen som er tungt deprimert, at man selv også blir litt deprimert.
Og om det er det som har skjedd, så håper jeg de finner en god vei ut av det. For jeg vil ha en happy ending for Even og Isak. Og om sonja har det skikkelig, skikkelig kjipt ødelegger jo det noe av gledesfølelsen over at de blir sammen.
Men så giftig som forholdet deres virka i 21:21-klippet, er det sikkert ikke dumt for noen av dem at det blir slutt.
Evt også. Om even ikke sliter like mye mer, som han gjorde før, og sonja ikke klarer å stole på at det går bra nå, og liksom.. passer på ham av gammel vane… kan jo det forklare at tonen dem imellom er blitt så kjip.
Nå dømmer jeg hele forholdet deres eller 21:21-klippet, da, og det er sikkert litt urettferdig mot dem. Men alle andre gangene vi har møtt sonja, har det vært i forbifarta. Det er bare i det klippet at vi har sett even og sonja sammen på ekte.
Glad
for at du retta på deg selv.
....
Går det godt eller skidt imorgen? …skal vi vædde?
.
Om det går bra eller dårlig «til slutt» tipper jeg vi ikke får vite før i siste episode? Men tror vi får vite noe mer om Even i morgen.
Jeg tipper...
Begge deler!
Kjære
Kjære dere som lager denne serien. Denne høsten har vært helt spesiell takket være denne fantastiske sesongen av skam. MEN! Nå er jeg så bekymra, dvs jeg har vært det i over to uker, for at dette skal ende dårlig med død eller sånn. JEG BARE HÅPER SÅ VELDIG at det skal går BRA og at dette for en gangs skyld blir en historie om to gutter som finner kjærligheten sammen uten at det ender TRAGISK!!! For det orker jeg ikke!!!!! (Da flytter jeg til et parallellt univers)
Boy 17
Jeg er så inderlig enig med deg !
Thoughts
Agreed, the Skam creators have somehow managed to directly tap into the feelings of a non-hetero guy like myself, struggling to be myself. For once I’d like to see there’s a happy way out, that real love is possible, not just superficial posturing.
man
mannen even e fucked up asså. lever i en annan värld
.
JADDA!!! <3
Jeg er
så kry <3
??
Vet ikke hvor søtt eller romantisk jeg syntes dette var egentlig. Fikk egentlig bare inntrykk av at Even er litt mer merkelig og alvorlig forstyrret enn det jeg først antok. Men for all del, kall han mystisk og sjarmerende.
mira
Enig, ass! Typisk sånn ting som er søtt på film, men er litt småpsycho oppførsel i det virkelige liv
haha!
lo godt av denne
Ett minutt..
Hva ett minutt kan gjøre med humøret på morningen ❤
Enig ❤️
Og distrahere deg resten av arbeidsdagen…
Blir leeenge å vente på neste klipp….
Teorier
Kanskje han ikke kan svare på meldingene fordi Sonja «kontrollerer» han for mye? Tror nok at ting er veldig vanskelig for Even akkurat nå… det virker som at han har det vanskeligere enn Isak egentlig. Isak har tross alt mange venner som støtter han. Even har bare Sonja og Isak (virker det som). Jeg tror at Even er redd for å gå «all the way» med Isak, med tanke på at hvis det ikke funker, så er han plutselig alene – ikke bare alene i hans egen hjerne – men på ekte også.
En annen teori er at Even har hengt seg opp i Isaks kommentar om psykisk syke folk, og at det er derfor han inkluderer «i et annet univers» i tegningene. Det kan også være så enkelt som at «i et annet univers der Even og Isak lever fritt, helt uten bekymringer (Sonja, andre folk og drama)». Det trenger ikke å ha noe med Isaks kommentar å gjøre i det hele tatt, men siden denne sesongen har fokusert på psykisk helse (depresjon, ensomhet, etc.) så kan det virke som at dette er noe Even har tenkt på.
Elias
Even har gått helt i Amelie-fra-Montmartre-mode. Sykelig genrert fordi Isak betyr noe for han, og klarer kun å kommunisere med små lapper. Heldig vis ikke gått så langt at han river dem i stykker og sprer bitene ut over hele Nissen, som Amelie ville ha gjort.
M
Så fint att det är en pratbubbla ovanför klippet och inte en filmkamera
Maja
Äntligen ett livstecken från Even. Hoppas verkligen att dom får varandra till slut!
Siste liten
«Savner deg» passer ikke helt inn i bobla. Jeg tror Even la det til i siste liten. Skummelt aa si, men han klarte ikke la vaere 🙂
Julie Andem...
…har blitt regissøren i mitt liv…
Kongekommentar.
?
ja
tror vi har skjønt skap-metaforen nå altså
Nåååh...
Var på vei til å gi opp sesongen fordi det skjedde ingenting, men heldigvis har det snudd og jeg er like hekta som alltid. Kjenner jeg blir helt varm, rørt og glad. ?
KVA
SNAKK sammen, gutter. SNAKK!
DK
Even er for weird, nu må han snart tage sig sammen ass! Og sindsyg symbolik, nu åbner skabet bare i første forsøg, haha! 😀
"Everyone you meet...
… is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always.» – som det sto på lappen på veggen i Nooras gamle rom hvor Isak nå bor. Vi får nok snart vite hva Evens «battle» er.
Ut av skapet
Oi. Er dette første gangen han får opp skapet på en stund? Symbolikk!?
Even, du må si hva du driver med!!! Hvorfor skal du ikke kunne kline med Isak i offentlighet? Tell him that you love him!
T
Åhhh, jeg begynner å grine…De er så søte, så dette må bare ordne seg!!
Hmm
Liurer på om Isak analyserer Even opp i hodet sitt som vi gjør. Ikke med psykisk sykdom men med f.eks. hvorfor Even må gå et år på VGs på nytt osv osv. ? Det hadde jeg lurt på hvis jeg var Isak. Men det virker ut som at Isak ikke er helt i den tankegangen
Isak vet ikke
At han er med i en tvserie. Så han tar tingene som de fremstår for god fisk. Dessuten er det lett for oss å se detaljer, vi får et meget snevert utsnitt med kun det relevante. Isak og Even har jo snakket om så mye sammen som ikke vi har hørt. Derfor drukner nok hintene litt for i vrimmelen for ham.
Men akkurat det med gå et ord på nytt OG bytte skole burde være såpass stor rødt flagg år Isak godt kunne tenkt på det. Ville han kanskje også gjort om han ikke hadde sett Sonja kysse Even. Der tror jo han at han har fått forklaringen
skabet
jeg elsker den så åbenlyse symbolik med skabet. havde det været en eller anden storslået film havde violinerne spillet for fuld skrue og havde med et holdt vejret i dét skabet åbner sig. Men dette er «virkeligheden» (så godt som) så violinspillet er borte. Til gengæld er Isak alt den underlægningsmusik vi har brug for i form af hans øjne, mimik og gestik. DRITTBRA !!
Dansk analyse (som måske er skrevet før, idk)
Ved ikke, om nogen har fundet noget om dette før, men jeg har ikke set det før nu… men synes, det er meget klogt tænkt, at Isaks skab er nummer 535, for det er et såkaldt «Angel number» ligesom 2121 vist også var. «Number 535 is a mix of the attributes and vibrations of number 5 and number 3, with number 5 appearing twice, magnifying its influences. Number 5 resonates with the need for personal freedom, learning life lessons and making major life changes, making positive life choices and decisions, auspicious new opportunities, versatility and resourcefulness, activity and progress. Number 5 encourages us to be true to ourselves and live our lives accordingly.
Angel Number 535 is a message from your angels and the Ascended Masters that they fully support the life choices you have made and are encouraging the resulting changes that will bring auspicious opportunities into your life. Know that you will be guided step by step as they present to you.»
Det passer i hvert fald meget godt til alt det, Isak går igennem, synes jeg. Det, at han træffer nogle valg og er ærlig overfor sig selv, og at det viser sig, at vennerne støtter ham i det 100 procent.
Intet er tilfældigt i denne serie
Hm
Kilde?
Google
is my friend
Seriöst
Nu tycker jag att Isak borde styra upp lite. Okej, det är irriterande att Even är så undanglidande men samtidigt har Isak å sin sida alldeles för lätt för att bara glida med i Evens rörelser. «Bli med» hit och «Bli med» dit. Nu är det dags att Isak konfronterar Even och säger vad han vill!
Samme univers
At det nå står «samme tid et helt annet sted i universet» og ikke «i et helt annet univers» tyder kanskje på at de begynner å nærme seg og ting skjer. De er ikke lenger i ulike univers, noe som kanskje gjør ting litt enklere. Getting closer!
Samme univers hele tiden
«Samme tid et helt annet sted i universet» har det stått hele tiden. Selve klippet der Isak får første tegning fra Even,heter Samme tid et helt annet sted. Ingenting er forandret. Jfr tegning der Isak har vanndråpe i halsen
Asfaltengel ?
Jo, tidsrekkefølgen er forandret. I tegning 1 er Even & Isak sammen i rute 1, mens Isak er alene og trist et helt annet sted i universet i rute 2. I tegning 2 og 3 er Isak (og Even) alene i rute 1, mens i rute 2 er de sammen et helt annet sted i universet. Det er vel dette stedet de begge ønsket og drømmer om være… ❤️
David
I know you don’t publish me because I speak English. I am sorry I do not speak Norwegian. Just want to say that I love SKAM and I think the writing and acting are brilliant. The story moves my heart! Thank you! Much love.
Makes us proud! Almost every show we watch in Norway are in English, so im just glad to translate for you:
«Hi Even. Thank you for the drawing. It was nice. When did you manage to put it in my pocket»
«glad you liked it. I put it there when you had physical education. Miss you»
Ane
Skjønner ikke hvorfor han står så lenge og ser på skapet først??
Isak
Stålsetter seg for den kommende skapkampen. Fordi han vet det blir vanskelig, fordi det alltid har vært vanskelig før.
Men akkurat som komme-ut-scenene hans gikk greiere enn han trudde, går det også nå lett å åpne skapdøra.
Isak+Even
Stemmer for Even som hovedperson i sesong 4!!
Nei
Han er ferdig med videregående neste år (om han ikke dropper ut igjen, da…) Det blir jo en, trolig ei jente i kullet til Isak.
Jeg håper på Sana. Drømte inatt at skuespilleren slutta i serien så sana ikke fikk sin egen sesong. Våkna skikkelig stressa.
Evak for alltid
Vi rekker jo en Even-sesong til våren da. Det blir hans siste halvår på vgs, hadde vært gøy å følge ham som russ. Ønsker meg en Even eller Jonas sesong, helst begge 🙂
Men men men....
Ja, det er virkelig romantisk❤️Men… når det nu foregår i DETTE univers, tolker jeg det som om Even vil, men ikke «kan» være out?
Sindre
Isak er såå fin <33
En hyllest til Julie Andem
Elsker skap-filosofien. Tidligere har skapet vært vanskelig å åpne, men nå åpnes det med en gang. Nok en gang, genialt laget.
Liker ikke helt et annet univers greia! Mister litt troa på lykkelig slutt, men er SÅ gira for i morgen! Da må det skje noe bra !!!! Også så bra med opptatteringer denne uka, jeee endelig henter det seg opp
Jeg måtte se slutten flere ganger, krølla han brevet?? Men vår kjære, skjønne venn ble så glad og overrumplet at han skjelver på hendene!
Jag tror att Even försöker säga att dom inte kan vara tillsammans i detta universumet i denna tid, men om det såg annorlunda ut skulle dom vara tillsammans. Så tror helt ärligt inte att det är ett så bra slut till detta 🙁
Nei nei.. jeg håper ikke duhar rett. Jeg kommer til å få kjærlighetssorg om det ikke blir noe mer mellom dem. Mulig at Isak også blir litt lei ?
Det tror kanskje jeg også.. Han prøver å si at hvis ting hadde vært annerledes…
Så sårt. Så vakkert. En melding fylt med så mye kjærlighet og savn… ❤️ Måtte de to universer snart smelte sammen til ett…
PS: Er det «noen» som «overvåker» mobilen til Even, eller…?
Rettelse: De ER jo i samme univers! Yes – dette begynner å ligne noe, ass.
Even prøver så godt han kan. Han vil så gjerne. Og han nærmer seg.
Isak, vær tålmodig! Du kommer til å få så mye kjærlighet. ?
Åh mitt hjärta!! Isak svara att du saknar honom också! Bara gör’t!! <3 <3 <3
Hadde jeg vært Isak, hadde jeg forsøkt å oppsøke Even nå. Og om ikke det hadde lykkes, så hadde jeg skrevet en laaang melding om at jeg savner han, trenger han, det er mye som skjer nå, alle vet om oss, unntatt meg, jeg aner ikke hva som skjer med oss, pls kom å prat med meg! Og så ventet…
Og nå sto det åpent helt til scenen var ferdig ?
Fint men fortfarande bekymmrande… Kan de bara vara samman i ett parallellt universum? För att Isak sa att han inte ville ha psykiskt sjuka i sitt liv? Vi kanske måste vänta på Isak+Even tills Isak landat och accepterat sin mammas sjukdom
Så søtt, Even hadde reparert låsen til skapet når han la lappen der 🙂
Det er bare isak som ikke trenger å åpne skapet med tvang lenger. Det går fint nå.
Skapet er ikke overfullt av masse innestengte greier lengre 😉
Han dyttet vel lappen inn gjennom sprekken øverst?
Thank you ,thank you, thank you
som fikk sånn sommerfugl aktig følelser i magen da de leste savner deg? Jeg er totalt dratt inn i hele følelsesspekteret til disse to guttene. Magisk.
Even! ❤️ He does care. Isak’s face was so happy. ☺️
Jeg tror redaksjonen vil vise hvor enkelt og fint det gikk for Isak å komme ut av skapet, og hvor mye Even, som ikke kommer seg ut, må slite og ha det vondt fordi han ikke kommer seg ut.
crying at a 57 sec clip…. this is what you’ve done to me
<3<3<3
Endelig får vi et svar fra Even ?
Også skriver han, Savner deg! ?❤️❤️❤️
De to MÅ bare ende opp sammen, jo før jo bedre ??
Jeg liker ikke Even. Jeg tror han bare leker med Isak, bare passer på at Isak holder intresset ved liv. Han vil ha makt over Isak på en måte. Jeg håper Isak finner en annen.
Nej du tar fejl! de skal bare springe ud begge to! Even+Isak
Hva er det med Sonja…? Hun har neppe aluminiumsben, men noe er det… Og dette «noe» tror jeg er et hinder for kjærligheten mellom Even og Isak. Og at Evens tanker om ensomhet og døden som eneste utvei, er sekundært til dette. Illuminati…
Tenker det samme.
Men har ingen tenkt på at det er en mulighet for at det er Sonja som sliter?? Det nevnes i en episode at hun er så kontrollerende, og Even har indirekte sagt at han ikke kan gå fra henne. Kanskje hun har så mye baggasje, Even er hennes klippe, og han er livredd for hvilke konsekvenser det vil få hvis han går. Kanskje hun også truer med noe? Kanskje derfor ikke Even svarer på tlf, men tegninger, da han vet at Sonja kontrollerer…!?
En av de vanskelige tinga med psykisk sjukdom er jo at det er litt smittsomt. Når man har vært der for noen som sliter lenge, sliter man ofte litt sjæl også. Om sonja har vært der for even gjennom all skiten hans, og det nå er hans tur å være der for henne, og han faktisk forelsker seg i noen andre og har mest lyst til å dumpe henne, så skjønner jeg godt at han føler seg som en dritt.
Ok. Må bare legge til at smittsomt sikkert er et dårlig ord. Men det er ganske vanlig om man f.eks har vært sammen med og vært veldig støttende og involvert med noen som er tungt deprimert, at man selv også blir litt deprimert.
Og om det er det som har skjedd, så håper jeg de finner en god vei ut av det. For jeg vil ha en happy ending for Even og Isak. Og om sonja har det skikkelig, skikkelig kjipt ødelegger jo det noe av gledesfølelsen over at de blir sammen.
Men så giftig som forholdet deres virka i 21:21-klippet, er det sikkert ikke dumt for noen av dem at det blir slutt.
Evt også. Om even ikke sliter like mye mer, som han gjorde før, og sonja ikke klarer å stole på at det går bra nå, og liksom.. passer på ham av gammel vane… kan jo det forklare at tonen dem imellom er blitt så kjip.
Nå dømmer jeg hele forholdet deres eller 21:21-klippet, da, og det er sikkert litt urettferdig mot dem. Men alle andre gangene vi har møtt sonja, har det vært i forbifarta. Det er bare i det klippet at vi har sett even og sonja sammen på ekte.
for at du retta på deg selv.
Går det godt eller skidt imorgen? …skal vi vædde?
Om det går bra eller dårlig «til slutt» tipper jeg vi ikke får vite før i siste episode? Men tror vi får vite noe mer om Even i morgen.
Begge deler!
Kjære dere som lager denne serien. Denne høsten har vært helt spesiell takket være denne fantastiske sesongen av skam. MEN! Nå er jeg så bekymra, dvs jeg har vært det i over to uker, for at dette skal ende dårlig med død eller sånn. JEG BARE HÅPER SÅ VELDIG at det skal går BRA og at dette for en gangs skyld blir en historie om to gutter som finner kjærligheten sammen uten at det ender TRAGISK!!! For det orker jeg ikke!!!!! (Da flytter jeg til et parallellt univers)
Jeg er så inderlig enig med deg !
Agreed, the Skam creators have somehow managed to directly tap into the feelings of a non-hetero guy like myself, struggling to be myself. For once I’d like to see there’s a happy way out, that real love is possible, not just superficial posturing.
mannen even e fucked up asså. lever i en annan värld
JADDA!!! <3
så kry <3
Vet ikke hvor søtt eller romantisk jeg syntes dette var egentlig. Fikk egentlig bare inntrykk av at Even er litt mer merkelig og alvorlig forstyrret enn det jeg først antok. Men for all del, kall han mystisk og sjarmerende.
Enig, ass! Typisk sånn ting som er søtt på film, men er litt småpsycho oppførsel i det virkelige liv
lo godt av denne
Hva ett minutt kan gjøre med humøret på morningen ❤
Og distrahere deg resten av arbeidsdagen…
Blir leeenge å vente på neste klipp….
Kanskje han ikke kan svare på meldingene fordi Sonja «kontrollerer» han for mye? Tror nok at ting er veldig vanskelig for Even akkurat nå… det virker som at han har det vanskeligere enn Isak egentlig. Isak har tross alt mange venner som støtter han. Even har bare Sonja og Isak (virker det som). Jeg tror at Even er redd for å gå «all the way» med Isak, med tanke på at hvis det ikke funker, så er han plutselig alene – ikke bare alene i hans egen hjerne – men på ekte også.
En annen teori er at Even har hengt seg opp i Isaks kommentar om psykisk syke folk, og at det er derfor han inkluderer «i et annet univers» i tegningene. Det kan også være så enkelt som at «i et annet univers der Even og Isak lever fritt, helt uten bekymringer (Sonja, andre folk og drama)». Det trenger ikke å ha noe med Isaks kommentar å gjøre i det hele tatt, men siden denne sesongen har fokusert på psykisk helse (depresjon, ensomhet, etc.) så kan det virke som at dette er noe Even har tenkt på.
Even har gått helt i Amelie-fra-Montmartre-mode. Sykelig genrert fordi Isak betyr noe for han, og klarer kun å kommunisere med små lapper. Heldig vis ikke gått så langt at han river dem i stykker og sprer bitene ut over hele Nissen, som Amelie ville ha gjort.
Så fint att det är en pratbubbla ovanför klippet och inte en filmkamera
Äntligen ett livstecken från Even. Hoppas verkligen att dom får varandra till slut!
«Savner deg» passer ikke helt inn i bobla. Jeg tror Even la det til i siste liten. Skummelt aa si, men han klarte ikke la vaere 🙂
…har blitt regissøren i mitt liv…
?
tror vi har skjønt skap-metaforen nå altså
Var på vei til å gi opp sesongen fordi det skjedde ingenting, men heldigvis har det snudd og jeg er like hekta som alltid. Kjenner jeg blir helt varm, rørt og glad. ?
SNAKK sammen, gutter. SNAKK!
Even er for weird, nu må han snart tage sig sammen ass! Og sindsyg symbolik, nu åbner skabet bare i første forsøg, haha! 😀
… is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always.» – som det sto på lappen på veggen i Nooras gamle rom hvor Isak nå bor. Vi får nok snart vite hva Evens «battle» er.
Oi. Er dette første gangen han får opp skapet på en stund? Symbolikk!?
Even, du må si hva du driver med!!! Hvorfor skal du ikke kunne kline med Isak i offentlighet? Tell him that you love him!
Åhhh, jeg begynner å grine…De er så søte, så dette må bare ordne seg!!
Liurer på om Isak analyserer Even opp i hodet sitt som vi gjør. Ikke med psykisk sykdom men med f.eks. hvorfor Even må gå et år på VGs på nytt osv osv. ? Det hadde jeg lurt på hvis jeg var Isak. Men det virker ut som at Isak ikke er helt i den tankegangen
At han er med i en tvserie. Så han tar tingene som de fremstår for god fisk. Dessuten er det lett for oss å se detaljer, vi får et meget snevert utsnitt med kun det relevante. Isak og Even har jo snakket om så mye sammen som ikke vi har hørt. Derfor drukner nok hintene litt for i vrimmelen for ham.
Men akkurat det med gå et ord på nytt OG bytte skole burde være såpass stor rødt flagg år Isak godt kunne tenkt på det. Ville han kanskje også gjort om han ikke hadde sett Sonja kysse Even. Der tror jo han at han har fått forklaringen
jeg elsker den så åbenlyse symbolik med skabet. havde det været en eller anden storslået film havde violinerne spillet for fuld skrue og havde med et holdt vejret i dét skabet åbner sig. Men dette er «virkeligheden» (så godt som) så violinspillet er borte. Til gengæld er Isak alt den underlægningsmusik vi har brug for i form af hans øjne, mimik og gestik. DRITTBRA !!
Ved ikke, om nogen har fundet noget om dette før, men jeg har ikke set det før nu… men synes, det er meget klogt tænkt, at Isaks skab er nummer 535, for det er et såkaldt «Angel number» ligesom 2121 vist også var. «Number 535 is a mix of the attributes and vibrations of number 5 and number 3, with number 5 appearing twice, magnifying its influences. Number 5 resonates with the need for personal freedom, learning life lessons and making major life changes, making positive life choices and decisions, auspicious new opportunities, versatility and resourcefulness, activity and progress. Number 5 encourages us to be true to ourselves and live our lives accordingly.
Angel Number 535 is a message from your angels and the Ascended Masters that they fully support the life choices you have made and are encouraging the resulting changes that will bring auspicious opportunities into your life. Know that you will be guided step by step as they present to you.»
Det passer i hvert fald meget godt til alt det, Isak går igennem, synes jeg. Det, at han træffer nogle valg og er ærlig overfor sig selv, og at det viser sig, at vennerne støtter ham i det 100 procent.
Intet er tilfældigt i denne serie
Kilde?
is my friend
Nu tycker jag att Isak borde styra upp lite. Okej, det är irriterande att Even är så undanglidande men samtidigt har Isak å sin sida alldeles för lätt för att bara glida med i Evens rörelser. «Bli med» hit och «Bli med» dit. Nu är det dags att Isak konfronterar Even och säger vad han vill!
At det nå står «samme tid et helt annet sted i universet» og ikke «i et helt annet univers» tyder kanskje på at de begynner å nærme seg og ting skjer. De er ikke lenger i ulike univers, noe som kanskje gjør ting litt enklere. Getting closer!
«Samme tid et helt annet sted i universet» har det stått hele tiden. Selve klippet der Isak får første tegning fra Even,heter Samme tid et helt annet sted. Ingenting er forandret. Jfr tegning der Isak har vanndråpe i halsen
Jo, tidsrekkefølgen er forandret. I tegning 1 er Even & Isak sammen i rute 1, mens Isak er alene og trist et helt annet sted i universet i rute 2. I tegning 2 og 3 er Isak (og Even) alene i rute 1, mens i rute 2 er de sammen et helt annet sted i universet. Det er vel dette stedet de begge ønsket og drømmer om være… ❤️
I know you don’t publish me because I speak English. I am sorry I do not speak Norwegian. Just want to say that I love SKAM and I think the writing and acting are brilliant. The story moves my heart! Thank you! Much love.
«Hi Even. Thank you for the drawing. It was nice. When did you manage to put it in my pocket»
«glad you liked it. I put it there when you had physical education. Miss you»
Skjønner ikke hvorfor han står så lenge og ser på skapet først??
Stålsetter seg for den kommende skapkampen. Fordi han vet det blir vanskelig, fordi det alltid har vært vanskelig før.
Men akkurat som komme-ut-scenene hans gikk greiere enn han trudde, går det også nå lett å åpne skapdøra.
Stemmer for Even som hovedperson i sesong 4!!
Han er ferdig med videregående neste år (om han ikke dropper ut igjen, da…) Det blir jo en, trolig ei jente i kullet til Isak.
Jeg håper på Sana. Drømte inatt at skuespilleren slutta i serien så sana ikke fikk sin egen sesong. Våkna skikkelig stressa.
Vi rekker jo en Even-sesong til våren da. Det blir hans siste halvår på vgs, hadde vært gøy å følge ham som russ. Ønsker meg en Even eller Jonas sesong, helst begge 🙂
Ja, det er virkelig romantisk❤️Men… når det nu foregår i DETTE univers, tolker jeg det som om Even vil, men ikke «kan» være out?
Isak er såå fin <33
Elsker skap-filosofien. Tidligere har skapet vært vanskelig å åpne, men nå åpnes det med en gang. Nok en gang, genialt laget.