493 kommentarer

  1. Eve

    Don’t demonise a bipolar bisexual character please and thanks, or a squad of young Muslim boys, let’s be better than that writers of skam.

    4
    • siri

      when have they ever done that though? relax, julie isnt going ti fuck over even, and the balloon guys are the sweetest gang of guys we have seen on this show

      5
    • ?

      Just… what?! Didn’t understand anything of that comment.

      3
    • Confused

      What do you mean ?

      4
    • what

      are you talking about?

      5
    • :)

      Why do you think Even is being demonised? He’s barely been part of this season so far.

      Also, I have complete faith in Julie to not play in to a prejudice stereotype to how a squad of muslim boys are and act. Her characters are always fleshed out, imperfect and complex and very much in sync with how people that age are in Norway right now. She actually spent a whole year before making the show travelling around to different high schools to talk to students and understand how they think, act and live. Many of them were muslim students that helped her create Sanas character.

      Skam is never preachy, it discusses subjects through characters flaws, thoughts and sometimes prejudice questions. It shows the complexity of people and makes you think and see the world through others peoples eyes, without shoving «wisdom» down your throat.

      31
  2. you go girl

    sana fikser det!!!

    3
  3. Var det alt????

    ?

    7
  4. Anda

    Man skjønner hvor viktig det er for Sana at de får denne bussen, særlig når Pepsi Max-gjengen sier at de er «norske partyjenter». Sana vil selvfølgelig bevise at selv med en annen kultur enn dem, kan hun bli med på norske tradisjoner også. Jeg håper bare ikke at Sana må stjele for å ha råd, detta blir spennandes!!!!!!

    14
  5. Oo

    Jaja, da blir det russebuss sammen med pepsi max-gjengen da. Akkurat plass til alle.

    7
  6. Sana

    INGEN tråkker på Sana. Ikke broren hennes og hijabpolitiet. Ikke jævla Pepsi Max-gjengen som insinuerer at Sana ikke er kul,vanlig norsk partyjente.
    Å min kjære Sana, du ER fantastisk! Du burde ikke å behøve å bevise det for noen!
    Hvordan i pokker skal du fikse 320K? Du veit at det var litt sånn head over heals, ikke sant? Og egentlig gir du beng i bussen, du var ikke inne og så på den engang.

    51
    • Anna

      Du vet at hun ikke kan lese dette? It´s not real, people!

  7. Bare gjetter

    Hvem tror Sana er stinn av gryn? Jo, jeg tror Sana er stinn av gryn!

    7
  8. Raya

    uh-oh…, er det noe gærent med motoren? Mari mumlet noe om det da de kom.

    12
  9. Bare320

    Sana fikser det….

    1
  10. Belle

    sånn går det når man «kødder» med Sana !!

    5
  11. 320 000kr

    Vet det blir mye styr fremover med å få tak i 320 000kr, men jeg vedder (håper) på at William dukker opp på et punkt og betaler hele sjiten

    17
    • p

      Har tenkt på det samme. Sana får Noora til å kontakte William om dette, men det går ikke helt bra, derav Nooras fall.

      2
    • p

      Han og Mari kjenner jo hverandre veldig godt også!

    • Jämtkalle

      Ja han ordnar väl en hookingauktion tillsammans med ballonsquad, vet hur man gör:
      «Hångla med Sana 1000 kronor»!

    • Maja

      seriøst? i en serie som norske tenåringer skal kunne relatere seg til så mener du løsningen er at millionærkjæresten kommer flyvende og betaler festen? damsels in distress liksom. Da synes jeg de har litt rare kostymer til å være en serie om middelalderen.

      2
  12. Robin A

    Fæddi da! Kødder du med Sana så blææster hun deg tilbake ass! Go Sana ?

    3
  13. Yayay

    Nå håper jeg Sana har en smart plan!

    1
    • Maja

      Sannsynligvis ikke. Tror hun mista hodet litt da pepsimaxdama fornærmet henne

      4
  14. Pernille

    Noora er fornuftig

    1
  15. Brie

    I think it’s going to end with them sharing the bus with Pepsi Max.

    I have faith that Sana can get all that money in a short amount of time. A lot of people don’t notice Sana which allows for her to see everything. Like she knew about the time that Chris kissed Ingrid, and she was right by Isak when he hid weed in Eva’s house. I believe that she was able to sell all of Vilde’s toilet paper because she had some dirt on somebody and was able to blackmail them into buying it the same way she was able to blackmail Isak into joining Kosegruppa.

    26
    • Lucy

      What is life like when your named after a French cheese, Brie? I’ve always wondered.

      6
  16. Ida

    Shit is about to get reaal! Go sana!

    3
  17. Jeg vet ikke jeg nei....

    Er spent på hvordan Sana skal skaffe de pengene. Men synes dette russebuss-snakket blir litt dritt,ettersom vi ikke får se de bli russ. Er sikkert et poeng bak,men dette er salt i Ska-såret.

    7
    • Tidligere russ

      Russebuss i 2. klasse er jo tema for norske tenåringer uansett, selv om sesong 4 er siste sesong.

      5
  18. Mathias

    Dere har forandret livet mitt. Jeg elsker dere

  19. Inshallah

    Queen Sana ??

    5
  20. Hmhm

    Hm dem er 20, de er 5 og det er plass til 25 ??? Please si at dere ikke gjør detta så ekstremt enkelt ?

    8
  21. Lina

    Hu har sikkert gress som hu selger for å tjene

    • Yess

      Bring on some Weeds-vibes?

  22. ÅHAAA

    HUN FIKSER DEEEEEET fyfaen for en gangster

    2
    • T

      Bare lurer på om vi hadde kalt Vilde en gangster, hvis hun sa hun skulle fikse 320 000?

      • Hustler in Hijab

        Snakk for deg selv, T.

      • Maja

        det er et godt poeng. Det er mange her som sre ut til å tro at Sana er en slags gangster queen som lett kan spa opp 320K. Er ikke det ganske rasistisk da!?? er ikke poenget at Sana er en helt alminnelig tenåring, som blir forbanna og gjør dumme ting når hun føler seg tråkket på. Jeg tror hun er way in over her head her, og har satt seg selv og gjengen i en skikkelig knipe, av den typen de må være modne og fornuftige og samarbeidsvillige for å komme ut av. Lottomillioner, narkopenger, William betaler, bankrøving – hallo, folkens – tenk på hva dere sier da!!

        1
      • Hustler in Hijab

        Nei, det er faen ikke rasistisk. Gå i deg selv.

      • Hustler in Hijab

        Ja, ville kalt Vilde det! Hvis hun hadde hatt personligheten til Sana! Sana har hele serien igjennom hatt et image som en som står litt på siden og observerer, som trekker i tråder, ordner opp, og har en «mystisk fremtoning» jf klippet på hytta hvor hun later som hun har synske evner. I tillegg husker vi alle hasj-historien til Isak. Selv om det ofte er humor i bunn når hun fremstilles som en fikser og en mystisk eller litt distansert karakter, og hun antagelig spiller litt på det selv for å holde folk på en armlengdes avstand, er det ikke noe rart at det er hun og ikke Vilde for eksempel som får gangster-stempel når hun bestemt og uten å begrunne sier hun skal «fikse» noe slikt som dette. Det er dere som automatisk går ut fra at noen spekulerer i dette pga etnisiteten hennes som burde gå i dere selv. Alt handler ikke om religion eller opphav…

  23. Anke

    Sana!!! Fuck haters, you go girl!!!

    8
  24. Ivy

    Chris er så herlig: «Nok plass, da…» ?

    16
  25. M

    Åh Sana, kan du inte adoptera mig??? 🙂

    2
  26. Koora

    OMG! It’s so cool how the other girl squad is really «the cooler» one!! better clothes, more popular everything!! love it !! I want them to try to recruit the boy squad having an argument between Jonas and Sana about what russbuss mean . Will they recruit the «gay couple» to gain more fame?

    1
  27. E

    Hva heter hun sykt pene jenta fra PepsiMax-gjengen som står helt til høyre i bildet?

  28. H

    Oh Julie, how you keep making me remember those jabs that people take when you are a POC. Sana, you tell them guuuurl!!!!!!!!

    2
  29. Jules

    SANA ER HELT RÅ, FYYY FADER

    3
  30. Catherine

    It’s very cool that Sana is fighting for the bus so I love her even more, but it’s very sad if she gets her way (and she should get it) but we will not see the graduation party.

    2
  31. Sana skåååååå

    Eyyy sana jo

  32. danskeren

    Sana kommer til at røve en bank, gør hun!

  33. Heia Sana!

    Sana er like NORSK som noen andre. Og Sana skal på buss. Ferdig med den saken. You go girl! ??

    1
  34. SP

    Alltså, Sana är så jävla häftig 😀

    1
  35. Ellie

    G I R L P O W E R ! Sanaaaaa !

    2
  36. Faen den kommentaren

    Jeg har lenge tenkt på at det var rart at hele den hasjplotlinjen aldri ble avsluttet ordentlig, men nå begynner jeg å få på følelsen at den kommer tilbake før å føkke opp denne sesongen. Jeg håper virkelig ikke det er tilfelle, for jeg skulle mye heller ha fokusert på Yousef og Michael og Even. Men føler virkelig at gjengen trenger å bite tilbake etter den utrolig stygge kommentaren til Sara.?

    3
    • ...

      Hvilken hasjplotlinje??

      • Emin

        Kanskje den der Sana gir Isak 10%’en og sier «jeg fikk jo bruk for den, gjorde jeg ikke?» i siste episode sesong 3?

        1
    • Hva mener du?

      Det ble den jo! Sana gav det tilbake til Isak i julegave.

      1
  37. YAS

    YOU GO SANA OMFG

    1
  38. milodidi

    5 mennesker + 20 mennesker = FULL RUSS 2018 ?????

    5
  39. Sanabuss

    Asså..kanke folk bare slappe litt av med det at vi ikke får se russetiden deres, derfor kjedelig med bussklipp osv. Poenget er jo at den russegreia er en viktig del av Sanas hverdag. Russebussen representerer den kampen hun kjemper om å få være både muslimsk og norsk på èn gang. Uten å måtte velge.

    24
  40. Omg

    Haha i forrige sesong da Sana tok weeden til guttene og presset Isak, så vi for oss at Sana bodde i et slott og var bad ass mafia boss. Kanskje hun faktisk er det ?

    6
  41. "Aldri elskat meg"

    Nu blir det tur till City of London…!

  42. slow

    Det er fortsatt 7 minutter igjen av episode 2

    1
  43. emma hage

    Sana er dritkul as

    2
  44. Ingrid

    Seriøst, hvor har jeg sett Ingrid før? Hun både ser og høres så kjent ut

    • enig

      eks-venninen til Eva fra sesong 1

  45. Sesong 4

    Ikke mere klipp i dag? Det er i såfall for dårlig. 16 min bare?
    Hvorfor får vi ikke snart vite hva Noora har holdt skjult, med London og William? Regner med det er dårlige nyheter, og RIP til mitt favorittpar og da blir sesong 2 helt meningsløs.
    En ting til, la oss slippe Even og Isak. Hele sesong 3 ble viet dem, nesten ingenting om de andre. La Sana i fokus, med jentegjengen og Yousef! Takk

    17
    • enig

      Helt enig med deg! synss det er for mye isak og even. skjønner at det er veldig mange evak fans som er der ute, men det skifter litt fokus fra sana til dem..

    • .

      Såååååå enig i alt, «sesong 4»!