275 kommentarer

  1. ??????????

    ??????????????????

    7
  2. Hahaha ååå

    Haha, Eskild, da!! Gi dem litt space, geez!! Du kan komme inn i morgen etter at de har snakka sammen <3

    53
    • Ja

      Og kledd på seg…

      36
  3. Awww

    Even og Isak er så jævlig søte

    59
  4. Ch

    Haha dævver av Eskild as.? Håper ikke han bare buser inn på rommet .

    Og forresten, Krysser fingrene for et klipp i morgen i senga hvor Even og Isak kan snakke litt! Det trengs?

    111
  5. åååååå

    Blir helt varm inni meg. Even og Isak, Isak og Even… det må bare bli dem❤️ Viktig å snakke om følelsene deres og være direkte om hva begge vil nå, så får vi håpe på det beste!

    64
    • Even+Isak = ❤️

      Jaaaaaa! Det må bli Even og Isak! Det må bli bra!

      1
    • Løve

      Det er ikke langt nok utti serien for at de skal finne hverandre. Må være litt mer drama før lykkelig slutt. Kanskje siste episode om vi er heldig og klisjen er tilstede✌?️

      6
  6. .

    HAHHAHS OMG

    2
  7. First

    Løl

    2
  8. ❤️❤️❤️

    Eskild må roe seg litt ned

    10
  9. ;)

    Nice

    2
  10. Omg

    Hahah Eskild prøver seg :p åhhh Even +Isak = ❤️

    11
  11. Isak + Even

    Så kult at Eskild er ivrig på å møte Even! Gleder meg til neste episode ❤️❤️

    22
    • Oslogay

      Nei det er ikke kult. Eskild er keen på Even selv.

      7
      • Nei

        Eskild er jo ikke Keen på Even han.. Har jo såvidt møtt han jo

        4
  12. Fæn

    Hahaha, Eksild <3 Du skal helsa på NÅ?!

    9
    • Han er sikkert litt full

      Og glad og entusiastisk fordi han tok feil, det lyste jo lang vei hvor vondt han hadde av Isak da de snakket om Even i Guru.

      27
  13. Kos

    Endelig ble det litt fart på sakene her! Morsomt

    7
  14. L

    Åh herregud Eskild stör dom inte!!! Låt dom vara ifred for gods sake

    18
  15. Lol...

    Eskild håper bare på en trekant… ei litta luring han, altså!

    18
  16. Aleks

    Hahahah Eskild ass 🙂 alltid så nysgjerrig ;P

    7
  17. Hahaha så er Guru-Eskild på banen igen!

    Du må finde din egen mand, ass ! ;))

    21
  18. Hmm

    Ser man mer i episodene på NRK TV enn på denne nettsiden?

    3
    • Pat

      Nei

      4
    • Nope

      Nei, man ser mindre der.

      1
    • Jo

      Man ser ikke mer klipp, men mange flere meldinger, facebook chats og instagram bilder, som ikke blir vist

      2
    • Tina

      Man ser mer på nettsiden.
      Man ser ikke meldingene som blir lagt ut på nrkTV. Ser heller ikke instagram oppdateringene på nrkTV. Instsgramoppdateringene ble før lagt ut på nettsiden og, men i det siste har ikke det skjedd. Så man bør følge med på både insta og nettsiden.

      5
    • Jo faktisk

      Musikken som kommer på rulleteksten. Den er ofte bare med på tvepisoden. Samtlige spor til nå har inneholdt kommentar/pek til handlingen.

      3
  19. Ro seg ned Eskil

    Jeg vil også hilse på, men hallo, la de få LITT privacy med sin nyutfoldede løøøøv ?❤️❤️❤️

    27
  20. Nei

    Eskild hold deg unna!

    6
  21. Andem & Co.

    Elsker hvordan vi får så sykt mange jevnlige og bra updates for tida! Denne sesongen har virkelig begynt å ta seg opp – elsker det! SKAM-redaksjonen, dere er superflinke!

    65
    • Ikke begynt å ta seg opp

      Den har vært perfekt hele veien. Kontrasten mellom sist uke og denne er jo helt gjennomtenkt!

      24
  22. Ingrid

    Hurra for kjærligheten!??

    14
  23. ...

    rip utdanning, takler ikke mer.

    243
    • ...

      rip jobb, takler ikke mer, jeg heller.

      71
    • OMG

      SAMME HER.

      20
    • Tannlegen

      Tenkte på det her om dagen…veldig glad jeg var ferdig med eksamener. Skam tar mye plass i hodet…

      11
  24. Hilde

    First kommentar! <3 Elsker SKAM <3

    5
    • "First kommentar"

      Close enough, vil nok noen si..

      6
  25. Danmark elsker SKAM

    LOL!!! Jeg elsker Eskild <3

    17
  26. halla

    hahahahaha eskild

    6
  27. manimoco

    nei eskild, have some sence a roomie

    9
  28. manimoco

    nei eskild, have some sence a roomie

    4
  29. oisann så dæ gikk... slik kæn dæ gå...

    je er fystemænn tæl å kommentere je..

    5
    • Srry

      Nop ?

      1
  30. "Kan ikke jeg komme inn å hilse på?"

    Tror ikke lige ? Forstår godt at han har lyst, though…

    9
  31. stop, Eskild

    Please, leave them alone. Though you can say hI to even tomorrow morning。

    29
  32. "Har du overnatting?"

    oh hell yeaaahh

    82
  33. :)

    YAAAAS Even er der fremdeles <3 Håper de tilbringer hele natten sammen og at han ikke stikker av i morgen tidlig, så de får snakket ordentlig ut og vi får enda et vakkert koseklipp som i "hjernen er alene". Evak for alltid.

    49
  34. Isak

    Gå vekk, Eskild!

    16
  35. HERREGUD!

    Kan ikke Eskild slutte å bry seg om alt?? Kjære Isak: Ta vare på det fantastisk fine du opplever nå! Hold Eskild unna livet ditt.

    13
    • Skamlover

      HALLO, Eskild har vært en kjempegod venn til Isak, og han vet akkurat hvordan Isak har det. Skulle ønske jeg kunne hatt en venn som Eskild❤️????

      35
    • E+I=

      kjeften din da! 13 år? han har faktisk hjulpet Isak sykt mye igjennom de siste dagene! #guru!!!

      14
    • Oppgitt

      Han prøver jo å hjelpe, så ro dæ ned…

      12
      • ?

        Hvilken hjelp har Eskild gitt Isak?

      • ..

        Han tok seg av Isak da han var lost og drita og lot han bo i bodet. Etterhvert fikk han plass i kollektivet.

        1
    • Zoe

      Hvorfor det? Eskild er en god venn som bryr seg om Isak.

      28
    • ^o)

      lol, du vet man bryr seg om de man er glad i, ikke sant?

      19
    • .

      Ikke glem at det var Eskild som lot Isak bo i kjelleren og nå oppe i kollektivet

      14
    • ..

      Eskild er god som gull da, selv om han kommer med skikkelig dårlige råd ?

      2
  36. KØØDDER DUUU

    alle mine drømmer har blit oppfyllt. jeg elsker skam. jeg elsker elsker elsker elsker skam.

    26
  37. ?

    Liker

    3
  38. Pride ?

    Isak svar da!!

    1
  39. :D

    😀 😀 😀 😀 😀 😀

    1
  40. Evak

    Omg, jeg hadde ikke sett for meg enda et innlegg i dag! Jeg gleder meg sykt til ny video i morgen!!!

    13
    • Oslogay

      Jeg tipper på pause.

  41. Tja...

    …det kunne jo tenkes at Eskild hadde fått smake litt av sin egen medisin da.. ? Men kjenner jeg Eskild rett hadde han likt det… Nei, la dem nå få være i fred, for pokker! Gi dem en natt alene inni sin lille, rosa boble ❤️ Alt et LOVE!

    33
  42. Julie

    «Hilse på»? Haha, Eskild er litt keen på trekant ell?

    5
  43. E

    Eskild kjenner igjen skoa! Må jo være Jonas sine.

    38
    • Ingrid

      Hva faen? D er jo Even som er hos han

      2
      • T

        Det refereres til Hjernen er alene-klippet hvor Isak sier at Evens sko er Jonas sine.

      • Det er en joke

        Da even var på besøg i hjernen er alene sagde isak at det var jonas’ sko

        1
    • Mor di

      Hallo, han kjenner ikke igjen skoene, han bare ser at det er noen fremmede sko der. Noe som forøvrig aldri ville skjedd i en serie fra USA, der de til og med ligger i senga med sko (ikke når de skal sove, da. Men de slenger seg ned på senga med sko. Æsj). En ting til: ser noen mener Eskild er hypp på trekant, at det er derfor han vil hilse på. Det tror jeg ikke, og er redd det ligger en fordom om homsers seksualitet i en slik uttalelse: at de er kåte på alt og alle, uansett. Jeg tror Eskild er nysgjerrig og ivrig og typisk ingen-grenser-Eskild, han er bare litt hyper, og har omsorg, på sin måte, for Isak.

      41
      • Rips

        Godt tips..! Se «hjernen er alene» en gang til, så henger dere med på denne kommentaren…! ?

        6
    • Jonas?

      Lol! Har du sovet i timen? ?

    • Haha!

      Det er Jonas sine. Han lånte dem. Og ja, Isak skal bare være der inne i hele dag. Han sover, nemlig.

      14
  44. Eskild gå din vei !!!!

    Nei takk, hold deg unna!!! Nå er det Even og Isak, de må få tid alene…

    4
  45. ?

    håper på ærlighet og tillit. og optimisme. vi trenger alle det, -vi som har hatt skjelven og hjertebank nå i ukesvis på vegne av alle sårbare folka der ute ❤️

    50
  46. JAAAA

    JAAAA

    1
  47. Mariann

    Åå, Even overnatter! <3 Så får de i det minste en lykkelig natt sammen før alt uunngåelig går til helvete igjen… før det blir bra til slutt.

    …det blir bra til slutt, sant? Det blir Isak og Even og lykkelig alle sine dager?

    105
    • Hjernen som er alene

      Krysser fingrene! ?️‍?

      8
    • Isak + Even = ❤️

      Det må bli Isak og Even lykkelige sammen, til slutt! Noe annet er utenkelig! Heia Isak og Even! ❤️

      20
      • Pat

        Før Even flytter til USA for å studere, og aldri kommer tilbake! #SKAM20årsenere

        12
  48. Ro på Eskild

    Tænker at du støder ind i ham på badeværelset igen inden længe ligesom sidst.

    5
    • He Eskild!

      Var det ikke der, på badet, at du traff William? Kan jo be om en skuldermassaje?

      6
  49. Esca

    Who can’t sleep yet because they’re too happy Isak and Even are back on??

    354
    • sleep=cousin of death

      I can’t sleep until we see the next clip >_<

      59
    • I will miss all you guys

      When will I be able to progress with my life and my studies..?? All I do is worry about-and now jubilate over those out-of-this-world beautiful guys!

      94
      • Sara

        I feel less «sick» knowing that there are many people so obsessed with Skam as I am, specially with Isak and Even. I am on this website refreshing like every ten minutes to see if something new has happened.

        My big exams are coming next july and I’ve lost plenty hours of study because of this show, it is just so good that I can’t get over it. But, no regrets, no regrets at all.

        35
      • Isak before

        Skam is a lection in human emotions … it couldn´t be more important!

        6
    • Tom

      There better be a new clip tomorrow or I won’t be able to function.

      1
    • Å

      True! ååååå, hvor jeg håper at Even og Isak ofrer noe for den kjærligheten de har mellom seg! Og at de lever lykkelig sammen. Kan ikke tenke på annet. Det MÅ gå BRA! Gi oss troa på at kjærligheten seirer til slutt. Og at det går fint og blir bare koselig! Even + Isak = ❤️❤️❤️

      22
    • sorry

      honestly. Non Norwegian folks dont belong here. please comment on the illegal ones on yt

      7
      • ..

        Bare tull. Her er alle velkomne ?

        3
      • Lol

        Lmao fuck off liksom.. hvem er du til å bestenme hvem som «hører» til her? ? slutt å være så bitter.

        2
      • Nora

        Ehm, det er vel ikke opp til deg å bestem bor folk hører til pg hvor de skal kommentere. La dem kommentere her, du trenger ikke å se på det…

        2
      • Titti

        All is welcome. We are like a big family ?

        5
      • Meg

        DUST

        1
      • Mags

        Skjerp deg !

        1
      • Skam-love is Skam-love

        I strongly disagree. Everyone is of welcome here. Skam-love is Skam-love, no matter where you are from ? I love seeing that people from all over the world is commenting and getting engaged in the topic. ❤️

        8
      • The whole world is welcome

        ?? What? Hva er det for en kommentar??
        All people are welcome to comment here. If YOU don’t like it, well sorry for you

        4
      • AK

        De er tatt ned, vet du.

        1
      • Makan

        Ærlig talt, skjerp deg

        5
      • Besatt

        Og hva faen er problemet ditt da!? La alle få kommentere. Vi deler gjerne SKAM med resten av verden!??️‍?

        11
      • S

        Seriøst? Jeg synes hvert fall det er dritkult at andre land har fått øynene opp for denne episke serien!

        25
      • SorryNotSorry

        Honestly, we all belong here. It doesn’t matter if you are Norwegian or not. The only thing that matters is if you love SKAM or not. It’s better that they comment here instead on the illegal ones on YouTube. I bet you have watched some english series, but I wouldn’t say that you were not welcome to watch or comment, or that you did not belong there.

        For all we know, they could understand our language. Everyone has the right to be able to watch, read and comment here as long as NRK do not translate anything to english. They can translate it themselves as much as they want to. That’s non of our buisness.

        19
      • Aksel

        Everybody belongs here

        16
      • More love, less hate please!

        The opinions of this person does absolutely not represent all of us. Most of us are really happy about the non-Norwegian comments, and that this amazing program has reached a wider audience. Keep commenting and join us in supporting Evan! We love you!

        39
      • Even+Isak = ❤️

        Yey, Evak! Even+Isak❤️ Happy happy ending!

        10
      • they do belong here (norwegian)

        why cant they? if more people watch the series then it will last longer. Btw dont you feel a little proud when other countries are into this? In my opinion everyone should have the ability to watch as much as they want. (skam should get english subtitles)

        29
      • Sjofern

        Dont listen to this one. Welcome!

        44
      • Diskrininering

        Har du ille lære noe av denne seien?

        19
      • Excuse me?

        Are you serious? Are you even listening to yourself? You are watching a show, embracing the differences between people, and here you are being totally racist

        71
      • Ikke enig med deg

        Jeg synes det er veldig hyggelig at skam er blitt populært utover våre landegrenser, og engasjerer også «Non-Norwegians».

        37
      • Sorry Sorry!

        What makes you the boss of who can comment?! Everyone belongs here!
        Men nordmenn må fortsette å skrive på norsk syns jeg. Ser noen eksempler på det motsatte her.

        21
      • Wow,

        Wow, racist much?

        18
      • Dont hate!

        Honestly! They do! Share the love, dont hate. Haven’t you learned anything this season? And the effort they need to put into this, to participate, deserves respct. If you don’t want to translate, don’t. Someone else might love to. SKAM has obviously hit some topics that doesn’t have borders. So lets enjoy the great universe of SKAM together.

        83
      • norwegian

        so rude, why do you care? seriøst unødvendig.

        25
      • Huh

        Wtf?

        7
      • ???

        Honestly you should be happy that Skam is getting lots of love and support from all around the world, no need to hate, plus it doesn’t affect you in any way!

        72
      • A non-Norwegian...

        Jeg er både dansk, laaaaangt over 16år og jeg skammer mig ikke. Mærkelig reaktion over for en, der kan lide at se den samme serie som dig. Oh, and by the way, så er vi ret så mange danskere, der kan forstå norsk (og svensk)- og så vidt jeg ved, bliver danske serier- og serier fra mange andre verdensdele- nydt af nordmænd. Grow up!

        8
    • urinsnakk

      håper neste klipp blir en blanding av «Hjernen er alene» og den med Noora og William i skam 2 «bare ligge her»

      26
    • Danmark skammer sig

      Yes, vi ved nu, at Even ikke er taget hjem, men er blevet hos Isak. Og vi ved at Isak er vågen og ser meldingerne. Måske er han vågen, fordi han og Even ligger og snakker? ??‍❤️‍?‍??

      50
      • ?

        «Snakker»

        28
      • Danmark skammer sig

        Taler, prater, talk

        1
      • ironisk

        De laver nok andet end at snakke 😉

        7