Blir mer og mer overbevist om at SKAM ender med et oppgjør med russefeiringen: Hele russefeiringen er en stor skam for nasjonen, og det bør diskuteres mer.
.
Tror du er helt på villspor der
Hustler in Hijab
Helt enig! På tide å jekke ned russefeiringen femti hakk!
Oh Oh Oh
Sana fiksa nok det dorullsalget i sesong 1 og det med overskudd. Dama har cash! «Norske partyjenter» fy faen blikket til Sana da haha. Shitz sbout to hit the fan!!!
Ida
Er Mari russ i år ikke sant?? Hvorfor har de ikke på seg russeklær. Og sier det er rotete og de henger etter? De fleste har konseptslipp i dag og for de fleste starter russetiden faktisk i dag! Landstreffene er alltid midten av april/ to uker før mai. Vilde som er så gira på russ burde ha spurt de om de skal slippe konseptet i dag.
Tina
Så lei av alle som gnåler om den bussen her. At de skulle ha og være på buss har vært et av premissene hele tiden. Det ville vært et «plot hole» om det ikke kom opp og det har masse potensiale for drama for dem som savner det. Det var jo den første grunnsteinen i vennskapet deres og det er noe Sanas bror i alle fall er kritisk av. De legger grunnlaget for mye drama her, spesielt når hun også skal få dritt fra Pepsi Max-gjengen, når de gjør det enda vanskeligere å oppnå. Ikke stress, det kommer nok.
PINLIG
1oak var leddbuss lol
dude
vi bør jammen få sesong 5 og 6 siden det plutselig bygges så sykt my opp til russetida… jeg trenger russetida med vilde
?
Tenker meg at sana har gode kontakter osv med tanke på sesong 1 med dorullene.. Og walkbord
Rebbbbbbrrrrrrrrrrrrrrea
Oh my god Noora, slutt å være så fornuftig??
:)
Det begynner å bygge seg opp nå, men håper fortsatt på at det tar seg litt opp på «oppdatering og antall klipp siden». Syntes det var mer fokus på «alle» inni mellom i de to første sesongene (greit nok ikke i slutten av sesong 2…men da var det en veldig viktig historie/poeng å få fram). Men se bare klippene som handlet om de andre jentene i f.eks eva sin sesong. Det bygde seg mye opp med Noora og William, men samtidig snakket de andre jentene mer også. Elsker blant annet klippet der Vilde skal ta til bake integriteten sin ved å gi tilbake genseren til William. Da er Vilde i fokus OG en grunnstein for Noora + William historien legges. Chris var også mere med å ringe pilsmannen og på hytta i hemsedal (for eksempel!) Jeg tenker bare at det må flere slik klipp til som også handler om de andre, for at ting faktisk skal bli nøstet opp i. Det er mye vi «fortjener» svar og oppklaringer og en avslutning på før denne sesongen er over. Men det er gått bare to uker, så håpe og troen på Andem er der fortsatt, selv om jeg er pittelitt skuffet akkurat nå. Håper bare vi får se alle skam karakterene mot slutten og at hele skam historien blir avsluttet riktig og slik den startet. Er også smålei av at alle kun klarer å fokusere på sesong 3 – da det er ferskest i minnet. Folk ser ut til å glemme at det er sesong 1 og spesielt sesong 2 som faktisk la grunnlaget for hele «skam-eventyret». Og det som gjorde sesong 1, 2 og 3 så bra, det som gjorde at vi felte tårer, hoppet opp og ned i sofaen, klappet i hendene, fikk frysninger og kjøpte genserer med «william + Noora», håper jeg tas med videre og gis en skikkelig avslutning på.
Cady xo
IM HAVING A PANIC ATTACK RN THEY PLAYED U RITE BY THEY. AHHHH
What to choose?
Okeeey. Mari, hvem skal du selge bussen til? Pepsi Max- jentene som rakker ned på andre med rasistiske kommentarer og påstår at de er lik deg og gjengen din («norske partyjenter» mye ass). Eller de jentene som byr på litt mer mangfold og som ikke slenger dritt til andre for å hevde seg sjøl. Vet hvem jeg ikke ville ha identifisert meg med iallfall…
Escobar
Sana så bussen var crap. Hun ble pissed på Pepsi-jentene og dro i gang en fake budkrig for å få de stoka på bussen. Sana vinner
Ellie
Skulle tro Noora ikke har hørt om russedugnadsarbeid, type selge dopapir, kjeks, sitte barnevakt etc.?
Hans
AJAJJAJA, NU BLIR DET DRAMAAA
Stina
Sana, my girl, hvordan skal du få tak i 320 k kr? Og hva er poenget? Det er ikke så gøy m så få på en buss! Skaff dere noen flere folk, hvis ikke, gå for van!
Skamelsker?
Sana har bare bestemt seg for at de skal ha denne bussen. Veldig spent på hvordan hun skal skaffe penger…? Og nå begynner kjedereaksjonen… ?
Elise
Jeg tror pepsimax gjengen får den bussen der, men «skam» gjengen får en mye kulere/større buss. Og Jonas og de blir med❤️ Hvem tror også dette kjer??
Gay
sana gets so short episodes Meanwhile noora gets 40 minutes.. ok
That's it???? ?
Det skjer jo absolutt ingenting…. drittkjedelig..,
2 uker og en russebuss???
Gidder ikke å se.., og det er sikkert mange som meg…
Sesong 1 til 3 var topp
Ja jeg er en smule negativ, men himmel og hav
...
…var det veldig mange som sa i begynnelsen av ses 3. Men jøss så fort serien tok seg opp! Og så utrolig populær den sesongen ble! Du må være ekstremt utålmodig for å si noe sånt etter bare 2 episoder (hvor MYE har skjedd). Gleder meg veldig til resten 🙂
#visomermenneskelige
Elsker når Vilde bare «JA» for å prøve å henge med! Var så herlig å se en klein og folkelig side av henne ?
Synes det mest fordi jeg kjenner meg så sykt igjen, da hahah??
K
Hun der Mari (som de skal kjøpe russebussen av) er så fin!
;)
Hvis dette er siste sesong, og de er russ i 2018, ser vi så mye av at de er russ og sånt da?! Håper ikke at dette er siste sesong! Men siden de har snakka om russe-tida alle sesongene blir det litt dumt hvis vi ikke får sett så mye av når de er russ…
far
Bussen har 25 plasser, akkurat fit for PepsiMax’ 20 og Sana&Co, som er fem! En dramatisk kurve først, så faller logikken på plass og avslutningen blir like kos som julefeiringen i forrige sesong 😀
Olafia
Detta var stusselige greier på en fredag! Jenteintriger – et eneste langt gjesp.. Og hva skjedde med Sara? Hvorfor ble hun plutselig rasist og sjefsbitch?
Eneste lyspunktet er at Sana var knalltøff! Go Sana!!! (Bare bruk energien din på bedre ting enn bitching..)
Katrine
Noen som vet hvor denimjakka til Mari er fra??? Den er så fiiin
thegetdown
SANA IS ??? SCARYYYY cos her eyes got you feeling deceased. She looks like she about to drop a wavey grime music video #problem #pengtingcalledsana #bigup
Anno1979
Skikkelig kjedelig klipp?
Stian!
Beklager, men syns skam ikke har vært så bra denne sesongen. Dessverre…
jajaj
… dette er andre episode… chill
Girl
Sara, what’s good?!
Justine
18 minutes for a season about a poc muslim girl
18 minutes for a final season
18 minutes about a russbus we’re never going to see
yet, for some reason, 30+ minutes about a girl and her mediocre boyfriend
Omfg
You go girl!!?
SKAM frue
Når hun pepsi jenta droppa «norsk» kortet skjønte at Sana skulle droppe micken!
?
Begynner å lure på om de kjører en parallell story på You Tube for EVAK-fans around the world. Et parallelt univers, hvor vi får en endelig avslutning av S3. Hva skjedde på Bakka, liksom? Var Mikael bare Evens best buddy, eller var det noe mer mellom dem?
Om dette ikke er tilfelle, går jo TV-folket glipp av viktig info. For You tube klippet var jo viktig. Men er det viktig kun for historien til EVAK? Eller blir den viktig også for Sana? Mener jo i utgangspunktet det, da…
..
Nei håper ikke skjer noe på YT som vi ikke får med her, da blir det jo umulig å henge med ?
...
Ja altså, da må vi få klar beskjed liksom ?
...
Nei tror ikke det, den historien til Even og disse guttene, hva den enn er, får vi nok her. ?
p
Tror plottene kommer til å kobles siden Isak spurte om Mikael.
Jeg var veldig spent på om det i resymeet i dag fra tidligere episoder kom til å være et rakst blikk tilbake til Even-klippet, men nope. Kan tenke meg mange blant TV-folka ikke gjorde koblingen.
erlend
Kjære alle skam elskere og Julie Andem !
Dere er alle vakre, åpne og nydelige mennesker!
Alle av dere,inkludert meg selv,er med på denne eventyrlige reisen
kalt SKAM.
Vi har på en måte blitt en stor og mektig gruppering – med
div motiv/bakgrunn som har innhalert eller skapt (Julie) dette store,store verket av
ja,en fiksjon,men noe som for alltid vil være en del av oss!
Det vil komme til å være en forskjell på hvor hver enkelt av oss vil sitte igjen
med de sterkeste minnene.
Hvor det var så intenst at mat ble mindre viktig,hvor du var i ferd med å rive av deg håret
Julie,eller du fikk en kaskade av posetiv tilbakemelding på et klip du hadde jobbet særdeles
hardt med !
Jeg kommer sikkert til å skrive igjen til slutt – når det er over.
Så langt føler jeg svært sterkt for å fortelle dere alle sammen – at det er sesong 2 jeg
hele tiden kommer tilbake til.
Det var da mat ble en minder story- og det var da jeg gråt for første gang ila SKAM.
Egentlig er jeg bare så uendelig glad for at jeg fikk oppleve denne sesongen!
Nils Beck kirke sang sitter selvsagt også.
Poenget er – Hva som skjer nå er ikke så viktig.
All cred for at du turte å bringe islam/fremmedfrykt på agendaen.
Sikker på at det blir løst suverent.
Avslutter med en drøm om at alle -med William og Noora i spissen,ruller inn i solnedgangangen!!!
Maja
Digger sana sin attitude
My
Meeeen jag fattar inte: om OAK hade bussen i 2016 och Vogue i 2015, ingen hade bussen i år? Varför har Mari inte sålt den redan i fjol? Something fishy med den där bussen.
Linnea
Mari og hennes russebuss har jo bussen i år?
My
Ahh ok så de säljer den innan de använder den själv? Är det vanligt? De kan ju fortfarande trasha den under russetiden. 😀
jA
det er vanlig.. men jo, den kan jo bli trasha, men regner med at det er kontrakter som skrives under på at bilden må være i den standen som den var før russetiden.. 🙂
fickleanactoria
Wow, Sara took a whole sixty seconds to turn into a racist dick.
Great hair, though. Looking good, Kristina!
Yousef for Sana
Hvorfor fikk vi bare 18 min med film denne uka når de andre ukene har fått 25?
J
«norske partyjenter»
Så bra at de viser slike små kommentarer og ‘sleivspark’ som man ikke nødvendigvis kan rope «rasist» over, men som like fullt kan være sårende og ekle. Det viser jo kjipe holdninger.
Ja!
Har oppleved det mange ganger selv, så følern Sana
Aga
Det er jo ikke bussen det dreier seg om… Kjære sterke og kloke Sana, ikke la følelsene dine ta overhånd… Virkelig bra snutt. Hatten av for filmskaperen for å ta dette opp. Identitet, tilhørighet mm. <3
Meg
Noen som vet hva sangen på slutten heter?
Mnpoulsen23
THEY. – U-RITE 🙂
Skam
Need mooooore ! Second clip pleaaase
Fuglen
Er jo ganske høy temperatur i gjengen om dagen. Virker som om samholdet i jentegjengen er et hovedtema? Sykt spent på greia med Sana og penger nå!! Må jo henge sammen med hele dorull-greia i første sesong? «Mine folk»?
Li Mari
Er så sykt spent på hva Sana har planlagt!
Anna
Halla! Når skal vi få vite vad som skjedde mellom William og Noora i London egentlig!? Orker ikke vente mer ass
Dere glemte TARJEI!!!
I rulleteksten etter dagens episode!! Det er SKAM det!!!
Siri
Lurer på om det var flere enn meg som ble sykt overrasket når de Pepsi Max jentene kom med det stikket til Sana om at hun ikke er norsk partyjente? Jeg ble helt sånn: eeh hallo snakker du serr om vår Sana nå?!!! Skjerp deg
Silja
Partyjenter! I ett ord!
Azealia
Gørrkjedelig episode 2 as denne uka også bare 18 min nah
Clara
we get 18 minutes on a russbus? we won’t Even get to see, but it’s okay for noora to get 40 minute episode of her hiding her relationship?
Blir mer og mer overbevist om at SKAM ender med et oppgjør med russefeiringen: Hele russefeiringen er en stor skam for nasjonen, og det bør diskuteres mer.
Tror du er helt på villspor der
Helt enig! På tide å jekke ned russefeiringen femti hakk!
Sana fiksa nok det dorullsalget i sesong 1 og det med overskudd. Dama har cash! «Norske partyjenter» fy faen blikket til Sana da haha. Shitz sbout to hit the fan!!!
Er Mari russ i år ikke sant?? Hvorfor har de ikke på seg russeklær. Og sier det er rotete og de henger etter? De fleste har konseptslipp i dag og for de fleste starter russetiden faktisk i dag! Landstreffene er alltid midten av april/ to uker før mai. Vilde som er så gira på russ burde ha spurt de om de skal slippe konseptet i dag.
Så lei av alle som gnåler om den bussen her. At de skulle ha og være på buss har vært et av premissene hele tiden. Det ville vært et «plot hole» om det ikke kom opp og det har masse potensiale for drama for dem som savner det. Det var jo den første grunnsteinen i vennskapet deres og det er noe Sanas bror i alle fall er kritisk av. De legger grunnlaget for mye drama her, spesielt når hun også skal få dritt fra Pepsi Max-gjengen, når de gjør det enda vanskeligere å oppnå. Ikke stress, det kommer nok.
1oak var leddbuss lol
vi bør jammen få sesong 5 og 6 siden det plutselig bygges så sykt my opp til russetida… jeg trenger russetida med vilde
Tenker meg at sana har gode kontakter osv med tanke på sesong 1 med dorullene.. Og walkbord
Oh my god Noora, slutt å være så fornuftig??
Det begynner å bygge seg opp nå, men håper fortsatt på at det tar seg litt opp på «oppdatering og antall klipp siden». Syntes det var mer fokus på «alle» inni mellom i de to første sesongene (greit nok ikke i slutten av sesong 2…men da var det en veldig viktig historie/poeng å få fram). Men se bare klippene som handlet om de andre jentene i f.eks eva sin sesong. Det bygde seg mye opp med Noora og William, men samtidig snakket de andre jentene mer også. Elsker blant annet klippet der Vilde skal ta til bake integriteten sin ved å gi tilbake genseren til William. Da er Vilde i fokus OG en grunnstein for Noora + William historien legges. Chris var også mere med å ringe pilsmannen og på hytta i hemsedal (for eksempel!) Jeg tenker bare at det må flere slik klipp til som også handler om de andre, for at ting faktisk skal bli nøstet opp i. Det er mye vi «fortjener» svar og oppklaringer og en avslutning på før denne sesongen er over. Men det er gått bare to uker, så håpe og troen på Andem er der fortsatt, selv om jeg er pittelitt skuffet akkurat nå. Håper bare vi får se alle skam karakterene mot slutten og at hele skam historien blir avsluttet riktig og slik den startet. Er også smålei av at alle kun klarer å fokusere på sesong 3 – da det er ferskest i minnet. Folk ser ut til å glemme at det er sesong 1 og spesielt sesong 2 som faktisk la grunnlaget for hele «skam-eventyret». Og det som gjorde sesong 1, 2 og 3 så bra, det som gjorde at vi felte tårer, hoppet opp og ned i sofaen, klappet i hendene, fikk frysninger og kjøpte genserer med «william + Noora», håper jeg tas med videre og gis en skikkelig avslutning på.
IM HAVING A PANIC ATTACK RN THEY PLAYED U RITE BY THEY. AHHHH
Okeeey. Mari, hvem skal du selge bussen til? Pepsi Max- jentene som rakker ned på andre med rasistiske kommentarer og påstår at de er lik deg og gjengen din («norske partyjenter» mye ass). Eller de jentene som byr på litt mer mangfold og som ikke slenger dritt til andre for å hevde seg sjøl. Vet hvem jeg ikke ville ha identifisert meg med iallfall…
Sana så bussen var crap. Hun ble pissed på Pepsi-jentene og dro i gang en fake budkrig for å få de stoka på bussen. Sana vinner
Skulle tro Noora ikke har hørt om russedugnadsarbeid, type selge dopapir, kjeks, sitte barnevakt etc.?
AJAJJAJA, NU BLIR DET DRAMAAA
Sana, my girl, hvordan skal du få tak i 320 k kr? Og hva er poenget? Det er ikke så gøy m så få på en buss! Skaff dere noen flere folk, hvis ikke, gå for van!
Sana har bare bestemt seg for at de skal ha denne bussen. Veldig spent på hvordan hun skal skaffe penger…? Og nå begynner kjedereaksjonen… ?
Jeg tror pepsimax gjengen får den bussen der, men «skam» gjengen får en mye kulere/større buss. Og Jonas og de blir med❤️ Hvem tror også dette kjer??
sana gets so short episodes Meanwhile noora gets 40 minutes.. ok
Det skjer jo absolutt ingenting…. drittkjedelig..,
2 uker og en russebuss???
Gidder ikke å se.., og det er sikkert mange som meg…
Sesong 1 til 3 var topp
Ja jeg er en smule negativ, men himmel og hav
…var det veldig mange som sa i begynnelsen av ses 3. Men jøss så fort serien tok seg opp! Og så utrolig populær den sesongen ble! Du må være ekstremt utålmodig for å si noe sånt etter bare 2 episoder (hvor MYE har skjedd). Gleder meg veldig til resten 🙂
Elsker når Vilde bare «JA» for å prøve å henge med! Var så herlig å se en klein og folkelig side av henne ?
Synes det mest fordi jeg kjenner meg så sykt igjen, da hahah??
Hun der Mari (som de skal kjøpe russebussen av) er så fin!
Hvis dette er siste sesong, og de er russ i 2018, ser vi så mye av at de er russ og sånt da?! Håper ikke at dette er siste sesong! Men siden de har snakka om russe-tida alle sesongene blir det litt dumt hvis vi ikke får sett så mye av når de er russ…
Bussen har 25 plasser, akkurat fit for PepsiMax’ 20 og Sana&Co, som er fem! En dramatisk kurve først, så faller logikken på plass og avslutningen blir like kos som julefeiringen i forrige sesong 😀
Detta var stusselige greier på en fredag! Jenteintriger – et eneste langt gjesp.. Og hva skjedde med Sara? Hvorfor ble hun plutselig rasist og sjefsbitch?
Eneste lyspunktet er at Sana var knalltøff! Go Sana!!! (Bare bruk energien din på bedre ting enn bitching..)
Noen som vet hvor denimjakka til Mari er fra??? Den er så fiiin
SANA IS ??? SCARYYYY cos her eyes got you feeling deceased. She looks like she about to drop a wavey grime music video #problem #pengtingcalledsana #bigup
Skikkelig kjedelig klipp?
Beklager, men syns skam ikke har vært så bra denne sesongen. Dessverre…
… dette er andre episode… chill
Sara, what’s good?!
18 minutes for a season about a poc muslim girl
18 minutes for a final season
18 minutes about a russbus we’re never going to see
yet, for some reason, 30+ minutes about a girl and her mediocre boyfriend
You go girl!!?
Når hun pepsi jenta droppa «norsk» kortet skjønte at Sana skulle droppe micken!
Begynner å lure på om de kjører en parallell story på You Tube for EVAK-fans around the world. Et parallelt univers, hvor vi får en endelig avslutning av S3. Hva skjedde på Bakka, liksom? Var Mikael bare Evens best buddy, eller var det noe mer mellom dem?
Om dette ikke er tilfelle, går jo TV-folket glipp av viktig info. For You tube klippet var jo viktig. Men er det viktig kun for historien til EVAK? Eller blir den viktig også for Sana? Mener jo i utgangspunktet det, da…
Nei håper ikke skjer noe på YT som vi ikke får med her, da blir det jo umulig å henge med ?
Ja altså, da må vi få klar beskjed liksom ?
Nei tror ikke det, den historien til Even og disse guttene, hva den enn er, får vi nok her. ?
Tror plottene kommer til å kobles siden Isak spurte om Mikael.
Jeg var veldig spent på om det i resymeet i dag fra tidligere episoder kom til å være et rakst blikk tilbake til Even-klippet, men nope. Kan tenke meg mange blant TV-folka ikke gjorde koblingen.
Kjære alle skam elskere og Julie Andem !
Dere er alle vakre, åpne og nydelige mennesker!
Alle av dere,inkludert meg selv,er med på denne eventyrlige reisen
kalt SKAM.
Vi har på en måte blitt en stor og mektig gruppering – med
div motiv/bakgrunn som har innhalert eller skapt (Julie) dette store,store verket av
ja,en fiksjon,men noe som for alltid vil være en del av oss!
Det vil komme til å være en forskjell på hvor hver enkelt av oss vil sitte igjen
med de sterkeste minnene.
Hvor det var så intenst at mat ble mindre viktig,hvor du var i ferd med å rive av deg håret
Julie,eller du fikk en kaskade av posetiv tilbakemelding på et klip du hadde jobbet særdeles
hardt med !
Jeg kommer sikkert til å skrive igjen til slutt – når det er over.
Så langt føler jeg svært sterkt for å fortelle dere alle sammen – at det er sesong 2 jeg
hele tiden kommer tilbake til.
Det var da mat ble en minder story- og det var da jeg gråt for første gang ila SKAM.
Egentlig er jeg bare så uendelig glad for at jeg fikk oppleve denne sesongen!
Nils Beck kirke sang sitter selvsagt også.
Poenget er – Hva som skjer nå er ikke så viktig.
All cred for at du turte å bringe islam/fremmedfrykt på agendaen.
Sikker på at det blir løst suverent.
Avslutter med en drøm om at alle -med William og Noora i spissen,ruller inn i solnedgangangen!!!
Digger sana sin attitude
Meeeen jag fattar inte: om OAK hade bussen i 2016 och Vogue i 2015, ingen hade bussen i år? Varför har Mari inte sålt den redan i fjol? Something fishy med den där bussen.
Mari og hennes russebuss har jo bussen i år?
Ahh ok så de säljer den innan de använder den själv? Är det vanligt? De kan ju fortfarande trasha den under russetiden. 😀
det er vanlig.. men jo, den kan jo bli trasha, men regner med at det er kontrakter som skrives under på at bilden må være i den standen som den var før russetiden.. 🙂
Wow, Sara took a whole sixty seconds to turn into a racist dick.
Great hair, though. Looking good, Kristina!
Hvorfor fikk vi bare 18 min med film denne uka når de andre ukene har fått 25?
«norske partyjenter»
Så bra at de viser slike små kommentarer og ‘sleivspark’ som man ikke nødvendigvis kan rope «rasist» over, men som like fullt kan være sårende og ekle. Det viser jo kjipe holdninger.
Har oppleved det mange ganger selv, så følern Sana
Det er jo ikke bussen det dreier seg om… Kjære sterke og kloke Sana, ikke la følelsene dine ta overhånd… Virkelig bra snutt. Hatten av for filmskaperen for å ta dette opp. Identitet, tilhørighet mm. <3
Noen som vet hva sangen på slutten heter?
THEY. – U-RITE 🙂
Need mooooore ! Second clip pleaaase
Er jo ganske høy temperatur i gjengen om dagen. Virker som om samholdet i jentegjengen er et hovedtema? Sykt spent på greia med Sana og penger nå!! Må jo henge sammen med hele dorull-greia i første sesong? «Mine folk»?
Er så sykt spent på hva Sana har planlagt!
Halla! Når skal vi få vite vad som skjedde mellom William og Noora i London egentlig!? Orker ikke vente mer ass
I rulleteksten etter dagens episode!! Det er SKAM det!!!
Lurer på om det var flere enn meg som ble sykt overrasket når de Pepsi Max jentene kom med det stikket til Sana om at hun ikke er norsk partyjente? Jeg ble helt sånn: eeh hallo snakker du serr om vår Sana nå?!!! Skjerp deg
Partyjenter! I ett ord!
Gørrkjedelig episode 2 as denne uka også bare 18 min nah
we get 18 minutes on a russbus? we won’t Even get to see, but it’s okay for noora to get 40 minute episode of her hiding her relationship?