780 kommentarer

  1. Evakuer barneskolen

    hehe gutta nå kjenner jeg at jeg gleder meg til romjulen ass

    1
  2. Navn

    Så flott at ingenting skjer idag heller. Syns denne serien begynner å bli veldig flink på å fange en ytterst kjedelig hverdag for unge i Norge.

    6
    • .

      Det skjer jo noe …?!

      6
  3. Mydadleftme

    hehe gutta even er så sjuuukt keeg ass fåvæ, hælsikke åå fyyfaen assa gutta

  4. Caro

    Please, someone can tell me What Even and Isak say ? ??

    3
  5. nei

    plot twist: isak och even blir aldrig tillsammans utan han i det här klippet och isak blir tillsammans istället

    3
  6. M

    Kom nu med der klip hvor Isak taler med Sana om det hele.

    8
  7. nei

    jeg vil att even og isak skall hooke

    6
  8. nei

    hvorfor er isak så søt

    9
  9. nei

    isak ser så ledsen ut jag vill gråta, älsklingen

    13
  10. nei

    jag vill begrava mig i isaks smilgropar hejdå

    9
  11. English!

    Translation in English please?? Anyone?? 😀

    6
  12. Osteskive

    Det tristeste her er jo faktisk dette simple «ostesmørbrødet». Tjuefem kroner..??!

    7
  13. kardemomme?

    Prøv noe annet enn flørt, Even!

    15
  14. Boy Bye

    Altså Even må jo komme til Isak og forklare hvordan han har det. Om han savner Isak, om han er tilbage med Sonja eller hvad der sker. Sidste besked fra ham, var jo at han havde brug for lidt tid. Isak godt move, selvom man godt kan komme til at fortryde bagefter at man ikke sagde det man havde på hjerte. Boy Bye

    6
    • .

      Han prøvde å si noe nå før Isak gikk. Håper han prøver igjen.

      4
  15. Hemulen

    Han fyren i kantinen er koreografen fra dansescenen med alle jentene. Isak kommenterte at han var veldig gay.

    1
    • Hehe

      Eh nei

      5
  16. Marie

    Jeg trodde Isak skulle bryte ut i gråt eller noe der.. Han er så nær ihvertfall! Stakkars :/ nå må Isak snart snakke med noen! Feks Jonas. Kanke gå rundt og ha det så vondt lenge..

    4
    • ingrid

      jeg er enig med deg . Isak bør snakke med noen. Jonas har jo sagt at Isak kan snakke med ham

      2
    • Hei

      Håper han snakker med Eskild!

  17. Fernando

    Translation please anyone 🙁 ????

  18. I

    Men hvem var han i køen, hvorfor gjorde han Isak så stressa?

    1
    • ...

      Det var fordi Isak trodde det var Even han hørte .

      3
  19. Marie

    Forresten, at Isak bare gikk når Even skulle si noe tror jeg var fordi han allerede var på gråten nær. Og hvis Even skulle si noe som ville trigge det så ville han bare brutt sammen kanskje. Og det ville han ikke og måtte i all hast løpe avgårde.

    26
  20. C

    Jeg går faktisk rundt med klump i magen. Må minne meg selv på at det ikke er jeg som er ulykkelig forelsket haha. Men huff, kjære lille Isak. Har uansett troen på at de finner tilbake til hverandre. Vi må snart få mer innblikk i Evens liv, jeg kan ikke akseptere at han bare player Isak.

    39
  21. Filip

    Han nye i kantina bak Isak var sykt fin <3

  22. ..

    #OSTESMØRBRØD!

    1
  23. Boy Bye

    Vil gerne indstille Tarjei til en oscar

    48
    • Ms. Holly Crap

      NRK og SKAM-redaksjonen!
      Dere må nominere SKAM til Emmy-prisen. Tajei og også Henrik er gode nok (om ikke bedre enn mange internasjonale skuespillere) til vinne Emmy for helt briljant skuespillerarbeid!

      6
  24. Cess

    Trenger litt mer utdypende action her nå altså! For eksempel at Isak konfronterer Emma med det hun sa på festen. «Hvor fikk du det fra?» Bare så Isak kan få et ordentlig svar. For alt vi vet har hun pratet med eksen hans. Og, Even- Explain yourself! Det er jo ikke mange episodene igjen her.
    Give us something more, Skam!

    3
  25. Muh

    I spent a day dreaming of dying in mesa, arizona
    Where all the green of life had turned to ash
    And I felt I was on fire, with the things I could have told you
    I just though that you eventually would ask
    So I wouldn’t have to bring up my so badly broken heart
    And all those months I just wanted to sleep
    And though spring, it did come slowly, I guess it did its part
    My heart has thawed and continues to beat

    6
  26. Lol

    LOL han guttn hørtes jo ut som Even jo

    2
  27. Måka

    Skulle ønske sonja hadde insta ass. Et lite hint om hun var dumpa eller glad hadde ikke gjort noe nå.

    1
  28. nei;)

    25 kr for et ostesmørbrød utan kardemomme??? vilken dritt

    6
  29. Snak dog sammen

    Isak og Even må snakke sammen nu. nu nu! de trenger hinanden! Håber på en balkonscene i aften eller i det mindste en SMS

    9
  30. Jiiihh

    Noen som har lagt merke til at en av de nye guttene er borte fra «profiler»? Husker ikke hva navnet var nå… Kanskje det var grunnen til at det var pause i over en uke. At manuset måtte omskrives eller noe… Derav disse ekstremt korte klippene…

    1
  31. Næmmen

    Var det ei litta vits?

    19
  32. Amanda

    THAT WAS PAINFUL

    3
  33. side note

    håret til hun foran i køen var helt nydelig :DDDDD

    3
  34. Kdkdkf

    MY PRECIOUS CHILD

    4
  35. Forelskelse asså

    Viser et godt bilde på at når du er forelska så synes du du ser/hører den andre overalt.
    Jeg synes ikke Isak ser frisk ut, han gjør noe rart med nesen, kan han ha begynt med sterkere narkotika?
    Dette er smertefullt

    6
  36. skamlove

    Kommer ikke over hvor flinke de er til å skuespille!!!! gi meg meeeeeer

    8
  37. Horribelt

    At et ostesmørbrød koster 25 kr på VGs i dag!!!

    Trodde elvkantine var for elevene ikke for fortjeneste

    2
  38. Hva faen??

    Betalte han serriøst hele 25kr for et tørr brødskive med svett ost?? Og han måtte grave frem den sisste kronen ??? kantina der er grove med prisene

    5
  39. emma

    stakars begge det virker som Even også er lei seg

    9
  40. ?

    Nå ryker jeg på en sykemelding snart…. ??

    19
    • Oslogay

      Har du brukt opp alle tredagersene? 😀

      1
  41. drøyt

    25kr for den osteskorpen der??

    1
  42. yas

    Hva om han som spurte om å varme et smørbrød til var han isak lå med i pausevideoen? Siden han ble så sykt stressa av at han var der.

    • ^

      Lol nei

      1
  43. English

    Isak: Do you have any toasts left?
    Girl behind counter: I’ll heat one up for you.
    Guy wit Even-like voice: Can you heat up one for me as well?
    Girl: that’ll be 25. […] uhm, I think you need to find one more krone (norwegian currency).
    Isak: … oh.
    Girl: thanks

    Even: Hey
    Isak: Hey
    Even: no cardamom?
    Isak: heh … no, «cardamom»! Nope.
    Even: But …
    Isak, cutting him off: I should get going. *leaves*

    19
    • Thanks!

      thank you very much!!! 😀

      1
    • Grilled cheese

      not toast
      (toast betyr rista brød)

      1
    • Yay translation

      Thanks so much, I almost thought no one would bother translating this one. The acting is first rate and pretty self-explainatory in this clip, but it’s always nice to know what they are really talking about!

      4
      • Hei

        It takes a while before our comments are released. And because there has been like 20 translations before, we hesitate and wait to see if it’s already done..

  44. MarieDK

    Det er så elegant det her. Når man er ung og har et crush, og man frygter og håber på at rende ind i dem. Allerede ved titlen håber vi på at det er Even der dukker op bagved Isak og spørger om et ostesmørrebrød. Og så lyder stemmen præcis som Even, og det gibber i Isak, såvel som i mig. Men det er ikke ham. Totalt antiklimaks, og Isak bliver helt perpleks. MEN bedst som man frygter at klippet endnu engang er slut uden en bid af Isak og Even-kagen. Så står han der med et lille smil. Deres blik siger så meget, den lille joke og glæden over at Isak joker med. Indtil han finder sin forurettethed og stikker af. Fantastisk dygtige skuespillere. Og tænk at man kan få så mange følelser ind i så kort et klip. Et lille mesterværk. Glæder mig til mere.

    56
  45. AK

    De ser litt grå ut begge to, nå. Tror ikke dette er lett for noen av dem…
    Jeg trodde de ni dagene uten noe som helst var tortur. Å gå rundt og vente på mer når det er så spennende er tusen ganger verre…

    29
  46. C

    Synes denne scenen var unaturlig. Hvilken person er det som bryter inn og bare «kan du varme et til meg også?» når det er kø? Dessuten virket den gutten ganske kontaktsøkende. Ungdommer i dag snakker ikke med folk i kø.

    Og det at Even bare plutselig sto der, det var ihvertfall rart. Vi ba om å se mer til Even, ikke en klegg! Og at Isak bare gikk og at Even også bare gikk var enda mer rart.

    2
    • .

      Even gikk vel bort til Isak når han så ham ved kassen?

      3
    • uenig

      – i alt

      14
    • Hehe

      Du var rar

      2
  47. ??‍♀️

    Jeg er så i tvil om dette ordner seg… Tror det ordner seg med Isak. Men vil jo ha looooveeee❤️ To gutter som finner hverandre, og ikke bare finne-seg-selv.. men det spørs. ????

    3
  48. English

    Please translate to English, PLEASE!

  49. Gfhfg

    25 for et ostesmørbrød men spenede!! Even+Isak

  50. 123

    kArdeMOMme!
    Uff, så vondt.
    Håpe det ordne sæ mellom dæm snart