V: I’ve ordered a Christmas tree at Kjellands. Can you pick it up?
I: Stress
V: No,it’s not. It’ll be the focus of the party.
I: The tree?
V: Yes, because it’s Christmas. And Kosegruppa is all about spreading the love.
That is the message of Christmas. Love. All you need is love.
I: When do I have to pick it up?
V: By Friday, sometime before the party.
Pleasepleaseplease
I: OK
V: You can invite Magnus and the others even if it’s a Kosegruppa party.
It is your place, after all.
I: I’ll ask
V: Do you think they have other plans?
Vilde er NEXT
Har på følelsen at Vilde er next for sesong 4. Kanskje om kroppsbilde og foreldre og press igjen? Håper det fordi det er viktig.. mange som sliter med det og tok opp meste parten av tenårene mine.
og sex - first times
Jeg ved at Vilde har ligget med William MEN det var jo ikke sådan real love. Så det ville være første rigtige forhold for begge. Og vi ved også at Magnus ikke har no clue om hvordan man går ned på chicks og egentligt heller ikke hvorfor . 🙂
Magnus el Vilde som fokus
I ses 4? Hadde vært koselig. Egentlig bryr jeg meg ikke så mye hvem det blir, så lenge vi får følge Even og Isak litt videre i bakgrunnen. Håper ikke de forsvinner slik Eva har gjort i denne sesongen. Kan takle mye, men ikke det…
Chat med gutta
Nå må det komme en chatt med gutta snart der de blir invitert på fredag
Even hjelper Isak med juletreet?
Så pynter de det og ler og koser seg❤️ Så plutselig kommer det folk, så ser Even at det går fint. Så koser de seg med kosegruppa og de fine vennene til Isak og lever lykkelig i alle sine dager❤️ Jepp, det er det som skjer???❤️
Nissen
Kanskje heller Linn (enn Vilde og Sana) blir hovedperson i sesong 4? Mer fokus på bl.a. ensomhet som jeg mistenker at Linn slit med. Det er ganske mange som sliter med ensomhet, både yngre og eldre, og tror SKAM kunne ha hjulpet ganske mange ved å åpne opp for at så mange slit med det, så flere åpner seg og tar ensomme inn i varmen ❤️ Hvis ikke, så satse vi vel på en sesong 5?;)
Vildus
Shippar Vildus så hårt till nästa säsong #vildus2017
Bekymra
Er veldig bekymra nå. Lurer på om Isak (OG/ELLER Even) dør når juletreet skal hentes. I episode 6 var Isak hos legen og bad om medisiner for søvnproblemene sine. Da sa legen noe om at søvnproblemer var veldig alvorlig, og man kunne bli påkjørt og drept..I tillegg er jo Evens yndlingsfilm Romeo og Julie, og den ender jo med at begge dør. En link her? Ser for meg at de isåfall spiller O Helga Natt i begravelsen..
Katastrofetanker
Jeg bliver ærligt mere bekymret for dine katastrofetanker.
Der er så mange positive budskaber i denne sæson, og vi har fået en Pretty Woman-afslutning allerede. Romeo+Juliet kunne have udspillet sig i fredags i «O helga natt». Vi ved ikke med sikkerhed, om Even havde selvmordstanker den aften, men uanset så kom Isak jo og reddede ham tilbage med ordene: Du er ikke alene.
Denne sæsons vigtigste budskab er: «Love is all you need» – og lur mig om ikke, at sidste klip/episode kommer til at hedde: ALT ER LOVE. På fredags samles alle til kosegruppa i kollektivet, og INGEN DØR. Det vil jeg gerne skrive under på 😉
Stopp bekymringen -nå
Den legen er ikke til å stole på.
Dette kan kun ende godt. Velger Pritty woman versjonen with love
:)
Vilde i see what you’re playing. hilsen Noora
Bekymra
Og dessuten er jo «kosegruppa» samlet på fredag og kan støtte Even. Eller Isak. Den som blir igjen. For de vil jo bare spre kjærlighet. Og da blir den til nå så tilsynelatende overfladiske Vilde en viktig støtte i sorgen og sjokket. Og hun får vist en annen og troverdig side. For at en av dem dør er jeg nå ganske overbevist om.
Vilde & Magnus
Har en følelse at Vilde og Magnus kommer til å ende opp med hverandre
?
Kanskje vi får se isak og even hente juletreet i løpet av morgen dagen?
I
Tror Isak stikker til Even mens det er fest elns
English translation:
Vilde: I’ve ordered a Christmas tree at Kiellands plass (square). Can you pick it up?
Isak: Stress
V: No stress. It’s the pinnacle of the party
I: The tree?
V: Yes. Because it’s Christmas. And we are the Cozy-team who are supposed to spread lots of love. That’s the message of Christmas. Love. «All you need is love»
I: When do I have to pick it up
V: Some time before Friday in time for the party
Please please please
I: OK
V: You can invite Magnus and the others, even if it’s a Cozy-team party
Since we’re at your place and all
I: I’ll check
V: Do you think they’ve made other plans?
Truls
Gruer meg til sesongen er over, og historien til Even & Isak er over… ?
+
Noen andre som har tenkt på spørsmålet til Mags (fra klippet «Homofobi», i think): Mellom et homofilt par – hvem er liksom dama og hvem er mannen?
Ses 1: Ev(a)nas – og nas -NAS – JoNAS – favoritten til Even!
Ses 2: Noorhelm
Ses 3: Evak
Ses 4: Vilnus
^Her er alle damene først, bortsett fra Even da, som ikke er dame liksom.
Og Magnus, som er ½ av Vilnius, fikk meg til å tenke mer på det.
GO SKAM<3 Hilsen en som kommenterer det her for ørtende gang. Lovelove
Eh
Altså, det er to gutter. Det er ingen som er dama…
Vilde+Magnus=hva slags skam?
Tror kanskje vi får bli med på kleine førstegangsopplevelser siden det er den eneste skammen Magnus kan ha? Han er jo veldig åpen og trygg, men lyver så han tror det selv når det kommer til damehistorier?
Vilde har tydeligvis issues, men det virket som spiseforstyrrelsen ble avverget i sesong 2?
Trude
ELLER tenk om Linn og magnus roter på festen? Nei stakkar vilde. .men uansett så blir even og isak offisielle da. Savner eva og noora og jeg må litt jenter og. Nå er jo så og si alt bra m gutta!
??
De reaksjonene når Even sier til Isak; «Fy faen, du er dårlig til å lyve» ? så utrolig søte!???
VILDE
VILDE <333333
Anonym
»Magnus og de» <3
28-åring
Kjellands?? Er det slang for Kiellands plass eller?? haha
Men dette tyder nok på at det blir Vilde i sesong 4!! Nest best etter en Even sesong etter min mening! <3 Men det blir nok bra dette altså:) er bare ikke klar for å gi slipp på Even og Isak!!! 🙁 🙁 🙁
Tranzlation
V: I have ordered a x-mas tree at Kiellands (place/park just outside downtown Oslo). Can you pick it up?
I: stress
V: Its not stress. Its the midpoint of the party
I: The tree?
V: Yes. Cause its x-mas. And we are the snugglegroup who are supposed to spread a lot of love. That is the message of X-mas. Love. All you need is love.
I: When to pick it up?
V: By Friday, before the party sometime.
Pleasepleaseplease ??♥♥
I: Okay
V: ?
Even though its a snugglegroup party you
can invite Magnus and the guys.
Since we’r at your place, I mean.
I: Can check with them
V: Do you think they have other plans?
passer på Isak
Tror Even ikke snakker sant når han sier han skal hjem noen dager. Jeg er skikkelig stressa på grunn av det og nå kommer jeg til å grue med helt til fredag
dennis
can somebody translate it please?
dennis
somebody translate it please
?
Håper Even ringer på døra på fredag, som i Slutt å meld meg. Så får vi litt frå Bånder etterhvert ❤️ . Eller sikkert ikke. Det blir nok noe uventet, og veldig fint ❤️
Jul...
«Nå har’n Isak skåra en million poeng
og det kan nesten se ut til at Linn har fått en venn,
Nå blir det fest på freda’n, og gutta de er med,
Nå mangler bare juletre, så Vilde kan få freeed»
Sitat Hjul Hjulesen
vilde
Magnus and Vilde no, please. Its too obvious and bored 🙁
??
Håper virkelig at siste episode varer i 2378 timer og er full av Evak sex og romanse ??
Nathi
Sverger Vilde er keen på Magnus
Eunike?️?
Satan Korr ho MASEEE??
ovid
#VildeogMagnusmåhooke
Clara
Håber næste sæson er med Vilde❤️❤️❤️??????
Vilde
Ikke vær frekk!!
TKL
Har du juletrefot Isak?? ??
Mallå
haha ej tenkte på det samme!
Linn
Hallo, var det ingen som så hibtet i forrige chat med kollektivet? «2017 skal bli ditt år» til Linn?? Håper på sesong med Sana.
Skeptisk
Har en så dårlig følelse ift hvordan denne sesongen ender…ikke minst med alle Romeo og Julie referansene i begynnelsen av sesongen… håper jeg tar feil!
Skeptisk
Mener du at en av hovedpersonene dør? Ja der ville jo gitt eg meget godt signal til de som er målgruppen for serien synes du ikke? Om det var avslutningen.. det skjer ikke! Dette ender godt nå, og det er vel alle glade for
En dag av gangen
Du tar feil. To dager fram i tid ble ble bare litt for mye for Even nå. Du kunne se hvordan bekymringene / angsten tok tak. At tankene på fest ble for overveldende for ham. Men Isak beholdt roen. En dag av gangen. Stort framskritt, forresten, fra minutt for minutt. Tror derfor du kan ta det helt med ro. Dette kommer til å gå fint. Isak og Even er sammen. Ikke i en filmreferanser eller et annet sted i universet. Men her og nå. I TV-serien SKAM. ❤️
Askepytt
Tipper Vilde blir neste sesong, med tema spiseforstyrrelse
nei
Ikke vilde!
Jonathan
#vitrengerevak
Zhaikey
Ple
Zhaikey
Please dont destroy the ending of isak x even love story. They have one of the best love story ever created, so dont go with the typical tragic gay story. Please show to people with mental disability that they can find their destined one and be happy without minding their illness. Please show to gay youth they can have happy ending and gay love can last a lifetime. Please show great presentation of equality until the end.
P.S. thank you for creating amazing story with amazing characters, whoever character in season 4 will be great cause you know your craft and the best at it. More power to SKAM ?
Crush on Vilde
I hope season 4 is about Vilde. I think shes hiding a lot. Shes intrigues me and I hope we see her having lots of funny conversations with Isak (She drives him nuts which makes me laugh..Christmas tree!!?lol) . But I’m still gonna miss my beautiful boys Isak and Even sooo much. Pls SKAM bring them into the storyline somehow next season.Please and thankyou 😀 From a New Zealand fan x
If someone has already commented thus, idk coz I can't read Norwegian
I have a feeling that the main character in the next season is going to be Magnus or video. They have been dropping hints throughout season 3. I love these two but I really really wanted it to be penetrator Chris:P
SKAM
Herlig! Klipp med guttegjengen i dag!
Gleder med til sesongavslutning på tidenes beste norske TV-serie (Tett etterfulgt av Linus i svingen ?).
Mas! Keen! Sex! Hore!
5/10 meldinger?
Budskapet i julen
er kjærlighet ja❤️ Jeg håper så inderlig Even dukker opp på fredag…Even har innrømma at han falt for Isak fra første stund? så nå trenger jeg bare at Isak sier de tre ordene til Even❤️ Glade jul❤️
lacuszq
could you tell us how did even get bipolar ?I am curious to know what happen to even
Dama
Må le litt av Isak sine svar her.. Han er jammen sparsommelig med orda sine…! ?
V: I’ve ordered a Christmas tree at Kjellands. Can you pick it up?
I: Stress
V: No,it’s not. It’ll be the focus of the party.
I: The tree?
V: Yes, because it’s Christmas. And Kosegruppa is all about spreading the love.
That is the message of Christmas. Love. All you need is love.
I: When do I have to pick it up?
V: By Friday, sometime before the party.
Pleasepleaseplease
I: OK
V: You can invite Magnus and the others even if it’s a Kosegruppa party.
It is your place, after all.
I: I’ll ask
V: Do you think they have other plans?
Har på følelsen at Vilde er next for sesong 4. Kanskje om kroppsbilde og foreldre og press igjen? Håper det fordi det er viktig.. mange som sliter med det og tok opp meste parten av tenårene mine.
Jeg ved at Vilde har ligget med William MEN det var jo ikke sådan real love. Så det ville være første rigtige forhold for begge. Og vi ved også at Magnus ikke har no clue om hvordan man går ned på chicks og egentligt heller ikke hvorfor . 🙂
I ses 4? Hadde vært koselig. Egentlig bryr jeg meg ikke så mye hvem det blir, så lenge vi får følge Even og Isak litt videre i bakgrunnen. Håper ikke de forsvinner slik Eva har gjort i denne sesongen. Kan takle mye, men ikke det…
Nå må det komme en chatt med gutta snart der de blir invitert på fredag
Så pynter de det og ler og koser seg❤️ Så plutselig kommer det folk, så ser Even at det går fint. Så koser de seg med kosegruppa og de fine vennene til Isak og lever lykkelig i alle sine dager❤️ Jepp, det er det som skjer???❤️
Kanskje heller Linn (enn Vilde og Sana) blir hovedperson i sesong 4? Mer fokus på bl.a. ensomhet som jeg mistenker at Linn slit med. Det er ganske mange som sliter med ensomhet, både yngre og eldre, og tror SKAM kunne ha hjulpet ganske mange ved å åpne opp for at så mange slit med det, så flere åpner seg og tar ensomme inn i varmen ❤️ Hvis ikke, så satse vi vel på en sesong 5?;)
Shippar Vildus så hårt till nästa säsong #vildus2017
Er veldig bekymra nå. Lurer på om Isak (OG/ELLER Even) dør når juletreet skal hentes. I episode 6 var Isak hos legen og bad om medisiner for søvnproblemene sine. Da sa legen noe om at søvnproblemer var veldig alvorlig, og man kunne bli påkjørt og drept..I tillegg er jo Evens yndlingsfilm Romeo og Julie, og den ender jo med at begge dør. En link her? Ser for meg at de isåfall spiller O Helga Natt i begravelsen..
Jeg bliver ærligt mere bekymret for dine katastrofetanker.
Der er så mange positive budskaber i denne sæson, og vi har fået en Pretty Woman-afslutning allerede. Romeo+Juliet kunne have udspillet sig i fredags i «O helga natt». Vi ved ikke med sikkerhed, om Even havde selvmordstanker den aften, men uanset så kom Isak jo og reddede ham tilbage med ordene: Du er ikke alene.
Denne sæsons vigtigste budskab er: «Love is all you need» – og lur mig om ikke, at sidste klip/episode kommer til at hedde: ALT ER LOVE. På fredags samles alle til kosegruppa i kollektivet, og INGEN DØR. Det vil jeg gerne skrive under på 😉
Den legen er ikke til å stole på.
Dette kan kun ende godt. Velger Pritty woman versjonen with love
Vilde i see what you’re playing. hilsen Noora
Og dessuten er jo «kosegruppa» samlet på fredag og kan støtte Even. Eller Isak. Den som blir igjen. For de vil jo bare spre kjærlighet. Og da blir den til nå så tilsynelatende overfladiske Vilde en viktig støtte i sorgen og sjokket. Og hun får vist en annen og troverdig side. For at en av dem dør er jeg nå ganske overbevist om.
Har en følelse at Vilde og Magnus kommer til å ende opp med hverandre
Kanskje vi får se isak og even hente juletreet i løpet av morgen dagen?
Tror Isak stikker til Even mens det er fest elns
Vilde: I’ve ordered a Christmas tree at Kiellands plass (square). Can you pick it up?
Isak: Stress
V: No stress. It’s the pinnacle of the party
I: The tree?
V: Yes. Because it’s Christmas. And we are the Cozy-team who are supposed to spread lots of love. That’s the message of Christmas. Love. «All you need is love»
I: When do I have to pick it up
V: Some time before Friday in time for the party
Please please please
I: OK
V: You can invite Magnus and the others, even if it’s a Cozy-team party
Since we’re at your place and all
I: I’ll check
V: Do you think they’ve made other plans?
Gruer meg til sesongen er over, og historien til Even & Isak er over… ?
Noen andre som har tenkt på spørsmålet til Mags (fra klippet «Homofobi», i think): Mellom et homofilt par – hvem er liksom dama og hvem er mannen?
Ses 1: Ev(a)nas – og nas -NAS – JoNAS – favoritten til Even!
Ses 2: Noorhelm
Ses 3: Evak
Ses 4: Vilnus
^Her er alle damene først, bortsett fra Even da, som ikke er dame liksom.
Og Magnus, som er ½ av Vilnius, fikk meg til å tenke mer på det.
GO SKAM<3 Hilsen en som kommenterer det her for ørtende gang. Lovelove
Altså, det er to gutter. Det er ingen som er dama…
Tror kanskje vi får bli med på kleine førstegangsopplevelser siden det er den eneste skammen Magnus kan ha? Han er jo veldig åpen og trygg, men lyver så han tror det selv når det kommer til damehistorier?
Vilde har tydeligvis issues, men det virket som spiseforstyrrelsen ble avverget i sesong 2?
ELLER tenk om Linn og magnus roter på festen? Nei stakkar vilde. .men uansett så blir even og isak offisielle da. Savner eva og noora og jeg må litt jenter og. Nå er jo så og si alt bra m gutta!
De reaksjonene når Even sier til Isak; «Fy faen, du er dårlig til å lyve» ? så utrolig søte!???
VILDE <333333
»Magnus og de» <3
Kjellands?? Er det slang for Kiellands plass eller?? haha
Men dette tyder nok på at det blir Vilde i sesong 4!! Nest best etter en Even sesong etter min mening! <3 Men det blir nok bra dette altså:) er bare ikke klar for å gi slipp på Even og Isak!!! 🙁 🙁 🙁
V: I have ordered a x-mas tree at Kiellands (place/park just outside downtown Oslo). Can you pick it up?
I: stress
V: Its not stress. Its the midpoint of the party
I: The tree?
V: Yes. Cause its x-mas. And we are the snugglegroup who are supposed to spread a lot of love. That is the message of X-mas. Love. All you need is love.
I: When to pick it up?
V: By Friday, before the party sometime.
Pleasepleaseplease ??♥♥
I: Okay
V: ?
Even though its a snugglegroup party you
can invite Magnus and the guys.
Since we’r at your place, I mean.
I: Can check with them
V: Do you think they have other plans?
Tror Even ikke snakker sant når han sier han skal hjem noen dager. Jeg er skikkelig stressa på grunn av det og nå kommer jeg til å grue med helt til fredag
can somebody translate it please?
somebody translate it please
Håper Even ringer på døra på fredag, som i Slutt å meld meg. Så får vi litt frå Bånder etterhvert ❤️ . Eller sikkert ikke. Det blir nok noe uventet, og veldig fint ❤️
«Nå har’n Isak skåra en million poeng
og det kan nesten se ut til at Linn har fått en venn,
Nå blir det fest på freda’n, og gutta de er med,
Nå mangler bare juletre, så Vilde kan få freeed»
Sitat Hjul Hjulesen
Magnus and Vilde no, please. Its too obvious and bored 🙁
Håper virkelig at siste episode varer i 2378 timer og er full av Evak sex og romanse ??
Sverger Vilde er keen på Magnus
Satan Korr ho MASEEE??
#VildeogMagnusmåhooke
Håber næste sæson er med Vilde❤️❤️❤️??????
Ikke vær frekk!!
Har du juletrefot Isak?? ??
haha ej tenkte på det samme!
Hallo, var det ingen som så hibtet i forrige chat med kollektivet? «2017 skal bli ditt år» til Linn?? Håper på sesong med Sana.
Har en så dårlig følelse ift hvordan denne sesongen ender…ikke minst med alle Romeo og Julie referansene i begynnelsen av sesongen… håper jeg tar feil!
Mener du at en av hovedpersonene dør? Ja der ville jo gitt eg meget godt signal til de som er målgruppen for serien synes du ikke? Om det var avslutningen.. det skjer ikke! Dette ender godt nå, og det er vel alle glade for
Du tar feil. To dager fram i tid ble ble bare litt for mye for Even nå. Du kunne se hvordan bekymringene / angsten tok tak. At tankene på fest ble for overveldende for ham. Men Isak beholdt roen. En dag av gangen. Stort framskritt, forresten, fra minutt for minutt. Tror derfor du kan ta det helt med ro. Dette kommer til å gå fint. Isak og Even er sammen. Ikke i en filmreferanser eller et annet sted i universet. Men her og nå. I TV-serien SKAM. ❤️
Tipper Vilde blir neste sesong, med tema spiseforstyrrelse
Ikke vilde!
#vitrengerevak
Ple
Please dont destroy the ending of isak x even love story. They have one of the best love story ever created, so dont go with the typical tragic gay story. Please show to people with mental disability that they can find their destined one and be happy without minding their illness. Please show to gay youth they can have happy ending and gay love can last a lifetime. Please show great presentation of equality until the end.
P.S. thank you for creating amazing story with amazing characters, whoever character in season 4 will be great cause you know your craft and the best at it. More power to SKAM ?
I hope season 4 is about Vilde. I think shes hiding a lot. Shes intrigues me and I hope we see her having lots of funny conversations with Isak (She drives him nuts which makes me laugh..Christmas tree!!?lol) . But I’m still gonna miss my beautiful boys Isak and Even sooo much. Pls SKAM bring them into the storyline somehow next season.Please and thankyou 😀 From a New Zealand fan x
I have a feeling that the main character in the next season is going to be Magnus or video. They have been dropping hints throughout season 3. I love these two but I really really wanted it to be penetrator Chris:P
Herlig! Klipp med guttegjengen i dag!
Gleder med til sesongavslutning på tidenes beste norske TV-serie (Tett etterfulgt av Linus i svingen ?).
5/10 meldinger?
er kjærlighet ja❤️ Jeg håper så inderlig Even dukker opp på fredag…Even har innrømma at han falt for Isak fra første stund? så nå trenger jeg bare at Isak sier de tre ordene til Even❤️ Glade jul❤️
could you tell us how did even get bipolar ?I am curious to know what happen to even
Må le litt av Isak sine svar her.. Han er jammen sparsommelig med orda sine…! ?